Gå til innhold

Er dette noe å være redd for?

Anbefalte innlegg

Gjest javedia
Skrevet

Jeg ser innimellom avdøde mennesker sammen med de som er levende. De er i en annen verden enn meg. Jeg kan ikke nå dem liksom.

Hvis du hadde opplevd dette, hadde du trodd på det? Tror du på det du ser med dine egne øyne? Innimellom er alt helt som før, kanskje jeg er synsk eller noe? De er liksom der for å passe på meg, men det hender også at de blir veldig fientlige.

Jeg lurer litt på om jeg holder på å bli gal? Akkurat nå er alt som før, kun fargene som er sterkere enn ellers. Jeg kan jo ikke si dette heller, jeg skjønner jo at alle andre synes dette ikke er normalt. Men jeg ser jo det jeg ser. Hjelp jeg er redd!

Skrevet

Det høres ikke normalt ut. Jeg tror du skal søke hjelp.

Skrevet

Jeg syns du skal ringe fastlegen din og fortelle akkurat det du sier her. Det er ikke vanlig å ha det sånn, og det går ikke over av seg selv :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke noe å være redd for, men det er uttrykk for sykdom. Du bør søke lege om du ikke allerede har gjort det.

Gjest javedia
Skrevet

Det er ikke noe å være redd for, men det er uttrykk for sykdom. Du bør søke lege om du ikke allerede har gjort det.

Jeg har søkt lege. Lurer veldig på om jeg egentlig bare har "evner" til å se ting, at jeg er synsk eller noe. Kjennes ut som om jeg har evne til å se inn i en annen verden enn denne. Men så blander det seg også sammen. Har hatt det sånn ganske lenge. Det verste er redselen som følger med.

nitty-gritty
Skrevet

Jeg har søkt lege. Lurer veldig på om jeg egentlig bare har "evner" til å se ting, at jeg er synsk eller noe. Kjennes ut som om jeg har evne til å se inn i en annen verden enn denne. Men så blander det seg også sammen. Har hatt det sånn ganske lenge. Det verste er redselen som følger med.

Hjernen din, som burde kjenne igjen disse synene som noe du trenger hjelp for, er syk akkurat naa. Legg derfor til side spekulasjonene om at du er synsk eller andre ideer du har, og lytt til svarene du faar i denne traaden. Oppsoek lege. Du vil mest sannsynlig faa medisiner.

Du trenger ikke vaere redd.

Gjest javedia
Skrevet

Hjernen din, som burde kjenne igjen disse synene som noe du trenger hjelp for, er syk akkurat naa. Legg derfor til side spekulasjonene om at du er synsk eller andre ideer du har, og lytt til svarene du faar i denne traaden. Oppsoek lege. Du vil mest sannsynlig faa medisiner.

Du trenger ikke vaere redd.

Det finnes jo synske mennesker og jeg vet det er en annen verden der ute. Hvorfor skulle ikke dette være riktig? Jeg har hele tiden fornemmet at det er sånn. Nå har det kommet mye nærmere enn før. Hvorfor skulle jeg ikke være synsk?

nitty-gritty
Skrevet

Det finnes jo synske mennesker og jeg vet det er en annen verden der ute. Hvorfor skulle ikke dette være riktig? Jeg har hele tiden fornemmet at det er sånn. Nå har det kommet mye nærmere enn før. Hvorfor skulle jeg ikke være synsk?

Forsoek den behandlingen legen din anbefaler. Om du er synsk (og synske finnes), saa vil ikke synene forsvinne med medisiner.

Gjest javedia
Skrevet

Forsoek den behandlingen legen din anbefaler. Om du er synsk (og synske finnes), saa vil ikke synene forsvinne med medisiner.

Hvor lang tid tror du jeg må bruke medisiner før de evt skal virke mot dette? Husker jeg gikk på injeksjoner for noen år siden, da var det "stille". Nå blir det bare mere intenst liksom. Pokker så mye bivirkniner på slike medisiner også. Jeg skal ta truxalen min og se om jeg blir bedre da. Har motstand mot å ta disse medisinene. Jeg føler jeg er forgiftet. Er ihvertfall syk.

nitty-gritty
Skrevet

Hvor lang tid tror du jeg må bruke medisiner før de evt skal virke mot dette? Husker jeg gikk på injeksjoner for noen år siden, da var det "stille". Nå blir det bare mere intenst liksom. Pokker så mye bivirkniner på slike medisiner også. Jeg skal ta truxalen min og se om jeg blir bedre da. Har motstand mot å ta disse medisinene. Jeg føler jeg er forgiftet. Er ihvertfall syk.

