Gå til innhold

Frosken eller Dorthe


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært der og jeg fikk rekvisisjon for 4 taxiturer foreløpig. Skal tilbake på torsdag.

Dette var noe annet enn det jeg har opplevd med Diakonhjemmet. Nå ble det skikkelig jobbet med ankelen min og de hadde treningsstudio, så jeg fikk syklet på ergometersykkel.

Jeg er så bitter på den elendige oppfølgingen jeg har fått og jeg skal slutte å stemme arbeiderpartiet. Det er ingen vits i når det offentlige helsesystemet fungerer så drittdårlig og man må til privatklinikk for å få fart på sakene. Jeg har vært overlatt til meg selv nå i snart 3 måneder og jeg har ikke kommet noen vei. For en uke siden, da jeg skrev dette innlegget, trodde jeg at jeg snart kunne gå. I løpet av uken som har gått har jeg skjønt at det ville jeg slett ikke kunne klare og fysioterapeuten sa rett ut til meg at det var et langt lerret og bleke. Det ville ta tid. Hun sa jeg ville komme til å halte. I for alltid, men for en god stund. Ungene må holde ut med meg en god stund til. De er møkk lei av meg allerede og det har de vært lenge.

Møkkahelsenorge, jeg skjønner godt hvorfor du har klaget. Jeg har hattt en naiv tro på at det fungerer så bra her i landet. Det gjør det IKKE.

Åhhhh, jeg er sikker på at jeg kunne ha kommet lenger enn dette, hadde jeg bare fått skikkelig oppfølging på et tidligere tidspunkt :-(

''. Det er ingen vits i når det offentlige helsesystemet fungerer så drittdårlig og man må til privatklinikk for å få fart på sakene. Jeg har vært overlatt til meg selv nå i snart 3 måneder og jeg har ikke kommet noen vei.''

Jeg har hele tiden reagert på at du ikke har fått bedre oppfølgning fra fysio, men det er ikke slik at de "helprivate" fysioterapeutene nødvendigvis gir bedre oppfølgning enn de som har refusjonsavtale med nav. Jeg har tilgang til to ulike fysioterapeuter som begge er ekstremt kompetente (de underviser også begge både leger og andre fysioterapeuter) og begge har refusjonsavtale med nav.

Du har hatt uflaks med den dårlige oppfølgningen fra Diakonhjemmet, synes jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    20

  • frosken

    11

  • Mammantil3

    4

  • nitty-gritty

    3

Gjest Nickløsheletida

''. Det er ingen vits i når det offentlige helsesystemet fungerer så drittdårlig og man må til privatklinikk for å få fart på sakene. Jeg har vært overlatt til meg selv nå i snart 3 måneder og jeg har ikke kommet noen vei.''

Jeg har hele tiden reagert på at du ikke har fått bedre oppfølgning fra fysio, men det er ikke slik at de "helprivate" fysioterapeutene nødvendigvis gir bedre oppfølgning enn de som har refusjonsavtale med nav. Jeg har tilgang til to ulike fysioterapeuter som begge er ekstremt kompetente (de underviser også begge både leger og andre fysioterapeuter) og begge har refusjonsavtale med nav.

Du har hatt uflaks med den dårlige oppfølgningen fra Diakonhjemmet, synes jeg .

Om det er uflaks eller om dette er vanlig, vet jeg ikke. Trodde liksom at ting skulle gå av seg selv jeg.

Jeg har tro på henne jeg har begynt hos nå. Hun var så kjapp med å oppfatte problemene min og jeg merket at det hun ville ha meg til å gjøre, var akkurat den typen trening jeg trengte uten at jeg ville ha kommet på disse øvelsene på egen hånd. Og så får jeg bruke styrketreningsrommet i tilegg. Det er jeg fornøyd med. Det er en ganske kjent klinikk, uten at jeg vil si hva den heter her, men jeg tror du kan tenke deg det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er uflaks eller om dette er vanlig, vet jeg ikke. Trodde liksom at ting skulle gå av seg selv jeg.

Jeg har tro på henne jeg har begynt hos nå. Hun var så kjapp med å oppfatte problemene min og jeg merket at det hun ville ha meg til å gjøre, var akkurat den typen trening jeg trengte uten at jeg ville ha kommet på disse øvelsene på egen hånd. Og så får jeg bruke styrketreningsrommet i tilegg. Det er jeg fornøyd med. Det er en ganske kjent klinikk, uten at jeg vil si hva den heter her, men jeg tror du kan tenke deg det:-)

Glad for å høre at du har funnet en som er flink! Synes det er rart at du ikke har fått den typen oppfølgning for lengst. Kompisen min var i gang hos fysio etter et par uker; hvis ikke hadde han vel gått helt i frø i løpet av det året han var sykemeldt. (Siden han har et fysisk krevende yrke så var han faktisk sykemeldt et helt år.)

Du får benytte anledningen til å trene overkropp også, sånn at du er godt rustet til neste skisesong (sier hun som angrer på at hun heller ikke dette året har trent nok armstyrke før skisesongen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Glad for å høre at du har funnet en som er flink! Synes det er rart at du ikke har fått den typen oppfølgning for lengst. Kompisen min var i gang hos fysio etter et par uker; hvis ikke hadde han vel gått helt i frø i løpet av det året han var sykemeldt. (Siden han har et fysisk krevende yrke så var han faktisk sykemeldt et helt år.)

Du får benytte anledningen til å trene overkropp også, sånn at du er godt rustet til neste skisesong (sier hun som angrer på at hun heller ikke dette året har trent nok armstyrke før skisesongen...)

''Glad for å høre at du har funnet en som er flink!''

