Gå til innhold

"vann over hodet"

Gjest begynnende syk...

Anbefalte innlegg

Gjest begynnende syk...
Skrevet

Jeg har visst tatt på meg altfor meget i julen. Det er folk her konstant, vi er buden bort på julebesøk og jeg begynner å bli veldig sliten. Og enda er vi ikke halvveis...help.

Har mere angst nå når det er mye mennesker rundt meg og pga dette også mere stress.

Er det "stuerent" å øke trilafondosen litt i noen dager?

Gjest Matariki
Skrevet

Burde iallefall være "stuerent" å få hoppe av alt julestyret. Syns folk stresser noe veldig. Alt skal være så bra men det er jo alt ant enn det.

Gjest begynnende syk...
Skrevet

Burde iallefall være "stuerent" å få hoppe av alt julestyret. Syns folk stresser noe veldig. Alt skal være så bra men det er jo alt ant enn det.

Det virker som det står en lang kø med mennesker her som har bestemt seg for å besøke oss i julen. Jeg er sliten og holder på å miste fotfestet. Jeg faller liksom gjennom og hele meg slår sprekker. Har behov for å gjemme meg, dope meg ned og sove litt.

Gjest Matariki
Skrevet

Det virker som det står en lang kø med mennesker her som har bestemt seg for å besøke oss i julen. Jeg er sliten og holder på å miste fotfestet. Jeg faller liksom gjennom og hele meg slår sprekker. Har behov for å gjemme meg, dope meg ned og sove litt.

Å kjenner følelsen. Kan du ikke si "nok er nok" ?

Er det så farlig å si ifra når vi har fått nok?

Må være lov å si stopp før en faller fullstendig ned i et sort hull, og blir værende. Redd deg selv, sett grenser! Det er lov, det er ditt liv! Der bestemmer du. Lykke til :)

Skrevet

Da avlyser du, selvsagt. Si at du er syk.

Onsdag1365380628
Skrevet

''Da avlyser du, selvsagt. Si at du er syk.''

Gid det hadde vært så enkelt......

Skrevet

Kan du ikke si at det ikke passer med besøk, da? Hvis du takker nei til besøk, så trenger du kanskje ikke dope deg ned heller, men bare sove og komme deg igjen.

Gjest begynnende syk...
Skrevet

Kan du ikke si at det ikke passer med besøk, da? Hvis du takker nei til besøk, så trenger du kanskje ikke dope deg ned heller, men bare sove og komme deg igjen.

Jeg har "avlyst resten av dagen". Begynte å se at folk skulte på meg og fikk en følelse av at jeg ikke tilhører denne verden. Det er symptomer som jeg helst bør ta på alvor. Jeg er helt skjelven og utafor. Må få roet meg ned på et eller annet vis. Takk for svar.

Gjest begynnende syk...
Skrevet

Det er ikke enkelt å si nei. Føler meg slem nå som ikke tilfredstiller andres krav. Jeg har liksom ingen rett til å sette grenser. Trenger nok å trene på dette.

Gjest begynnende syk...
Skrevet

Ja, det er jo ingen løgn at jeg er syk. Det er liksom så mye enklere når man er fysisk syk. Folk skjønner seg mere på det. Nå er jeg så utafor at jeg nesten ikke får med meg hva folk sier til meg. Får endel kommentarer på at jeg er veldig fjern, så de skjønner nok litt.

Gjest Purple sky
Skrevet

''Gid det hadde vært så enkelt......''

Hvorfor er det ikke så enkelt? Trådstarter er jo syk, noe som er en helt kurant grunn til å avlyse besøk. Ts skriver dessuten "vi / oss", så kanskje partneren / familien kan gjennomføre besøkene fordi om h*n hviler? Tviler sterkt på at noen ville reagert negativt på endrede planer pga sykdom.

Onsdag1365380628
Skrevet

''Gid det hadde vært så enkelt......''

