Gå til innhold

Ikke snille mennesker som jobber i helsevesenet

Anbefalte innlegg

Gjest naiv og godtroende
Skrevet

Jeg har vært naiv og trodd at mennesker som jobber i helsevesenet er snille og har gode intensjoner.

Idag fikk jeg høre en historie fra det lokale sykehuset som satt meg litt ut. disse personene er definitivt ikke snille.

Nå kjenner jeg at jeg får problemer med å stole på slike tillitspersoner, selv om jeg vet at ikke alle er slik. Men man vet jo ikke hvem som er slik og ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest javedia
Skrevet

Det finnes gode og onde krefter (mennesker). Jeg har oppdaget dette for lenge siden. Det finnes også noe godt i noen mennesker. Synd vi ikke vet hvilke mennesker som er gode. Vet ikke hvordan man kan se dette liksom.

nitty-gritty
Skrevet

Naar du hoerer historier om kvinner som dreper sitt nyfoedte barn, tror du alle kvinner kommer til aa gjoere det samme? Naar du hoerer historier om menn som voldtar, tror du alle menn vil oenske aa voldta?

Vi velger i stor grad hvordan vi ser verden og hva vi doemmer som en sannhet. Vonde og farlige ting kan skje naar som helst, i de fleste situasjoner. Livet er en risiko. Man maa bestemme seg for om man skal tilbringe tiden man har i frykt for alt som kan (men som mest sannsynlig ikke vil) skje eller om man skal krysser bruer etterhvert som man kommer til de.

Denne frykten er mest sannsynlig ubegrunnet.

Gjest Matariki
Skrevet

Naar du hoerer historier om kvinner som dreper sitt nyfoedte barn, tror du alle kvinner kommer til aa gjoere det samme? Naar du hoerer historier om menn som voldtar, tror du alle menn vil oenske aa voldta?

Vi velger i stor grad hvordan vi ser verden og hva vi doemmer som en sannhet. Vonde og farlige ting kan skje naar som helst, i de fleste situasjoner. Livet er en risiko. Man maa bestemme seg for om man skal tilbringe tiden man har i frykt for alt som kan (men som mest sannsynlig ikke vil) skje eller om man skal krysser bruer etterhvert som man kommer til de.

''Livet er en risiko.''

Skal det å oppsøke helsevesenet være en risiko?

nitty-gritty
Skrevet

''Livet er en risiko.''

Skal det å oppsøke helsevesenet være en risiko?

Alt man gjoer innebaerer en viss grad av risiko. I Norge er helsetilbudet saerdeles godt, men det blir aldri perfekt.

Skrevet

Jeg velger å tro at de aller aller fleste som jobber i helsevesenet gjør det fordi de i utgangspunktet ville jobbe med og hjelpe mennesker.

-så er det noen som ikke fungerer i jobben sin, eller som gjør noe galt i beste hensikt.

Jeg tror ikke på at mennesker som jobber i helsevesenet eller andre steder for den del er "ikke snille" eller bare snille. De er mennesker på godt og vondt som de fleste av oss andre.

Gjest Matariki
Skrevet

Alt man gjoer innebaerer en viss grad av risiko. I Norge er helsetilbudet saerdeles godt, men det blir aldri perfekt.

Kan du trygt si :)

Skrevet

Hei!

Jeg tror som deg fordi jeg ikke har erfart mye annet, men det betyr jo ikke at ALLE er gode, men de fleste er snille og vil andre vel, det tror jeg du kan være helt trygg på.

Skrevet

Kloke ord (nok en gang), tillater meg å signere :)

Skrevet

''Jeg har vært naiv og trodd at mennesker som jobber i helsevesenet er snille og har gode intensjoner.''

Har du virkelig trodd at _alle_ som jobber i helsevesenet er snille? Og tror du at mennesker er _enten_ snille _eller_ slemme?

Gjest naiv og godtroende
Skrevet

''Jeg har vært naiv og trodd at mennesker som jobber i helsevesenet er snille og har gode intensjoner.''

Har du virkelig trodd at _alle_ som jobber i helsevesenet er snille? Og tror du at mennesker er _enten_ snille _eller_ slemme?

Nei, jeg har vært godtroende og tenkt at folk velger et slikt yrke fordi de vil hjelpe andre mennesker.

Skrevet

Nei, jeg har vært godtroende og tenkt at folk velger et slikt yrke fordi de vil hjelpe andre mennesker.

Men er folk enten snille eller slemme? Og er det gitt at de som vanligvis er snille vil være det hele livet?

Selvfølgelig vil du finne innslag av alle typer mennesker i helsevesenet, inklusive folk med sadistiske tendenser. Flertallet har imidlertid gode intensjoner med det de gjør.

Du så vel i avisene for en tid tilbake at en lege ble dømt for seksuelt misbruk (husker ikke nøyaktig tiltale) av unge jenter?

Skrevet

Det er mennesker som jobber i helsevesenet også, det vil si at du finner alle typer der også, som alle andre steder. Både de snille og de som ikke er det.

Synes det er merkelig at du hadde en oppfatning av at alle var snille og velmendende i utgangspunktet, og like merkelig at du nå tror at ingen er det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...