Ja, det ser ihvertfall lovende ut så langt.

'' Synes det er rart at du ikke har fått den typen oppfølgning for lengst. Kompisen min var i gang hos fysio etter et par uker; hvis ikke hadde han vel gått helt i frø i løpet av det året han var sykemeldt''

Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg tatt iniativ til det selv og kommet i gang mye før.

'' (Siden han har et fysisk krevende yrke så var han faktisk sykemeldt et helt år.)''

Ja og det har jo ikke jeg, så så lenge blir jeg ikke sykemeldt. Leste om ei på nett (lommelegen) som har hatt ganske nøyaktig samme type skade som meg og var på min alder og etter ett år var hun begynt å tenke på 50 % midlertidig uføretrygd fordi det rev og slet i foten når hun gikk opp og ned bakker. Jobben min består ikke av å gå opp og ned bakker, men jeg vil nok få samme problemer med bakkene etterhvert, men da vil jo løsningen være å enda mer opp og ned bakker vil jeg tro. Ikke uføretrygd.

''Du får benytte anledningen til å trene overkropp også, sånn at du er godt rustet til neste skisesong (sier hun som angrer på at hun heller ikke dette året har trent nok armstyrke før skisesongen...)''

Gjett om jeg skal ! Jeg skal gjøre ALT for å holde meg frisk og jeg har begynt der jeg kan begynne og da tenker jeg på den begynnende benskjørheten også. Jeg tar nå både omega 3 tablett og vitamintablett, jeg har begynt med tran i tillegg til omega 3 tabletten også og jeg tar 2 kalktabletter og to magnesiumtabletter pr. dag og jeg spiser smør, drikker melk og tenker på hvert måltid som medisin. Jeg skal bli så sunn, så denne dama skal holse seg frisk ja ;o)

Det er vel fint skiføre i marka nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Glad for å høre at du har funnet en som er flink!''

Ja, det ser ihvertfall lovende ut så langt.

'' Synes det er rart at du ikke har fått den typen oppfølgning for lengst. Kompisen min var i gang hos fysio etter et par uker; hvis ikke hadde han vel gått helt i frø i løpet av det året han var sykemeldt''

Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg tatt iniativ til det selv og kommet i gang mye før.

'' (Siden han har et fysisk krevende yrke så var han faktisk sykemeldt et helt år.)''

Ja og det har jo ikke jeg, så så lenge blir jeg ikke sykemeldt. Leste om ei på nett (lommelegen) som har hatt ganske nøyaktig samme type skade som meg og var på min alder og etter ett år var hun begynt å tenke på 50 % midlertidig uføretrygd fordi det rev og slet i foten når hun gikk opp og ned bakker. Jobben min består ikke av å gå opp og ned bakker, men jeg vil nok få samme problemer med bakkene etterhvert, men da vil jo løsningen være å enda mer opp og ned bakker vil jeg tro. Ikke uføretrygd.

''Du får benytte anledningen til å trene overkropp også, sånn at du er godt rustet til neste skisesong (sier hun som angrer på at hun heller ikke dette året har trent nok armstyrke før skisesongen...)''

Gjett om jeg skal ! Jeg skal gjøre ALT for å holde meg frisk og jeg har begynt der jeg kan begynne og da tenker jeg på den begynnende benskjørheten også. Jeg tar nå både omega 3 tablett og vitamintablett, jeg har begynt med tran i tillegg til omega 3 tabletten også og jeg tar 2 kalktabletter og to magnesiumtabletter pr. dag og jeg spiser smør, drikker melk og tenker på hvert måltid som medisin. Jeg skal bli så sunn, så denne dama skal holse seg frisk ja ;o)

Det er vel fint skiføre i marka nå?

Det begynner å bli mye bra løyper nå :-)

Kompisen min brukte lang tid på å bli bra, det endte med at han fikk fjernet det metallet som de hadde satt inn i leggen hans. Nå fungerer han helt som før, han kjører til og med alpint igjen (han skadet seg i bakken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det begynner å bli mye bra løyper nå :-)

Kompisen min brukte lang tid på å bli bra, det endte med at han fikk fjernet det metallet som de hadde satt inn i leggen hans. Nå fungerer han helt som før, han kjører til og med alpint igjen (han skadet seg i bakken).

''Kompisen min brukte lang tid på å bli bra, det endte med at han fikk fjernet det metallet som de hadde satt inn i leggen hans. Nå fungerer han helt som før, han kjører til og med alpint igjen (han skadet seg i bakken)''

Ja, her skal ihvertfall skruene bort. Det kjenner jeg allerede nå og spesielt de nederste. Tror jeg vil kjenne dem enda bedre når jeg greier å belaste mer. Tror ikke de har tenkt å fjerne skinna som går fra ankel til kne, men jeg får se hva slags problemer jeg får. Det er noe som stopper opp i kneet også, slik at jeg ikke får dratt benet helt inntil meg. Jeg vil f.eks ikke greie å sitte på kne for å skure et gulv, men fysioterapeuten mente at jeg var ganske bra der, men at det var litt mer å gå på, altså trene opp.

Det er først og fremst å trene opp styrken og ankelen det står på her nå. Har mistet all muskulatur og derfor har jeg også fått noen ekle poser rundt kneet som får meg til å se ut som en gammel dame. Ikke at utseendet betyr så mye i denne sammenheng altså, men jeg gleder meg til å bli meg selv igjen og kunne gjøre det jeg har lyst til :)

Mann og barn har tenkt seg på fjellet en av helgene han kommer hjem nå. Er misunnelig, men er glad for at ungene får oppleve litt vinteraktiviteter ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...