Gå til innhold

Truxal?

Gjest ikke bra nei

Anbefalte innlegg

Gjest ikke bra nei
Skrevet

Jeg er bipolar og er litt "småsyk" akkurat nå. Vil helst klare meg selv siden det er jul og alt mulig.

Har truxal som jeg kan ta når angsten blir ille. Problemet er at jeg også blir veldig hyper av den. Den hjelper jo litt på de rare forestillingene jeg har, men bruker jeg dem over tid pleier ting å gå litt for fort og jeg mister kontroll den andre "veien".

Jeg blir liksom ikke enig med meg selv. Har sobril liggende også, men terskelen for å ta dem er veldig høy. Ser for meg at jeg blir helt slått ut og liggende om jeg tar dem og at de er skadelig for meg.

Er veldig fram og tilbake med alt mulig nå og jeg greier ikke å bestemme meg for noenting. Det er som det er to av meg som driver å diskuterer hele tiden hva som er rett og galt. I tillegg er det "noen" der igjen som truer med å ta over hele meg.

Skrevet

Hva har din behandler rådet deg til å ta i en slik situasjon? Er det angsten som er verst eller vrangforestillingene? Truxal kan være et svært godt alternativ, både for å stagge angsten og for å roe ned disse "rare" forestillingene du har. Sobril retter seg kun mot angst og uro. Hva med å øke dosen på Truxal til over helgen (/dersom du har den avtalen med din lege), mandag kan du kontakte din behandler og be om råd.

Skrevet

Ta sobril. Harmløs medisin som ikke er skadelig annet enn att den er avhengighetsskapende ved langvarig hyppig bruk. Truxal er ikke noe særlig synes jeg.

Gjest ikke bra nei
Skrevet

Hva har din behandler rådet deg til å ta i en slik situasjon? Er det angsten som er verst eller vrangforestillingene? Truxal kan være et svært godt alternativ, både for å stagge angsten og for å roe ned disse "rare" forestillingene du har. Sobril retter seg kun mot angst og uro. Hva med å øke dosen på Truxal til over helgen (/dersom du har den avtalen med din lege), mandag kan du kontakte din behandler og be om råd.

Har tatt litt truxal, men jeg har vært livredd det meste av natta. Jeg får det for meg at jeg lever i en egen dimensjon og alle andre, både de som er døde og de som er levende, lever i en felles verden. Den verdenen får ikke jeg ta del i. Alt er så uvirkelig og jeg er redd.

De jeg lever sammen med har bedt hjem mennesker hit idag og jeg må smile og være hyggelig oppe i alt dette. Jeg har lyst til å drikke øl for å se om det hjelper. Ihvertfall ingenting annet som har hjulpet hittil.

Jeg har lært kognitiv terapi. Problemet er at jeg ikke ser hvordan jeg kan bruke den akkurat nå. Jeg ser ingen alternativer. Håper denne julen snart er over slik at jeg kan sove. Takk for at du svarte!

Gjest ikke bra nei
Skrevet

Ta sobril. Harmløs medisin som ikke er skadelig annet enn att den er avhengighetsskapende ved langvarig hyppig bruk. Truxal er ikke noe særlig synes jeg.

Ja, må visst kanskje prøve litt sobril, men jeg er litt redd denne også. Redd jeg blir verre av den, det har skjedd før. Har lyst til å drikke øl for å se om det hjelper. Tror jeg skal gjøre det. De fleste rundt meg vet jeg kommer til å ta seg en tår idag. Jeg kan umulig bli verre om jeg prøver? Jeg skal være veldig forsiktig.

Skrevet

Har tatt litt truxal, men jeg har vært livredd det meste av natta. Jeg får det for meg at jeg lever i en egen dimensjon og alle andre, både de som er døde og de som er levende, lever i en felles verden. Den verdenen får ikke jeg ta del i. Alt er så uvirkelig og jeg er redd.

De jeg lever sammen med har bedt hjem mennesker hit idag og jeg må smile og være hyggelig oppe i alt dette. Jeg har lyst til å drikke øl for å se om det hjelper. Ihvertfall ingenting annet som har hjulpet hittil.

Jeg har lært kognitiv terapi. Problemet er at jeg ikke ser hvordan jeg kan bruke den akkurat nå. Jeg ser ingen alternativer. Håper denne julen snart er over slik at jeg kan sove. Takk for at du svarte!

Hva har du av avtaler med din behandler når du har det slik? Du tenkte på om du ville kontakte vedkommende, har du gjort det? Forsøk å lag en kriseplan med din behandler, slik at du forebygger så godt som mulig situasjoner med helligdager og forverring.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke ringer og ber om hjelp men tror at alkohol skal være nyttig når du begynner med vrangforestillinger, enig? Du vet bedre enn dette. Går det ok med deg i dag? Har du sovet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...