Gå til innhold

Frosken eller Dorthe


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Frosken du fortalte om han kameraten din som trente seg opp ved hjelp av en ergometersykkel. Nå kommer en ny periode for meg hvor jeg kommer meg lite ut igjen og jeg tenkte at en ergometersykkel hadde vært det jeg skulle hatt nå. Vet dere om hjelpemiddelsentralen låner ut det, eller er det litt for mye å forvente?

Nå merker jeg stor forskjell på lårene mine. I den friske foten er låret fortsatt fast med muskler. Hopper jo en del rundt på ett ben her hjemm isteden for å ta i bruk krykkene, men i den syke foten er låret blitt helt slapt, noe som er dumt ved tanke på når jeg skal begynne å fullbelaste det. Sirkulasjonstreneren hjelper bare på leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    20

  • frosken

    11

  • Mammantil3

    4

  • nitty-gritty

    3

Gjest Nickløsheletida

Nei, det er fullt alvor.

Så det må du nok kjøpe sjøl eller gå på treningssstudio eller til fysioterapeut

For noen dusteregler. Tenk så mye raskere jeg ville kommet meg med en sykkel her. Kan jo ikke dra på en treningsstudio uten å bestille taxi.

Trodde det var meningen at folk skulle komme seg raskest mulig ut i jobb igjen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kan bare låne hjelpemidler på NAV's hjelpemiddelsentral hvis en har en varig lidelse dvs to år eller mer.

Ellers må du henvende deg til kommunens hjelpemiddellager for midlertidig utlån.

http://www.bydel-stovner.oslo.kommune.no/pleie_og_omsorg/nedsatt_funksjonsevne/hjelpemidler/?printMe=1

Men de har ikke noe treningsutstyr for oss over 26 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dusteregler. Tenk så mye raskere jeg ville kommet meg med en sykkel her. Kan jo ikke dra på en treningsstudio uten å bestille taxi.

Trodde det var meningen at folk skulle komme seg raskest mulig ut i jobb igjen jeg.

Hvorfor tror du jeg blir feitere og feitere da ;) Prøv og søk deg til et rehabiliteringsopphold hvis det er mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Men de har ikke noe treningsutstyr for oss over 26 år.

Nei, og de har vel meget begrenset utvalg av hjelpemidler til midlertidig utlån, men det er stedet å henvende seg for trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og de har vel meget begrenset utvalg av hjelpemidler til midlertidig utlån, men det er stedet å henvende seg for trådstarter.

Det er nok ikke så mye å velge mellom her i Oslo i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dusteregler. Tenk så mye raskere jeg ville kommet meg med en sykkel her. Kan jo ikke dra på en treningsstudio uten å bestille taxi.

Trodde det var meningen at folk skulle komme seg raskest mulig ut i jobb igjen jeg.

Kjøp en rimelig spinning- eller ergometersykkel på Finn, da vel. Du får sikkert solgt den for nesten det samme igjen når du ikke trenger den lenger.

Det har du råd til ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Kjøp en rimelig spinning- eller ergometersykkel på Finn, da vel. Du får sikkert solgt den for nesten det samme igjen når du ikke trenger den lenger.

Det har du råd til ;).

Jeg satt og sjekket finn.no akkurat nå. Ja, det er det som må bli løsningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hvorfor tror du jeg blir feitere og feitere da ;) Prøv og søk deg til et rehabiliteringsopphold hvis det er mulig

''Prøv og søk deg til et rehabiliteringsopphold hvis det er mulig''

Jo, men jeg føler kanskje det blir litt feil det også når jeg ser bilde av de stakkars ungdommene som har vært på Sunnaas nå. Mine problemer blir så bittesmå i forhold, så jeg tenker at det er noe jeg må løse på egenhånd, kanskje med litt mer fysioterapi i tillegg til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Prøv og søk deg til et rehabiliteringsopphold hvis det er mulig''

Jo, men jeg føler kanskje det blir litt feil det også når jeg ser bilde av de stakkars ungdommene som har vært på Sunnaas nå. Mine problemer blir så bittesmå i forhold, så jeg tenker at det er noe jeg må løse på egenhånd, kanskje med litt mer fysioterapi i tillegg til trening.

Nei, du kommer nok ikke på Sunnaas, de tar ikke imot pasienter med brukne bein, men jeg lurer på om ikke tanten min var på Kysthospitalet for noen år siden.

Men de har forandret hele opplegget for rehab så det er forskjellige diagnoser på forskjellige rehabeliteringssteder. Du må nesten snakke med fastlegen din, men dette har frosken bedre greie på enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nei, du kommer nok ikke på Sunnaas, de tar ikke imot pasienter med brukne bein, men jeg lurer på om ikke tanten min var på Kysthospitalet for noen år siden.

Men de har forandret hele opplegget for rehab så det er forskjellige diagnoser på forskjellige rehabeliteringssteder. Du må nesten snakke med fastlegen din, men dette har frosken bedre greie på enn meg.

Den eldste forsvinner ut av hjemmet snart og mannen min blir jo heller ikke hjemme, så da må jeg nok holde meg hjemme med minstejenta.

Men jeg begynner å bli motivert for å gjøre mer selv. Jeg har måttet oppnå et visst friskhetsnivå for å orke tenkte trening også, men nå er jeg der. Skal få tak i en sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste forsvinner ut av hjemmet snart og mannen min blir jo heller ikke hjemme, så da må jeg nok holde meg hjemme med minstejenta.

Men jeg begynner å bli motivert for å gjøre mer selv. Jeg har måttet oppnå et visst friskhetsnivå for å orke tenkte trening også, men nå er jeg der. Skal få tak i en sykkel.

Jeg har fremdeles virus på balansenerven så jeg har ikke gjort noen ting siden juli. Hvis jeg bøyer meg framover så stuper jeg så her gjelder det å holde balansen.

Men jeg hadde kjøpt en hvis jeg var deg. Jeg har hatt lyst på en lenge, men den koster 70 000 og er ikke helt det jeg føler jeg har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg har fremdeles virus på balansenerven så jeg har ikke gjort noen ting siden juli. Hvis jeg bøyer meg framover så stuper jeg så her gjelder det å holde balansen.

Men jeg hadde kjøpt en hvis jeg var deg. Jeg har hatt lyst på en lenge, men den koster 70 000 og er ikke helt det jeg føler jeg har råd til.

70000 er nok ikke den prisklassen jeg tenker meg nei, men fortsatt god bedring. Høres slitsomt ut det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70000 er nok ikke den prisklassen jeg tenker meg nei, men fortsatt god bedring. Høres slitsomt ut det der.

Ja, det går jo aldri over, jeg er bedre altså, men plutselig kommer det kastende på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja, det går jo aldri over, jeg er bedre altså, men plutselig kommer det kastende på meg.

Har legen sagt noe om hvor lang tid det vil ta da? Synes du har gått med det lenge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har legen sagt noe om hvor lang tid det vil ta da? Synes du har gått med det lenge nå.

Jeg har prøvd å få tak i legen, men jeg tror han prøver å finne en nevrolog til meg og da ringer han ikke får han har fått time til meg. Jeg har tatt MR og det var ikke noe galt., men etter som jeg leser kan det ta nærmere et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...