Hvorfor er det ikke så enkelt? Trådstarter er jo syk, noe som er en helt kurant grunn til å avlyse besøk. Ts skriver dessuten "vi / oss", så kanskje partneren / familien kan gjennomføre besøkene fordi om h*n hviler? Tviler sterkt på at noen ville reagert negativt på endrede planer pga sykdom.

''Hvorfor er det ikke så enkelt? Trådstarter er jo syk, noe som er en helt kurant grunn til å avlyse besøk.''

Jeg kjenner meg veldig igjen i trådstarters situasjon og vet at det ikke er så enkelt som bare å si at man er syk.

Gjest Purple sky
Skrevet

''Hvorfor er det ikke så enkelt? Trådstarter er jo syk, noe som er en helt kurant grunn til å avlyse besøk.''

Jeg kjenner meg veldig igjen i trådstarters situasjon og vet at det ikke er så enkelt som bare å si at man er syk.

Ok, jeg trekker overhode ikke dine opplevelser og erfaringer i tvil, altså! Men for å tenke litt høyt: Tror du det kan være dine antakelser om andres reaksjon som kan gjøre det vanskelig? Personlig har jeg aldri opplevd at en avlysning grunnet sykdom har skapt problemer, hverken fra meg selv eller andre, så det er sikkert derfor jeg ikke forstår problematikken.

Om trådstarters familie / venner kjenner til at h*n har helsemessige begrensninger, bør det vel være desto mindre komplisert?

Onsdag1365380628
Skrevet

Ok, jeg trekker overhode ikke dine opplevelser og erfaringer i tvil, altså! Men for å tenke litt høyt: Tror du det kan være dine antakelser om andres reaksjon som kan gjøre det vanskelig? Personlig har jeg aldri opplevd at en avlysning grunnet sykdom har skapt problemer, hverken fra meg selv eller andre, så det er sikkert derfor jeg ikke forstår problematikken.

Om trådstarters familie / venner kjenner til at h*n har helsemessige begrensninger, bør det vel være desto mindre komplisert?

Jeg har ikke noe problem med å avlyse på grunn av sykdom. Men når det gjelder psyke stiller det seg annerledes. Da kommer følelser og samvittighet frem. Man gjør seg sterkere en man er, så tar man støyten etterpå i form av at man er utslitt.

Slik har jeg det hvert år, og jeg planlegger at neste år, da skal jeg sette ned foten, gjøre mindre av alt, ta hensyn til meg selv og så videre. Likevel blir det ikke slik. Andres hensyn kommer først. Og ingen ser at jeg har det ille..fordi jeg ikke sier noe eller setter grenser.

Nå er jeg blitt voksen og vel så det. Erfaringer fra tidligere år tilsier at også denne jula kommer jeg meg igjennom. Jula blir vel aldri noe jeg gleder meg til. Men jeg har tross alt deltatt hver jul. Om jeg hadde lyttet til bare meg selv hadde jeg ikke orket noe som helst av julefeiring. Nå sliter jeg meg gjennom det, og jeg kommer i mål og står han av.

Heldigvis et år til neste jul.

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å avlyse på grunn av sykdom. Men når det gjelder psyke stiller det seg annerledes. Da kommer følelser og samvittighet frem. Man gjør seg sterkere en man er, så tar man støyten etterpå i form av at man er utslitt.

Slik har jeg det hvert år, og jeg planlegger at neste år, da skal jeg sette ned foten, gjøre mindre av alt, ta hensyn til meg selv og så videre. Likevel blir det ikke slik. Andres hensyn kommer først. Og ingen ser at jeg har det ille..fordi jeg ikke sier noe eller setter grenser.

Nå er jeg blitt voksen og vel så det. Erfaringer fra tidligere år tilsier at også denne jula kommer jeg meg igjennom. Jula blir vel aldri noe jeg gleder meg til. Men jeg har tross alt deltatt hver jul. Om jeg hadde lyttet til bare meg selv hadde jeg ikke orket noe som helst av julefeiring. Nå sliter jeg meg gjennom det, og jeg kommer i mål og står han av.

Heldigvis et år til neste jul.

Tror jeg skjønner hva du mener, men det er leit at du opplever det slik - klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...