Gå til innhold

Mat til konfirmasjon....


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Nå er det faktisk bare fire mnd til jeg har min første konfirmant i huset :)

Når jeg spør henne hva hun vil ha som mat på konfirmasjonen får jeg til svar at hun ikke aner hva hun vil ha ;) Koldtbord er visst kjedelig (muligens litt enig ;)) og tapas vil hun ikke ha.. Det eneste hun kommer på er Bali kyllinggryte, men det synes jeg virker en smule snautt ;)

Noen som kan hoste opp noen gode ideer til mat til rundt 25 stk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nitty-gritty

    8

  • hidi, the scorpion

    7

  • bustebeisa

    6

  • mariaflyfly

    5

hidi, the scorpion

''Bali kyllinggryte''

Hva er galt med det? Du kan ha en deilig forrett og en herlig dessert!

Koldtbord, er kjedelig også i mine øyne, selv om jeg har servert det ved en konfirmasjon.

Det er hennes dag, og det kan jo være at hun forandrer mening etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Bali kyllinggryte''

Hva er galt med det? Du kan ha en deilig forrett og en herlig dessert!

Koldtbord, er kjedelig også i mine øyne, selv om jeg har servert det ved en konfirmasjon.

Det er hennes dag, og det kan jo være at hun forandrer mening etterhvert;)

Vi hadde det faktisk i dåpen til minstemor, så det kunne gått på nytt.... må tenke litt på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi hadde det faktisk i dåpen til minstemor, så det kunne gått på nytt.... må tenke litt på det ;)

''Vi hadde det faktisk i dåpen til minstemor, så det kunne gått på nytt.... må tenke litt på det ;)''

Du tenker litt, så tenker din datter litt også;)

Konfirmasjonen kommer til å bli perfekt for dere alle, togli;)

Lykke til og klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi hadde det faktisk i dåpen til minstemor, så det kunne gått på nytt.... må tenke litt på det ;)''

Du tenker litt, så tenker din datter litt også;)

Konfirmasjonen kommer til å bli perfekt for dere alle, togli;)

Lykke til og klem fra

Det blir den nok ;) Jeg har igrunnen et meget avslappa forhold til det tror jeg... har et par venninner som diskuterer servietter og duker allerede... jeg er nok ikke der før sånn ca uka før :P

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil unngå koldtbord og tapas, er det enkleste å lage en stor gryterett i en eller annen form. Jeg hadde ikke servert halvfabrikata i en konfirmasjon, men det er mulig jeg er sær. ;)

Alternativer kan være

Boeuf bourgogne http://www.nrk.no/mat/4286082.html

Kyllingstroganoff: http://www.channel4.com/4food/recipes/chefs/gordon-ramsay/smoked-paprika-chicken-stroganoff-recipe

Coq au vin:

http://www.aperitif.no/Oppskrifter2/kokebok/kylling-og-fjaerkre/kylling/Coq-au-vin2

Chili con carne: http://www.jamieoliver.com/recipes/beef-recipes/chilli-con-carne (jeg liker best å bruke strimla biffkjøtt, synes det passer mye bedre enn karbonadedeig i en slik gryte!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koldtbord er jo hva man gjør det til, utrolig hva man kan snike inn der ;) Ellers enig med Hidi; om Bali kyllinggryte er topp prioritet, går du / dere for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil unngå koldtbord og tapas, er det enkleste å lage en stor gryterett i en eller annen form. Jeg hadde ikke servert halvfabrikata i en konfirmasjon, men det er mulig jeg er sær. ;)

Alternativer kan være

Boeuf bourgogne http://www.nrk.no/mat/4286082.html

Kyllingstroganoff: http://www.channel4.com/4food/recipes/chefs/gordon-ramsay/smoked-paprika-chicken-stroganoff-recipe

Coq au vin:

http://www.aperitif.no/Oppskrifter2/kokebok/kylling-og-fjaerkre/kylling/Coq-au-vin2

Chili con carne: http://www.jamieoliver.com/recipes/beef-recipes/chilli-con-carne (jeg liker best å bruke strimla biffkjøtt, synes det passer mye bedre enn karbonadedeig i en slik gryte!)

Tusen takk for tips!

Bali kyllinggryte er utrolig god dersom man blander i mye godt i tillegg - så i så fall handler det mest om det psykologiske aspektet;) Jeg vil jo at konfirmanten skal få noe hun vil ha, men vi ser det an om hun endrer mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det blir den nok ;) Jeg har igrunnen et meget avslappa forhold til det tror jeg... har et par venninner som diskuterer servietter og duker allerede... jeg er nok ikke der før sånn ca uka før :P

Takk:)

Venninner er herlige personer;) Og siden du har slike venninner, så er du en herlig venninne også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koldtbord er jo hva man gjør det til, utrolig hva man kan snike inn der ;) Ellers enig med Hidi; om Bali kyllinggryte er topp prioritet, går du / dere for det!

