Gå til innhold

Må jeg si at jeg har slitt psykisk?

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol
Skrevet

Jeg synes ikke akkurat at det å slite psykisk kan sammenlignes med et eksem eller en magasjau da... Jeg ville likt å vite det slik at jeg kunne få vite mest mulig om det dersom vedkommende skulle komme i den situasjonen igjen så jeg visste hva jeg skulle gjøre for å hjelpe eller være til støtte.

Fortid er fortid.

Jeg vet ikke hva trådstarter har slitt med, men aner av svarene at h*n er frisk nå.

Men er det noe h*n sliter med nå og som er kronisk, kan det være naturlig å snakke om.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rose23

9

• Dorthe

8

• Lillemus

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg synes at sykdom/psykdom som er fortid er fortid. Det blir opp til trådstarter om h*n vil fortelle om det.

Ja, hvis det var fortid så, men det er det jo ikke.

Skrevet

Rose23, mener du virkelig det? For det virker jo som om du sliter rimelig bra når du stikker deg i tannkjøttet med neglene dine o drikker deg sanseløs på ferie. Mener ikke å være stygg med deg, jeg vil du skal ha det bra og lykkes med dette men jeg føler i blant at du kanskje gjentar deg selv. Du har skrevet også tidligere at du er "frisk" for så ikke lenge etter på å si du skader deg eller drikker. :-/

Jeg sa til han at jeg synes det er deilig å stikke neglene i tannkjøttet. Ble også rimelig bra full i går og fortalte at jeg ramlet i fylla fredagsnatt da jeg er full av blåmerker og skrubbsår. Han er ikke så prektig :-)

Skrevet

Det er jo LITT vesentlig dersom vedkommende fortsatt er syk og det påvirker forholdet?

Dere er bare sjal. ha ha :-)

Gjest I kveld er det Søndag
Skrevet

Dere er bare sjal. ha ha :-)

At jeg er sjalu? På? Deg? Jeg er i et fint forhold jeg, og det håper jeg du også får oppleve :-)

Gjest Matariki
Skrevet

Siden han er lege er det vel bare et tidsspørsmål før han merker det uansett vil jeg tro. Dersom du føler at du kunne tenke deg å involvere deg mer med denne mannen synes jeg absolutt du skal fortelle ham det ja. Ville du selv likt ikke å få vite noe slikt om ham?

''Siden han er lege er det vel bare et tidsspørsmål før han merker det uansett vil jeg tro. ''

Leger er bare folk de og, så ikke sikkert den forelskede mannen merker det...med mindre han er synsk da.

Skrevet

''Siden han er lege er det vel bare et tidsspørsmål før han merker det uansett vil jeg tro. ''

Leger er bare folk de og, så ikke sikkert den forelskede mannen merker det...med mindre han er synsk da.

Jeg er blid, pratsom, sover uten medisiner, går på jobb 4 dager i uka... Hvordan kan han da merke det ? :-)

Gjest Matariki
Skrevet

Du trenger vel ikke si noe tenker jeg, la han bli kjent med den du er.

Gjest Matariki
Skrevet

Jeg er blid, pratsom, sover uten medisiner, går på jobb 4 dager i uka... Hvordan kan han da merke det ? :-)

Tror ikke han merker det nei, vær deg selv du og lykke til ;)

Skrevet

Dersom hun begynner å slite igjen vil han vel merke det, har selv gått i klasse med mennesker som etterhvert slet mer og mer psykisk og de aller fleste av oss så det tydelig ganske snart.

Dersom hun ikke får symptomer og holder seg frisk vil det jo ikke være merkbart for noen. :o)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Uansett vil jeg vente mange uker. Når vi er sammen er jeg meg selv fullt ut. Vil ikke skremme vettet av han heller.

Lykke til uansett :-)

Gjest Matariki
Skrevet

Dersom hun begynner å slite igjen vil han vel merke det, har selv gått i klasse med mennesker som etterhvert slet mer og mer psykisk og de aller fleste av oss så det tydelig ganske snart.

Dersom hun ikke får symptomer og holder seg frisk vil det jo ikke være merkbart for noen. :o)

''de aller fleste av oss så det tydelig ganske snart.''

Og det på tross av at dere ikke var leger? ;)

Neida.

Bare mener hun bør nyte denne tiden og la ting være som de er, skulle hun bli syk vil han jo se det. Men han trenger ikke vite om det nå.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Neida.

Bare mener hun bør nyte denne tiden og la ting være som de er, skulle hun bli syk vil han jo se det. Men han trenger ikke vite om det nå.

''Men han trenger ikke vite om det nå''

Hvor lang tid kan det ta?

Skrevet

Neida.

''Bare mener hun bør nyte denne tiden og la ting være som de er, skulle hun bli syk vil han jo se det. Men han trenger ikke vite om det nå.''

Jeg tenker bare at dersom jeg var ham så ville jeg visst det før jeg plutselig satt der med en partner som tydelig slet med ett eller annet og jeg ikke skjønte noen ting. Jeg liker å være forberedt. :o) Men jeg har forståelse for at hun ikke vil si det også altså.

Skrevet

Den bloddryppende øksen du har over sengen? ;-)

Du trenger ikke si noe før du er klar og dere har vært sammen en stund, men si det når du er i en frisk periode.

Med vennlig hilsen

Gjest Matariki
Skrevet

''Men han trenger ikke vite om det nå''

Hvor lang tid kan det ta?

Til han finner ut av det selv vel.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Bare mener hun bør nyte denne tiden og la ting være som de er, skulle hun bli syk vil han jo se det. Men han trenger ikke vite om det nå.''

Jeg tenker bare at dersom jeg var ham så ville jeg visst det før jeg plutselig satt der med en partner som tydelig slet med ett eller annet og jeg ikke skjønte noen ting. Jeg liker å være forberedt. :o) Men jeg har forståelse for at hun ikke vil si det også altså.

''Jeg tenker bare at dersom jeg var ham så ville jeg visst det før jeg plutselig satt der med en partner som tydelig slet med ett eller annet og jeg ikke skjønte noen ting. Jeg liker å være forberedt. :o)''

Slik tenker jeg også. Har mest tro på åpenhet. Kan jo risikere at mannen blir ganske forbannet hvis dette holdes skjult. Men han er lege, så det kan vel hende han skjønner mye allerede av det som har blitt fortalt.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Til han finner ut av det selv vel.

Gjelder det alle slags sykdommer som ikke er synlige sånn med en gang?

Gjest Matariki
Skrevet

Hun er seg selv, dvs at flere sider av henne selv vil dukke opp. Er jo slik folk blir kjent, så kan han jo velge å akseptere det eller ikke. Å si at en sliter psykisk kan virke skummelt, høre verre ut enn det er.

Gjest Elextra
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor godt dere kjenner hverandre, men jeg synes godt du kan vente til dere er blitt nærmere kjent før du forteller noe. Da har han et mer informert grunnlag og kan vurdere selv om det betyr noe. Liker han deg, betyr det antakelig ikke noe særlig :-).

Men ikke vent for lenge eller lyv eller fortell halvsannheter - slikt kommer det aldri noe godt ut av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...