Bella Dotte Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Skrevet 11. januar 2012 Du skal bare helt slavisk følge opplegget fra legen din. Noen må opp i 1mg per kilo kroppsvekt. Uff, da kan det ta tid dette her... Noen tips for å ikke miste motet? Jeg trenger energi til å få ting gjort, jeg skal kjøpe leilighet, og må organisere alt i den priosessen, vil gjerne være litt sosial også. Det er ganske ille (for å si det mildt) å måtte legge inn minst ett døgn mellom hver aktivitet (jeg regner her å drikke kaffe og skravle med en venninne, eller dra på en visning, eller en psykologtime) som en aktivitet... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Uff, da kan det ta tid dette her... Noen tips for å ikke miste motet? Jeg trenger energi til å få ting gjort, jeg skal kjøpe leilighet, og må organisere alt i den priosessen, vil gjerne være litt sosial også. Det er ganske ille (for å si det mildt) å måtte legge inn minst ett døgn mellom hver aktivitet (jeg regner her å drikke kaffe og skravle med en venninne, eller dra på en visning, eller en psykologtime) som en aktivitet... Det er noe som muligens ikke stemmer her. Går du hos HB, men lar en annen lege gi deg Ritalin? 0 Siter
Gjest Asstrid Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Nå er jeg litt oppgitt, lei meg, motløs og skuffet. Effekten jeg hadde på lørdag (jeg klarte å rydde og kaste og vaske litt) kan godt ha vært placebo (ikke det at jeg tror jeg har fått sukkerpiller, for jeg kjenner samme smaken i munnen som da jeg prøvde Efexor) kombinert med motivasjonen i at jeg trodde jeg kanskje skulle få besøk dagen etter. Fra søndag har jeg vært like trøtt og groggy med piping i ørene, og ukonsentrert som ellers. I går skulle jeg på et foredrag utenbys, og tok tilsammen 35 meg Ritalin på eget ansvar, egentlig skulle jeg tatt 5+5 mg i går. Ingen effekt! Jeg satt og gjespet under foredraget - dobbelt ufyselig siden det var spennende og morsomt, og temmelig uhøflig (jeg gaper ikke, jeg har lært meg å "gjespe innvendig", men de som kjenner samme teknikken vet hva jeg gjør). Jeg snakket med legen i dag og hun ble litt sjokkert og ba meg ikke overdrive men la kroppen venne seg til Ritalinen; jeg kunne ta 10+10+10 mg daglig de neste to ukene. Men jeg merker ingen effekt med 10 mg Ritalin. Hvor store doser må jeg opp i, eller kan det være feil medikament for meg? Tok du 35 mg i samme dose? Jeg spør fordi jeg bruker Ritalin selv, og jeg tar 10 mg ca hver 3dje time. Denne dosen har jeg brukt i mange år. Hvis jeg tar feks 20 mg i en dose får jeg en skikkelig ekkel følelse i hele kroppen. Tør ikke tenke på hvis jeg hadde tatt 35 mg... 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Skrevet 11. januar 2012 Tok du 35 mg i samme dose? Jeg spør fordi jeg bruker Ritalin selv, og jeg tar 10 mg ca hver 3dje time. Denne dosen har jeg brukt i mange år. Hvis jeg tar feks 20 mg i en dose får jeg en skikkelig ekkel følelse i hele kroppen. Tør ikke tenke på hvis jeg hadde tatt 35 mg... Nei, den aktuelle dagen (tirsdag) tok jeg 5+5+5+10+10 mg. Jeg TROR jeg hadde kjent noe om jeg hadde tatt alt på en gang! 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Skrevet 11. januar 2012 Det er noe som muligens ikke stemmer her. Går du hos HB, men lar en annen lege gi deg Ritalin? Det er nok bare en misforståelse! HB var legevaktlege en av gangene jeg oppsøkte legevakten i fjor vår. Han ga meg ingen medisiner. (Men det gjorde faktisk en annen legevaktlege i en temmelig tilsvarende situasjon et halvt år tidligere.) Jeg får Ritalin av en psykiater/overlege på voksenhabiliteringen. Hun er heller ikke min faste behandler. Jeg ser at jeg har forholdt meg og forholder meg til mange mennesker. Dette kan virke rotete, så bare spør igjen om det er uklart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.