Jepp, får se hva "bossen" bestemmer seg for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fish n' chips

Bali kyllinggryte kan du bare ikke servere. Det er nitrist, til nød mat til barn på en travel mandag. Kan ikke skjønne at konfirmanten skal bestemme dette, maten er neppe det viktigste for henne den dagen uansett (mener ikke at hun skal få noe hun misliker, men TORO? Det går ikke ann). Hva med en annen gryte, som boef Bourguignon? baligryte eller pizza kan hun få kvelden før når dere er opptatt med forberedelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Bali kyllinggryte kan du bare ikke servere. Det er nitrist, til nød mat til barn på en travel mandag. Kan ikke skjønne at konfirmanten skal bestemme dette, maten er neppe det viktigste for henne den dagen uansett (mener ikke at hun skal få noe hun misliker, men TORO? Det går ikke ann). Hva med en annen gryte, som boef Bourguignon? baligryte eller pizza kan hun få kvelden før når dere er opptatt med forberedelsene.

Nå er du direkte frekk! Hva vet du hvordan togli lager maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fish n' chips

Undskyld til Togli i så fall, men hun spør om ideer og noen andre her sier det er ok. Jeg syns ikke det. Bali kyllinggryte er så vidt jeg vet en poserett fra Toro man serverer med ris, men hvis det faktisk opprinnelig er en lekker rett fra Bali som Togli kan tilberede med bravour, visste jeg ikke det (men i så fall passer det kanskje allikevel ikke i konfirmasjon, fordi det fort blir sterkt?) Jeg mener mange andre gryteretter vil passe bedre i en konf.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fish n' chips

Nå er du direkte frekk! Hva vet du hvordan togli lager maten?

Undskyld til Togli i så fall, men hun spør om ideer og noen andre her sier det er ok. Jeg syns ikke det. Bali kyllinggryte er så vidt jeg vet en poserett fra Toro man serverer med ris, men hvis det faktisk opprinnelig er en lekker rett fra Bali som Togli kan tilberede med bravour, visste jeg ikke det (men i så fall passer det kanskje allikevel ikke i konfirmasjon, fordi det fort blir sterkt?) Jeg mener mange andre gryteretter vil passe bedre i en konf.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, får se hva "bossen" bestemmer seg for :P

Jepp, bossen er avgjørende i en sådan stund!

Du nevnte venninner, duker o.l; her er et lite stalltips fra meg om du ikke er overstadig opptatt av glossy mote-interiør-style-high-maintenance-borddekning -dekorasjon els:

Søk ønsker fra "bossen" i fancy butikker, magasiner o.l og kjøp dekorasjonstilbehør som likner fra Nille o.l.. Pluss et par-tre profesjonelle blomsterdekorasjoner, så er lokalet verdig en konfirmasjonsboss ;-)

Med mindre du / dere leier et lokale dere er prisgitt arrangøren, men dette har dere styring på.

Poenget mitt var egentlig at det kan bli stilig og ikke så dyrt, samt at menyen bør konfirmanten bestemme med visse forbehold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Undskyld til Togli i så fall, men hun spør om ideer og noen andre her sier det er ok. Jeg syns ikke det. Bali kyllinggryte er så vidt jeg vet en poserett fra Toro man serverer med ris, men hvis det faktisk opprinnelig er en lekker rett fra Bali som Togli kan tilberede med bravour, visste jeg ikke det (men i så fall passer det kanskje allikevel ikke i konfirmasjon, fordi det fort blir sterkt?) Jeg mener mange andre gryteretter vil passe bedre i en konf.

mvh

Jeg tror at togli og datteren finner på noe kjempegodt;)

Og du er helt sikkeret tilgitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er litt enig med Fish n'chips. Jeg stiller vanligvis ikke høye krav i matveien, og er for snarveier, men grensen går før Toro-gryte i konfirmasjon.

Kan du ikke heller lage en god gryte fra bunnen dagen før? Flyfly har (som vanlig) gode forslag.

Ellers er jo ikke stek (gjerne okse) egentlig så mye jobb som en skulle tro, og er jo mer type mat den eldre garde forventer å få i komf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Mener du den toro gryten? Nei det synes jeg ikke passer seg i en konfirmasjon..

Koldtbord er litt kjedelig mener jeg, men tapas blir noe annet, og mye kan gjøres på forhånd.

Ellers ser jeg du har fått tips om flere gryeteretter som jeg synes høres bra ut. Hva med lam, gratinerte poteter, aspargesbønner med dijonsennep, og en god saus til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg er litt enig med Fish n'chips. Jeg stiller vanligvis ikke høye krav i matveien, og er for snarveier, men grensen går før Toro-gryte i konfirmasjon.

Kan du ikke heller lage en god gryte fra bunnen dagen før? Flyfly har (som vanlig) gode forslag.

Ellers er jo ikke stek (gjerne okse) egentlig så mye jobb som en skulle tro, og er jo mer type mat den eldre garde forventer å få i komf.

'Ellers er jo ikke stek (gjerne okse) egentlig så mye jobb som en skulle tro, og er jo mer type mat den eldre garde forventer å få i komf.''

Da ville jeg heller valgt indrèfilet, det slår aldri feil og den blir alltid mør;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...