Gå til innhold

antipsykotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg vet at fast lege har lov for a utskrive antipsykotika i sma kommuner, men lurer har det samme lov fast lege i en by? Hvem jeg ma kontakte etter flytte for a utskrive sanne medisiner?

Skrevet

Lurer på om du har misforstått? Jeg hadde ingen problemer med å få Truxal ihvertfall, fra min fastlege, og jeg bor i en stor by. Hvis du får oversendt journalen din fra tidligere lege, kan det ikke være så store problemer å få medisinen fortsatt, men det kan hende den nye legen er mer restriktiv. Det har dog ingenting med stort eller lite sted å gjøre, vel?

Skrevet

Lurer på om du har misforstått? Jeg hadde ingen problemer med å få Truxal ihvertfall, fra min fastlege, og jeg bor i en stor by. Hvis du får oversendt journalen din fra tidligere lege, kan det ikke være så store problemer å få medisinen fortsatt, men det kan hende den nye legen er mer restriktiv. Det har dog ingenting med stort eller lite sted å gjøre, vel?

Hjelper Truxal deg og hva har du fått dem for?

Jeg har nettopp fått dem som erstatningsmedisin for Sobril som er veldig vanedannende.

Bivirkninger?

På forhånd takk for svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle leger kan skrive ut antipsykotika. Det er ingen forskjell på utrskrivningsrett som er basert på bosted eller geografi.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Alle leger kan skrive ut antipsykotika. Det er ingen forskjell på utrskrivningsrett som er basert på bosted eller geografi.

Er det ikke lurt at det er en lege med spesialisering på psykiske lidelser (Psykiater) forskriver dette? En vanlig lege har vel ikke så mye kunskaper om psykiske lidelser som er psykiater. Synes å ha lest det.

Skrevet

Hjelper Truxal deg og hva har du fått dem for?

Jeg har nettopp fått dem som erstatningsmedisin for Sobril som er veldig vanedannende.

Bivirkninger?

På forhånd takk for svar.

Jeg fikk dem mot tankekaos, og jeg bruker dem fremdeles mot det, men har også oppdaget at de får meg til å sove når jeg ellers ikke får sove (gjerne fordi det er noe viktig som skjer dagen etter). En stk på 15 mg slår meg ut...!

Jeg hadde fæle bivirkninger da jeg to to om gangen, svimmel og dårlig, plutselig, måtte passe på at jeg lå til sengs når virkningen satte inn, tørr i munnen og "bakfull" når jeg våknet. Med én er alt i orden når jeg våkner.

Det er ingen tilvenningsfare med Truxal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...