Gå til innhold

For kritisk, eller bare teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg får dårlig (liten, eller uventet) respons her inne, bunner det i at jeg stiller dårlige (dumme, uklare) spørsmål, eller er mine meninger politisk ukorrekte?

Helt konkret: Jeg etterlyser vel egentlig tilsvar fra NHD ang. Ritalin. Skulle gjerne visst hva han tenker om det.

Skrevet

NHD har et visst antall han svarer på per uke eller måned. Det er heller ikke slik at man kan kreve å få svar selv om man har spurt. Kanskje søk-funksjonen kan være til nytte.

Skrevet

NHD har et visst antall han svarer på per uke eller måned. Det er heller ikke slik at man kan kreve å få svar selv om man har spurt. Kanskje søk-funksjonen kan være til nytte.

Det virker heller på meg som det er visse typer spørsmål man kan forvente å få svar på fra NHD. Jeg krever ikke svar, jeg bare lurer. Søkefunksjonen virker fint, men jeg fikk ikke noen "matnyttige" svar.

Skrevet

Hei!

Han har vel ikke hatt mye tid å svare deg på dette med ritalin da :)

For det andre tror jeg vi har litt lett for å ikke å være PK, men det tror jeg vel egentlig ikke er grunnen.

For mange andre er vel også slik, feks smirnøff osv...

Jeg tror psykiatere er mer vant til slikt enn andre, for min mann sier " det er jammen litt av hvert psykiatere må høre" og da har han bare hørt hva jeg har skrevet/sagt til min psykiater.

Det syns han er bare til å le av.

Det gir meg i vertfall anledning til perspektiv.

Skrevet

Det virker heller på meg som det er visse typer spørsmål man kan forvente å få svar på fra NHD. Jeg krever ikke svar, jeg bare lurer. Søkefunksjonen virker fint, men jeg fikk ikke noen "matnyttige" svar.

Jeg har spurt det samme spørsmål iallefall 4 ganger (om ordsalat), som jeg ikke finner i søk. Slikt skjer, NHD svarer nesten aldri på mine spørsmål. Jeg har sikkert vært her for lenge ;)

Skrevet

Jeg har spurt det samme spørsmål iallefall 4 ganger (om ordsalat), som jeg ikke finner i søk. Slikt skjer, NHD svarer nesten aldri på mine spørsmål. Jeg har sikkert vært her for lenge ;)

Hei!

Selv har jeg tenkt at han svarer de sykeste så jeg har tatt det som et friskhetstegn.

Og at asperger syndrom bare er en annerledeshet som min psykiater kaller det og ikke en psykisk lidelse, hun presiserte dette sist også, og jeg følte meg enda bedre :)

Dermed blir det sikkert litt "kjedelig" tror jeg for de som er utdannet til også å se andre problemstillinger og mer vanskelige behandlingprosedyrer. Som psykiater ville jeg likt å bruke medisiner, det vet jeg, jeg er muligens litt utålmodig, jeg vil se relativt raskt endring/bedring av en situasjon og man må ikke gjenta for mye. (slik jeg selv til tider gjør? hm..selvmotsigende)

Tenkte at hvis jeg var psykiater ville jeg kanskje valgt mer spennende ting enn å jobbe med autister, eller PU-mennesker,

men jeg ville ikke egnet meg, det er en annen sak, for jeg liker ikke hvis mennesker ikke hører relativt fort på mine instrukser.

Men kanskje mennesker med asperger syndrom "hører" det har jeg en følelse av at man gjør. Man får en forklaring, skjønner denne og aksepterer den, også går man videre.

Det beste er likevel at selv om min psykiater tror jeg tviler sånn på diagnosen og smilte 3-6 ganger sist gang, så er jeg faktisk mer sikker enn noen gang.

Men det er jo også takket være mange andre mennesker.

Skrevet

Hei!

Selv har jeg tenkt at han svarer de sykeste så jeg har tatt det som et friskhetstegn.

Og at asperger syndrom bare er en annerledeshet som min psykiater kaller det og ikke en psykisk lidelse, hun presiserte dette sist også, og jeg følte meg enda bedre :)

Dermed blir det sikkert litt "kjedelig" tror jeg for de som er utdannet til også å se andre problemstillinger og mer vanskelige behandlingprosedyrer. Som psykiater ville jeg likt å bruke medisiner, det vet jeg, jeg er muligens litt utålmodig, jeg vil se relativt raskt endring/bedring av en situasjon og man må ikke gjenta for mye. (slik jeg selv til tider gjør? hm..selvmotsigende)

Tenkte at hvis jeg var psykiater ville jeg kanskje valgt mer spennende ting enn å jobbe med autister, eller PU-mennesker,

men jeg ville ikke egnet meg, det er en annen sak, for jeg liker ikke hvis mennesker ikke hører relativt fort på mine instrukser.

Men kanskje mennesker med asperger syndrom "hører" det har jeg en følelse av at man gjør. Man får en forklaring, skjønner denne og aksepterer den, også går man videre.

Det beste er likevel at selv om min psykiater tror jeg tviler sånn på diagnosen og smilte 3-6 ganger sist gang, så er jeg faktisk mer sikker enn noen gang.

Det er en fin egenskap det Madelenemie! Selv tenker jegsom regel det værste.

Skrevet

Det er en fin egenskap det Madelenemie! Selv tenker jegsom regel det værste.

Hei!

Hm ja :)

Jeg kjeder meg i kveld, er sliten men vil ikke legge meg :)

Bør gjøre det, skal det snart, jesp :)

Har skrevet mye i dag om alger, ble så sliten at alt på et punkt gikk helt i kryss for meg, all latin og alt bare hultertilbulter skjønte ingen ting og tenkte bare "gidder ikke mer " :)

Jeg tenker stort satt motsatt av deg da, tror det forenkler en del, men får meg til å føle meg naiv, noen ganger...når jeg kommer på det.

:)

Skrevet

Hei!

Hallo - er du klar over at du her viser en betydelig innsikt i andres perspektiv? Var det ikke du som hadde Asperger da? :-D

Seriøst - takk for innspill, du har helt sikkert rett, og jeg er selvfølgelig glad for å ikke være "syk" - samtidig er det jo godt å få oppmerksomhet, også fra en nettdoktor.

Skrevet

Hallo - er du klar over at du her viser en betydelig innsikt i andres perspektiv? Var det ikke du som hadde Asperger da? :-D

Seriøst - takk for innspill, du har helt sikkert rett, og jeg er selvfølgelig glad for å ikke være "syk" - samtidig er det jo godt å få oppmerksomhet, også fra en nettdoktor.

Hei!

JO :) Jeg jobber med saken vet du,

men det kan vel hende at når jeg er ferdig med boken om kommunikasjon at jeg likevel har asperger fordi jeg har en teoretisk tilnærming til mye som har med menneskelige relasjoner å gjøre. (som du selv nevnte)

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...