Bivirkninger kan vaere plagsomme, saa de burde du snakke med behandleren din om. Noen ganger kan man leve med en bivirkning, men ikke en annen, saa da handler det om aa proeve seg fram. Medisinene forgifter deg ikke.

Gjest javedia
Skrevet

Tror du dette kan skyldes dissosiasjon? Vil da evt truxal kunne virke på dette?

Gjest syk eller synsk
Skrevet

På psykriatisk forum tror de ikke på synske, så hvis du vil ha svar på det, må du snakke med andre synske. Da kan du få oppklart hva som er synskhet og hva som evt er sykdom. Jeg tror at du har evner, men å snakke om det på dette forumet er som å banne i kirken.

Gjest Matariki
Skrevet

Det er ikke noe å være redd nei men en kan bli redd ja, spesielt når en treffer ånder som ikke er snille. Er ikke mer "hellig" de enn mennesker, finnes slemme mennesker og. Finnes snille mennesker og, snille ånder og.

Gjest Matariki
Skrevet

''Hvor lang tid tror du jeg må bruke medisiner før de evt skal virke mot dette?''

Det er kun snakk om dager, så sant du tar medisin vær dag og høy nok dose.

Gjest javedia
Skrevet

Det er ikke noe å være redd nei men en kan bli redd ja, spesielt når en treffer ånder som ikke er snille. Er ikke mer "hellig" de enn mennesker, finnes slemme mennesker og. Finnes snille mennesker og, snille ånder og.

Det er slik jeg har det også. Blir bare så redd når jeg treffer på slemme mennesker og ånder. De er liksom der sammen imot meg.

Ellers er dette en veldig god følelse, bare de oppfører seg og er snille. Føler jeg får krefter fra dem :-)

Gjest javedia
Skrevet

På psykriatisk forum tror de ikke på synske, så hvis du vil ha svar på det, må du snakke med andre synske. Da kan du få oppklart hva som er synskhet og hva som evt er sykdom. Jeg tror at du har evner, men å snakke om det på dette forumet er som å banne i kirken.

Det er vel ikke noe forum her hvor noen vil diskutere dette da, vil jeg tro. Jeg kjøper veldig mye litteratur om sånne ting, for å forstå mere. Jeg skal slutte å banne i kirka .)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du går på skole/jobb, fungerer sosialt i familie, fritid og jobb og i tillegg har det bra, er nok ikke dette ledd i en sykdom.

I motsatt fall bør du se på det som sykt, og la legen hjelpe deg med det.

Gjest javedia
Skrevet

Hvis du går på skole/jobb, fungerer sosialt i familie, fritid og jobb og i tillegg har det bra, er nok ikke dette ledd i en sykdom.

I motsatt fall bør du se på det som sykt, og la legen hjelpe deg med det.

''Hvis du går på skole/jobb, fungerer sosialt i familie, fritid og jobb og i tillegg har det bra, er nok ikke dette ledd i en sykdom.''

Jeg fungerer ikke i det hele tatt. Det er vel dette som også gjør at jeg aner at dette er sykdom. Jeg er heldig hvis jeg greier å lage middag hver dag. Ellers er jeg veldig mye syk. Kjennes veldig fysisk ut da, i tillegg til alle disse "synene".

Jeg leser mye litteratur om overnaturlige fenomener og forsker mye i dette utfra det jeg opplever. Finner liksom ingen forklaring på at jeg er sånn og opplever dette. Du tror det ikke før du ser det, er det vel noe som heter?

Gjest Matariki
Skrevet

''men å snakke om det på dette forumet er som å banne i kirken.''

Amen!

Skrevet

Hei!

Hvis jeg hadde det slik, ville jeg kontaktet min fastlege og tatt i mot hjelp, ja jeg syns dette høres sykt ut.

Jeg hørte en dame si til meg for noen år siden at hun trodde hun skulle bli topp idrettsutøver, hun nærmet seg da de 40 år og jeg tenkte inni meg, "jeg tror det har rablet for deg", men jeg sa det ikke for jeg ville ikke såre henne.

Det går bra med henne, men hun er fortsatt bare helt normalt sporty, men tror hun må ha noen vrangforestillinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...