Gå til innhold

Psykisk syke dør tidligere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Høstløv
Skrevet

Det har vel sammenheng med at 90% av alle de som tar sitt eget liv er psykisk syke.

''Elvemo uttaler at tidligere undersøkelser underbygger dette, og at voldsom død ,som for eksempel selvmord, er vanligere for denne gruppen pasienter.''

Skrevet

Det har vel sammenheng med at 90% av alle de som tar sitt eget liv er psykisk syke.

''Elvemo uttaler at tidligere undersøkelser underbygger dette, og at voldsom død ,som for eksempel selvmord, er vanligere for denne gruppen pasienter.''

Ja, du har et poeng der. mitt søskenbarn var psykisk syk - han hengte seg i skogen 27 år gammel..

Gjest Send In The Clowns
Skrevet

Veldig interessant at du viser oss andre denne artikkelen!!!!! Har selv fått slengt i trynet spørsmålet "Er du sikker på at det ikke bare er psykisk da" (Betyr: du selv som roter med hodet!) BARE psykisk? Er det enten eller? Nei, faktisk begge deler!

En psykolog snakket med meg to ganger. Den ene gangen var jeg veldig nedbrutt på grunn av noe alvorlig som hadde skjedd. Uka etterpå hadde jeg selv fått sortert alle følelsene oppi hodet mitt - og var roligere og mer "rasjonell", og da sa hun "Ja, nå var du mer voksen, ja!"

Jeg var voksen første gangen også - og følte at dette var veldig nedlatende.

Selve behandlingsapparatet, med alle diagnosene (med fremmedgjørende navn) og den alvorstunge behandlingen, medisinene og problemfokusert terapi i isolerte terapirelasjoner - mer eller mindre løsrevet fra verden utenfor, kan nok i seg selv skru folk enda lenger ned.

Send in the Clowns! Pluss noen massører, makeupartister, skuespillere, personlige trenere, biologer, læringseksperter, kostholdseksperter...noen som har flere forslag?????

Gjest Send in The Clowns
Skrevet

Psykisk sykdom tas generelt ikke like alvorlig som fysisk sykdom, Psykiatrien avviser kjempemange, samt driver nesten ren akkuttbehandling i stedet for forebyggende virksomhet.

Ingen vil bli sett som et såkalt "psykiatrisk tilfelle!" Og mange psykisk syke møtes med "ta deg sammen!" Så tar de seg kanskje sammen til de knekker helt - og da sprekker det.

For mange er det ikke direkte viljestyrt, men det gjerne få rundt som skjønner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...