Gå til innhold

Må jeg si at jeg har slitt psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er helt ok å komme med bomber etter 6 måneder eller 3 måneder? Virker helt pussig for min del. Ikke rart folk stikker om de som er syke holder slikt skjult (da snakker jeg om alvorlig sykdom) i så lang tid.

Det er helt ok å vente med å betro ting inntil man kjenner personen. Det er ikke noe sjakktrekk å fortelle en fremmed person om sine problemer etter et par dater.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rose23

9

• Dorthe

8

• Lillemus

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke sikkert. Kommer an på hva det gjelder. En er ikke nødvendigvis overfladisk om en ønsker å få et valg for hvordan ens eget liv skal bli.

Men man betror jo ikke folk man bare har møtt et par ganger sine innerste hemmeligheter. Jeg vil helst vente til jeg kjenner folk med å fortelle hva slags problemer jeg har.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Men man betror jo ikke folk man bare har møtt et par ganger sine innerste hemmeligheter. Jeg vil helst vente til jeg kjenner folk med å fortelle hva slags problemer jeg har.

Selvsagt skal man kjenne folk først. Dette gjaldt vel ikke en fremmed person?

Gjest I kveld er det Søndag
Skrevet

Det er helt ok å vente med å betro ting inntil man kjenner personen. Det er ikke noe sjakktrekk å fortelle en fremmed person om sine problemer etter et par dater.

Det er ikke det jeg mener .. :)

Skrevet

Selvsagt skal man kjenne folk først. Dette gjaldt vel ikke en fremmed person?

Slik jeg forstod det var det en mann hun hadde hatt en date med, ikke en god venn. Jeg må bare si meg enig med NHD i dag :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Slik jeg forstod det var det en mann hun hadde hatt en date med, ikke en god venn. Jeg må bare si meg enig med NHD i dag :)

''Slik jeg forstod det var det en mann hun hadde hatt en date med''

Hvordn kom du frem til det når hun skrev dette?:

''Har truffet en superkjekk mann på byen og vi definerer oss nå som et par''

Det er vel ingen som definerer seg som et par etter en date?

Skrevet

De er jo i forhold... Liksom noe annet enn en date. :-)

Skrevet

''Slik jeg forstod det var det en mann hun hadde hatt en date med''

Hvordn kom du frem til det når hun skrev dette?:

''Har truffet en superkjekk mann på byen og vi definerer oss nå som et par''

Det er vel ingen som definerer seg som et par etter en date?

Jeg tror jeg hadde ventet til jeg følte det var rett hvis jeg var henne. Det høres ganske ferskt ut for meg og jeg hadde ikke fortalt om alle mine problemer så kjapt. Jeg ventet ganske lenge etterat jeg hadde giftet meg før jeg fortalte endel ting til mannen min og noe sa jeg aldri. Ikke fordi jeg skulle holde det hemmelig, men fordi jeg synes han ikke hadde noe med det.

Skrevet

De er jo i forhold... Liksom noe annet enn en date. :-)

Folk definerer par og date så forskjellig. Noen er et par etter tre dater, andre er ikke et par før det har gått et halvt år.

Skrevet

Folk definerer par og date så forskjellig. Noen er et par etter tre dater, andre er ikke et par før det har gått et halvt år.

Det er jeg veldig enig med deg i :) Jeg tenker mer når det begynner å bli seriøst.

Skrevet

Det er jeg veldig enig med deg i :) Jeg tenker mer når det begynner å bli seriøst.

Vi er tydelig enige :)

Gjest Send In The Clowns
Skrevet

Kult!;-)

Vent noen uker og nyyyyyyt forelskelsen! Fortell det rolig når timingen er riktig - med mindre det er stor sjanse for at det plutselig kan komme til syne og overraske ham. Er han både klok og virkelig kunnskapsrik, skjønner han det. Men ikke lurt å presentere seg med "jeg er psykisk syk" for tidlig for noen :-).

Skulle ønske jeg også var nyforelsket i noen som gjengjeldte det. Sukk! :-)

Skrevet

Hei!

Jeg angrer på at jeg ikke fortalte min mann at jeg hadde vært innen barne og ungdomspsykiatrien.

Jeg mente ikke å holde noe hemmelig, men viste ikke hvorfor og hvordan jeg skulle begynne å forklare det.'

Min mann sier han bare ville svart noe sånt, "Ja ha ja", for det ville han ikke brydd seg om. Til og med hvis jeg viste at jeg hadde asperger sydrnom da ville han ikke brydd seg med det, han elsket meg som den jeg er.

Sånn tror jeg det er, og jeg tror det er greit å være helt åpen, hvis han virkelig elsker deg vil ikke det bety noe at du har slitt psykisk, tror det bare vil være til din fordel at du er åpen, da vil han nok bare tenke, du er ærlig.

Alt godt :)

Skrevet

Den bloddryppende øksen du har over sengen? ;-)

Du trenger ikke si noe før du er klar og dere har vært sammen en stund, men si det når du er i en frisk periode.

Med vennlig hilsen

Ha ha. Det var da voldsomt til reaksjoner.

Gjest nygammel
Skrevet

Basert på det du skriver videre nedover i tråden her:

Husk at det er typisk for mange at man føler seg frisk når man får seg kjæreste. Da er man ofte overbevist om at man ikke bare har en god periode, men at man er frisk for godt.

Hvis det er sånn at du sliter med personligheten din og/eller stemningsleiet, er dette noe som kan virke inn på forholdet og gjøre det ekstra vanskelig for den andre personen. Det kan også komme til punkter i forholdet som oppleves mer dramatisk.

Mitt råd er at du forbereder deg. Tenk over hvilke problemer dere kan komme til å støte på og hva som blir utfordringen for deg, og rådfør deg med behandler. Hvis kjæresten din ønsker å være til hjelp gjennom de vanskene en kan støte på i seg selv når en går inn i et forhold etter dårlige erfaringer, tenk over hva du kan komme til å trenge fra han, men realistisk og rettferdig, balansert. Hvordan du skal kommunisere og uttrykke dine behov og samtidig møte hans, og samtidig være voksen og selvstendig og ikke bli pasienten hans når du får neste nedtur.

Ha alltid også flere bein å stå på. Ikke smelt sammen med han, men vær din egen person. Ha flere ting på siden av han, slik at du ikke føler du smuldrer opp og livet ditt går rett vest fordi om forholdet gjør det. Om du merker tendenser til at forholdet blir for intenst, tenk langsiktig, vær smart.

Når du har forberedt deg, sett det an, kjent etter over tid og blitt bedre kjent med han, kan du gi han en kort recap av problematikken, slik at han vet hva du/dere/han kan ha i vente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...