Gå til innhold

NHD: Kan du please svare på dette?

Anbefalte innlegg

Gjest førerkortet
Skrevet

Ang. det spørsmålet mitt om hvor mye truxal jeg kan bruke og likevel kjøre bil? Jeg tar nå 100 mg om kvelden og er mye bedre, men jeg er avhengig av førerkortet mitt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tom 50 mg går helt bra.

For 100 mg vil du få dispensasjon for vanlig personbil. Meldig må gis, og dispensasjon må innvilges.

Gjest førerkortet
Skrevet

Tom 50 mg går helt bra.

For 100 mg vil du få dispensasjon for vanlig personbil. Meldig må gis, og dispensasjon må innvilges.

Hm, det virker ikke så godt med 50 mg, men får jo sove bedre. Har det noe å si når jeg tar 4 mg trilafon i tillegg?

Dilemma: 1.Jeg vil ikke miste førerkortet. 2. Jeg vil ikke være så syk som jeg var i jula. 3. Jeg er livredd for alt jeg "ser" når jeg blir psyk og tørr ikke leve med det, så da bør jeg ta medisiner.

Dette er vanskelig synes

Skrevet

Tom 50 mg går helt bra.

I min dispensasjon står det veldig klart at jeg ikke kan bruke verken vival eller atarax mindre enn 12 timer før jeg skal kjøre - uansett hvor mye eller lite jeg bruker av det...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hm, det virker ikke så godt med 50 mg, men får jo sove bedre. Har det noe å si når jeg tar 4 mg trilafon i tillegg?

Dilemma: 1.Jeg vil ikke miste førerkortet. 2. Jeg vil ikke være så syk som jeg var i jula. 3. Jeg er livredd for alt jeg "ser" når jeg blir psyk og tørr ikke leve med det, så da bør jeg ta medisiner.

Dette er vanskelig synes

Det har ingenting å si at du tar Trilafon 4 mg i tillegg. Det bør kanskje vurderes om du hadde hatt godt av 2-4 mg mer.

Du kan fortsette å ta 100 mg. Det er ikke ditt ansvar å melde. Legen din kan forberede en melding med fylkeslegen slik at det kun går en liten uke fra hun melder og til du har dispensasjonen på plass.

Husk at å kjøre på disp er en meget vanlig sak. Alle som må bruke briller kjører på disp.

Gjest førerkortet
Skrevet

Det har ingenting å si at du tar Trilafon 4 mg i tillegg. Det bør kanskje vurderes om du hadde hatt godt av 2-4 mg mer.

Du kan fortsette å ta 100 mg. Det er ikke ditt ansvar å melde. Legen din kan forberede en melding med fylkeslegen slik at det kun går en liten uke fra hun melder og til du har dispensasjonen på plass.

Husk at å kjøre på disp er en meget vanlig sak. Alle som må bruke briller kjører på disp.

''Det har ingenting å si at du tar Trilafon 4 mg i tillegg. Det bør kanskje vurderes om du hadde hatt godt av 2-4 mg mer''

Dette har vært vurdert. Jeg får rykninger rundt munnen av mere trilafon av en eller annen grunn. Jeg er snål når det gjelder medisiner og bivirkninger. Truxal tåler jeg merkelig nok ganske mye av.

Hva skjer hvis jeg kjører på 100 mg truxal og forårsaker en ulykke? Er det da automatisk jeg som får skylden siden dette ikke er meldt inn til fylkeslegen for dispensasjon?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...