Gå til innhold

Valium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har 2 ganger nå tatt valium da jeg skulle til tannlegen (fordi jeg skulle til en ny tannlege), jeg ble ikke forandret inni hodet og følte meg bedre, mindre engstelig. Jeg bare lå i stolen og brydde meg lite med alt som ellers bekymrer meg, jeg snakket også mer om både det ene og det andre, ulikt meg.

Jeg blir ikke rørete og ruset på noen måte så jeg er ikke nå redd for dem. De har kanskje gått ut på dato, men de har nok litt virkning.

Jeg kunne nå tenkt meg og tatt en slik når jeg skal på forelesning for jeg føler meg absolutt ikke sløv, bare mer avslappet.

Hvis jeg tar dexedrine blir meg hyperverbal/hyper og jeg blir sliten etter på og får ikke sove så lett selv når jeg tar dem kl 07.00, det er bedre med noe som bare roer ned uten at jeg blir så sliten etter på.

Jeg lurer på om jeg kan be fastlegen min skrive ut dette relativt fast dvs 3 ganger pr uke, en til to tabeletter. Det skulle vel ikke gi meg noen avhengighetsproblematikk?

Jeg trodde man ble helt sløv, men jeg har tatt 2 stk nå og er bare litt mer trøtt, men ikke uklar, og jeg holder meg fint våken og leser og får med meg det som skjer.

Sist gang la jeg meg til å sove tre timer på dagtid (min mann ble overrasket da han kom hjem og fant meg i dyp søvn på dagtid) og det skjer aldri, men jeg kan jo ta en og ikke to. Nå føler jeg det går greit å dra ut for å ordne noe, bortsett fra at jeg føler meg trøtt så er alt greit, jeg tenker klare tanker og går stødig, men jeg føler meg litt likegyldig på en litt rar måte.

Skrevet

''Jeg lurer på om jeg kan be fastlegen min skrive ut dette relativt fast dvs 3 ganger pr uke, en til to tabeletter. Det skulle vel ikke gi meg noen avhengighetsproblematikk?''

Siden du går jevnlig til psykiater, synes jeg det er opplagt at dette er noe du skal ta opp med henne.

Skrevet

''Jeg lurer på om jeg kan be fastlegen min skrive ut dette relativt fast dvs 3 ganger pr uke, en til to tabeletter. Det skulle vel ikke gi meg noen avhengighetsproblematikk?''

Siden du går jevnlig til psykiater, synes jeg det er opplagt at dette er noe du skal ta opp med henne.

Hei!

Ja kanskje det, men min psykiater er streng og min fastlege gjør det man vil, men på den måten vet muligens min psykiater best.

Skrevet

Hei!

Ja kanskje det, men min psykiater er streng og min fastlege gjør det man vil, men på den måten vet muligens min psykiater best.

Jeg syns også du bør ta det opp med din psykiater. Hun kjenner deg best, og "strenghet" ifb med B-preparater kan være lurt ;)

Skrevet

Jeg syns også du bør ta det opp med din psykiater. Hun kjenner deg best, og "strenghet" ifb med B-preparater kan være lurt ;)

Hei!

Ja det er det nok.

Takk :)

Skrevet

Hei!

Din psykiater er den som best kan vurdere dette. Du bør alltid diskutere medisinering med henne, det er tullete å diskutere det med en med lavere kompetanse enn din psykiater.

Skrevet

Din psykiater er den som best kan vurdere dette. Du bør alltid diskutere medisinering med henne, det er tullete å diskutere det med en med lavere kompetanse enn din psykiater.

Hei!

Ja det er sant, jeg har heller ikke hemmeligheter for min psykiater, hun vet alt, det føler jeg er tryggest.

Skrevet

Har du angst som tilleggsdiagnose? Hva med å stå på noe permanent som demper denne? Cipramil f.eks?

Skrevet

Har du angst som tilleggsdiagnose? Hva med å stå på noe permanent som demper denne? Cipramil f.eks?

Hei!

Nei jeg har vist langt fra angst sier min psykiater, jeg har foreslått det og noe annet, men hun er så sikker at jeg tror hun har rett.

Hun har forklart ganske grundig for meg hvorfor jeg bare har asperger syndrom og det høres logisk ut.

Men hun sa en gang at hvis jeg ble veldig opphengt i gjentagelser, jeg kan gjenta ord mange ganger når jeg henger meg opp så kunne vi tenke litt på SSRI, men det har jeg tenkt på og svaret fra min mann er nei, svaret mitt er vt ikke, høres skummelt ut, derfor blir det ikke.

Men jeg syns hvis det er noe sånt som jeg bare kan ta ved behov, feks valium når jeg engster meg for konkrete ting som å gjøre noe nytt, da tenker jeg istedet for vin, for jeg kan jo ikke drikke vin tidlig på dagen, men en valium kunne jeg jo tatt når jeg skal gjøre nye ting som jeg bruker mye krefter på å få til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...