Gå til innhold

Tvangsinnleggelse pga suicidtanker?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Kan man bli tvangsinnlagt dersom man har suicidtanker? Dersom man planlegger suicid?

Gjest Matariki
Skrevet

Tror ikke det. Ikke erfaring selv med familie...suicidal hele tiden, endte med den sikre død. Men hvem bydde seg? Ingen.

Skrevet

Jeg mener kan min behandler som jeg går til poliklinisk, kan hun tvangsinnlegge meg dersom jeg forteller at dødstankene nå går på planleggingsstadiet?

Skrevet

Jeg mener kan min behandler som jeg går til poliklinisk, kan hun tvangsinnlegge meg dersom jeg forteller at dødstankene nå går på planleggingsstadiet?

Skulle liksom være anonym jeg da, men sånn kan det gå! Er redd for å bli tvangsinnlagt dersom jeg forteller til min behandler at dødstankene har escalert.Jeg har jo lovet å være ærlig på dette med søvn, mat, selvmordstanker etc...

Skrevet

Det kommer jo ann på hvor konkrete planene er. Jeg ble feks fortalt i fortrolighet av en annen pasient att han skulle ta livet av seg, i en røykepause. Jeg "sladret" da han virket alvorlig. Han ble ikke tvangsinnlagt, men innlagt noen uker senere. Nå er han desverre død.

Skrevet

Skulle liksom være anonym jeg da, men sånn kan det gå! Er redd for å bli tvangsinnlagt dersom jeg forteller til min behandler at dødstankene har escalert.Jeg har jo lovet å være ærlig på dette med søvn, mat, selvmordstanker etc...

Jeg tror ikke du skal være redd for tvangsinnleggelse. Mange mennesker med psykiske vansker sliter med selvmordstanker i perioder og det er viktig å snakke med behandler om dette i perioder hvor det forverrer seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...