Gå til innhold

Må jeg si at jeg har slitt psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har truffet en superkjekk mann på byen og vi definerer oss nå som et par. Han er lege og vet ikke noe om at jeg har slitt/sliter psykisk. Er det galt av meg å ikke si noe om dette? Vil uansett vente noen uker før jeg sier noe...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rose23

9

• Dorthe

8

• Lillemus

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest I kveld er det Søndag
Skrevet

Dette avhenger vel endel på hvor mye av deg som er sykt. Har du litt angst og uro en gang i blant så hadde jeg bare ventet. Dersom du kutter deg og skader deg og sliter daglig og jevnlig og over flere år så ville jeg sagt det _før_ jeg ble et par med noen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis sykdommen ikke har noen innflytelse på forholdet deres, trenger du ikke si noe om det.

Skrevet

Siden han er lege er det vel bare et tidsspørsmål før han merker det uansett vil jeg tro. Dersom du føler at du kunne tenke deg å involvere deg mer med denne mannen synes jeg absolutt du skal fortelle ham det ja. Ville du selv likt ikke å få vite noe slikt om ham?

Skrevet

Dette avhenger vel endel på hvor mye av deg som er sykt. Har du litt angst og uro en gang i blant så hadde jeg bare ventet. Dersom du kutter deg og skader deg og sliter daglig og jevnlig og over flere år så ville jeg sagt det _før_ jeg ble et par med noen.

Ingen som kan merke noe på meg nå. Jeg har hatt det veldig bra i det siste :-)

Skrevet

Nei, det hadde jeg jammen ikke gjort før jeg hadde ham på kroken hvis jeg var deg ;) Når du har så flaks at ting ikke synes så er du ikke nødt til å si noe før du føler du har lyst til å fortelle det.

Gjest sangsol
Skrevet

Er det natulig å fortelle at du en gang hadde eksem på venstre bein? Som du slet med flere vintre?

Eller fortelle at for 4 år siden så hadde du magesjau hele sommeren?

Hvorfor skal du da si at du har slitt psykisk?

Skrevet

Er det natulig å fortelle at du en gang hadde eksem på venstre bein? Som du slet med flere vintre?

Det er jo LITT vesentlig dersom vedkommende fortsatt er syk og det påvirker forholdet?

Skrevet

Ingen som kan merke noe på meg nå. Jeg har hatt det veldig bra i det siste :-)

BRA!! Dersom det har vart endel måneder og du føler deg frisk så ser jeg ingen grunn til å snakke noe om dette. Men dersom du kun er inne i en god periode vil jeg fortsatt råde deg til å være åpen. Og gjerne heller åpen NÅ enn å få høre det når du alt er nede igjen.

Gjest sangsol
Skrevet

Det er jo LITT vesentlig dersom vedkommende fortsatt er syk og det påvirker forholdet?

Ja, dersom det kan påvirke forholdet er det en annen sak. Da er det lurt å være ærlig kom det, skulle jeg tro.

Men slik jeg leste hovedinnlegget, så leste jeg at trådstarter HAR slitt psykisk. Og ut fra et annet innlegg i tråden, så leste jeg at trådstarter har det bra og ikke er syk for tiden.

Skrevet

Ja, dersom det kan påvirke forholdet er det en annen sak. Da er det lurt å være ærlig kom det, skulle jeg tro.

Men slik jeg leste hovedinnlegget, så leste jeg at trådstarter HAR slitt psykisk. Og ut fra et annet innlegg i tråden, så leste jeg at trådstarter har det bra og ikke er syk for tiden.

Om du leser innlegget på nytt ser du jo at det står "har slitt/sliter psykisk"......?

Skrevet

BRA!! Dersom det har vart endel måneder og du føler deg frisk så ser jeg ingen grunn til å snakke noe om dette. Men dersom du kun er inne i en god periode vil jeg fortsatt råde deg til å være åpen. Og gjerne heller åpen NÅ enn å få høre det når du alt er nede igjen.

Jeg var ærlig da han spurte hvorfor jeg hadde arr. Sa jeg var selvdestruktiv i mine yngre dager. Han spurte hvorfor, men jeg hadde ikke noen god forklaring. Ville ikke legge ut om at jeg har blitt misbrukt, gale foreldre o.s.v. Jeg vil nok holde kjeft om det en god stund. Om han leser journalen min vil han nok få bakoversveis, men slik jeg har forstått det er det strengt forbud å snoke i journaler. Var en lege på sykehuset som fikk sparken da han gjorde det...

Skrevet

Jeg var ærlig da han spurte hvorfor jeg hadde arr. Sa jeg var selvdestruktiv i mine yngre dager. Han spurte hvorfor, men jeg hadde ikke noen god forklaring. Ville ikke legge ut om at jeg har blitt misbrukt, gale foreldre o.s.v. Jeg vil nok holde kjeft om det en god stund. Om han leser journalen min vil han nok få bakoversveis, men slik jeg har forstått det er det strengt forbud å snoke i journaler. Var en lege på sykehuset som fikk sparken da han gjorde det...

Helt enig med deg sålangt i det du skriver. Men dersom det er en fare for at du igjen havner i en slik periode så fortell det FØR du havner i den, ikke når du er I den.

Ønsker deg mye lykke til med forholdet :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Er det natulig å fortelle at du en gang hadde eksem på venstre bein?''

Synes du det er det samme?

Skrevet

Jeg synes ikke akkurat at det å slite psykisk kan sammenlignes med et eksem eller en magasjau da... Jeg ville likt å vite det slik at jeg kunne få vite mest mulig om det dersom vedkommende skulle komme i den situasjonen igjen så jeg visste hva jeg skulle gjøre for å hjelpe eller være til støtte.

Skrevet

Helt enig med deg sålangt i det du skriver. Men dersom det er en fare for at du igjen havner i en slik periode så fortell det FØR du havner i den, ikke når du er I den.

Ønsker deg mye lykke til med forholdet :-)

Takk. Er 99 prosent sikker på at det aldri vil skje igjen og jeg føler meg ganske så frisk :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Takk. Er 99 prosent sikker på at det aldri vil skje igjen og jeg føler meg ganske så frisk :-)

Jeg ville vært ærlig og sagt det, siden du ikke er helt frisk. Det er ikke lenge siden du skrev om selvskading her inne.

Skrevet

Jeg ville vært ærlig og sagt det, siden du ikke er helt frisk. Det er ikke lenge siden du skrev om selvskading her inne.

Uansett vil jeg vente mange uker. Når vi er sammen er jeg meg selv fullt ut. Vil ikke skremme vettet av han heller.

Gjest sangsol
Skrevet

''Er det natulig å fortelle at du en gang hadde eksem på venstre bein?''

Synes du det er det samme?

Jeg synes at sykdom/psykdom som er fortid er fortid. Det blir opp til trådstarter om h*n vil fortelle om det.

Skrevet

Rose23, mener du virkelig det? For det virker jo som om du sliter rimelig bra når du stikker deg i tannkjøttet med neglene dine o drikker deg sanseløs på ferie. Mener ikke å være stygg med deg, jeg vil du skal ha det bra og lykkes med dette men jeg føler i blant at du kanskje gjentar deg selv. Du har skrevet også tidligere at du er "frisk" for så ikke lenge etter på å si du skader deg eller drikker. :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...