Gå til innhold

Hva slags hjelp hjelper...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sliter med mange og feilaktige tanker om meg selv om min omverden. Som oftest er dette til å leve med, men i blant kommer det som kastet over meg, og slår bena helt bort.. Nå er jeg oppegående igjen, men kanskje det er tid for å søke hjelp noe sted, slik at man slipper disse tryningene..? Har vert hos psykolog for noen år tilabke, uten at jeg syntes det hadde videre effekt. Har vanskelig for å få tillit til mennesker, og synes det er mye lettere å skrive om det som er vondt og vanskelig enn å prate.. Hvor kan man begynne og lete?

Gjest flere synspunker
Skrevet

Begynn med å gi hjernen din hjelp til å takle stress!

Riktig kosthold betyr veldig mye. Ikke KUN se på dette som et problem du kan snakke deg ut av, analysere deg ut av, eller hjelpes ut av ved hjelp av terapeut.

Hvis kosthold, trening og gode søvnrutiner ikke hadde hjulpet meg, ville jeg søkt hjelp i psykiatrien. Men det er lange ventelister og ingen garanti for god kjemi med en behandler der. Dessuten syntes jeg at jeg ble mer nedbrutt av å snakke om problemene mine.

Flyttet foksuset fra å lete etter problemer til å løse utfordringene.

Etter hvert som jeg mestret, ble selvbildet mitt bedre.

Satte meg små, konkrete mål og fokuserte på en ting om gangen.

Jeg hadde stor nytte av Udos Choice (omega 3, 6 og 9). Dvs. essensielle fettsyrer. Dette har beviselig hjulpet hjernen min til å takle stress mye bedre. Det hjelper også å holde blodsukkeret stabilt ved hjelp av kostholdet.

Verdt å prøve å starte der! Så ser du om det kan hjelpe deg også.

Jeg skal snart begynne å trene med personlig trener i en periode.

Har bedt ham om å være streng, he he.

Skrevet

Begynn med å gi hjernen din hjelp til å takle stress!

Riktig kosthold betyr veldig mye. Ikke KUN se på dette som et problem du kan snakke deg ut av, analysere deg ut av, eller hjelpes ut av ved hjelp av terapeut.

Hvis kosthold, trening og gode søvnrutiner ikke hadde hjulpet meg, ville jeg søkt hjelp i psykiatrien. Men det er lange ventelister og ingen garanti for god kjemi med en behandler der. Dessuten syntes jeg at jeg ble mer nedbrutt av å snakke om problemene mine.

Flyttet foksuset fra å lete etter problemer til å løse utfordringene.

Etter hvert som jeg mestret, ble selvbildet mitt bedre.

Satte meg små, konkrete mål og fokuserte på en ting om gangen.

Jeg hadde stor nytte av Udos Choice (omega 3, 6 og 9). Dvs. essensielle fettsyrer. Dette har beviselig hjulpet hjernen min til å takle stress mye bedre. Det hjelper også å holde blodsukkeret stabilt ved hjelp av kostholdet.

Verdt å prøve å starte der! Så ser du om det kan hjelpe deg også.

Jeg skal snart begynne å trene med personlig trener i en periode.

Har bedt ham om å være streng, he he.

Takk for enda et godt svar! Jeg skjønner nok at saker kan være mer komplisert enn bare "prat"..jeg har funnet en privat terapaut som jeg synes det virkersom om tar litt mer helhet. Blir spennende å møte denne på onsadg.. så får vi se.

Jeg ser i ditt svar at du selv også har jobbet mye selv,noe også jeg har gjort. Men spesielt i dette med negative tanker rundt meg selv i realsjon til andre, må jeg ha assistanse utenfra. Har kommet langt, men det føles som om den tøffeste kampen, når man er avhengig av andre...gjenstår.

Gjest ambrose
Skrevet

''Har vert hos psykolog for noen år tilabke, uten at jeg syntes det hadde videre effekt''

Kanskje du er mer moden for terapi nå når du er blitt eldre?

siden du synes det er letter å skrive, kan du jo gjerne starte med å gjøre dette?

Gjest ambrose
Skrevet

''Har vert hos psykolog for noen år tilabke, uten at jeg syntes det hadde videre effekt''

siden du synes det er letter å skrive, kan du jo gjerne starte med å gjøre dette?

Skrevet

ja kanskje det... jeg er snart 40.... Jeg har skrevet mye, noe dagbok, annet som jeg har delt med nære venner.. intill tankene kommer at jeg bare er slitsom og plagsom og jeg trekker meg bort...

Derfor søker jeg no noe annet, så kanskje jeg for en gangs skyld klarer å bevare min gode venn...??

Gjest ambrose
Skrevet

ja kanskje det... jeg er snart 40.... Jeg har skrevet mye, noe dagbok, annet som jeg har delt med nære venner.. intill tankene kommer at jeg bare er slitsom og plagsom og jeg trekker meg bort...

Derfor søker jeg no noe annet, så kanskje jeg for en gangs skyld klarer å bevare min gode venn...??

Har du fått noen diagnose, utredning?

Skrevet

Har du fått noen diagnose, utredning?

Nei... Jeg ansees for å være ressusrsterk og frisk.. Men går kun i tilkallingsarbeide, da jeg ikke takler tanken på fast jobb med kollegaer.. Har vert en runde hos psykolog for noen år tilbake.. da med "diagnose" depresjonsfølelse :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...