Gjest Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Kan man bli tvangsinnlagt dersom man har suicidtanker? Dersom man planlegger suicid? 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Tror ikke det. Ikke erfaring selv med familie...suicidal hele tiden, endte med den sikre død. Men hvem bydde seg? Ingen. 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Jeg mener kan min behandler som jeg går til poliklinisk, kan hun tvangsinnlegge meg dersom jeg forteller at dødstankene nå går på planleggingsstadiet? 0 Siter
Reddharen-75 Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Jeg mener kan min behandler som jeg går til poliklinisk, kan hun tvangsinnlegge meg dersom jeg forteller at dødstankene nå går på planleggingsstadiet? Skulle liksom være anonym jeg da, men sånn kan det gå! Er redd for å bli tvangsinnlagt dersom jeg forteller til min behandler at dødstankene har escalert.Jeg har jo lovet å være ærlig på dette med søvn, mat, selvmordstanker etc... 0 Siter
serenity777 Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Det kommer jo ann på hvor konkrete planene er. Jeg ble feks fortalt i fortrolighet av en annen pasient att han skulle ta livet av seg, i en røykepause. Jeg "sladret" da han virket alvorlig. Han ble ikke tvangsinnlagt, men innlagt noen uker senere. Nå er han desverre død. 0 Siter
frosken Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Skulle liksom være anonym jeg da, men sånn kan det gå! Er redd for å bli tvangsinnlagt dersom jeg forteller til min behandler at dødstankene har escalert.Jeg har jo lovet å være ærlig på dette med søvn, mat, selvmordstanker etc... Jeg tror ikke du skal være redd for tvangsinnleggelse. Mange mennesker med psykiske vansker sliter med selvmordstanker i perioder og det er viktig å snakke med behandler om dette i perioder hvor det forverrer seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.