Gå til innhold

Gruer meg til Telemark sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Pga av PPT og Bella Dotte osv.. så trekker jeg ikke den henvisningen for min datter om utredning for asperger syndrom,

men jeg vet inni meg at hun får aldri diagnosen, det blir bare en belastning for meg å måtte skrive så mye rett i min eksamenstid, i verste fall, for det er 4 mnd ventetid.

Det er ikke sikkert jeg får til å skrive noe for hva er problemet?

Hun liker ikke ustrukturert lek og hun liker kun å være med et menneske av gangen, men pga av det blir det problemer.

Men ellers er hun helt som andre, og hun ser søt og våken ut,

Som min psykiater sa "din datter ser ikke autistisk ut", hun har truffet henne to ganger.

Hvis hun har asperger syndrom så har hun en variant som i Norge er ukjent, men fint om hun får diagnosen, for noe er det som ikke går, men jeg vet ikke hva, det gjør meg usikker, klarer ikke være ute i friminuttene og mye galt skjer fordi hun misforstår.

Lurer på hva vi skal gjøre videre uten en diagnose?

Nå får hun tilrettelegging fordi PPT har uttalt seg som om hun er et klassisk eksempel på jenteaspergeren. Dette forholder skolen seg til, noe jeg er glad for, men jeg er helt sikker på at på Telemark sykehus vil de lure på hva vi gjør der med vår datter,

jeg gruer meg, men jeg vil da bare henvise til PPT, og at vi jo gjør dette i fortvilelse fordi vi ikke vet hva vi skal gjøre.

Men hun er kjempeflink til å formulere seg, forklare ting, tenke tanker og uttrykke disse.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

En må ikke ha diagnose for å få hjelp av PPT, tilrettelegging på skolen (f.eks assistent) eller Bupp.

Har selv hatt utstrakt hjelp til mitt barn gjennom mange år uten at barnet mitt har hatt en eneste diagnose.

Adferdsproblematikken var nok i seg selv.

Skrevet

En må ikke ha diagnose for å få hjelp av PPT, tilrettelegging på skolen (f.eks assistent) eller Bupp.

Har selv hatt utstrakt hjelp til mitt barn gjennom mange år uten at barnet mitt har hatt en eneste diagnose.

Adferdsproblematikken var nok i seg selv.

Hei!

dette viste jeg ikke.

Trodde man måtte få en diagnose.

takk for informasjonen.

Skal spørre ppt og skole litt mer om dette, for jeg vil egentlig ikke utrede min datter da hun er så normal utad, trygg med voksne og flink til å forklare alt at jeg virkelig ikke tror de kan sette noen diagnose på henne. Det ville kanskje til og med vært litt galt mot alle de som virkelig trenger den, men min datter trenger bare litt tilrettelegging, som hjelp med friminuttene.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

dette viste jeg ikke.

Trodde man måtte få en diagnose.

takk for informasjonen.

Skal spørre ppt og skole litt mer om dette, for jeg vil egentlig ikke utrede min datter da hun er så normal utad, trygg med voksne og flink til å forklare alt at jeg virkelig ikke tror de kan sette noen diagnose på henne. Det ville kanskje til og med vært litt galt mot alle de som virkelig trenger den, men min datter trenger bare litt tilrettelegging, som hjelp med friminuttene.

Det burde jammen være mulig å få til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...