Gå til innhold

Kjæresten kysser sin mor. Deprimerende.

Anbefalte innlegg

Gjest Bristende
Skrevet

Jeg befinner meg i den situasjonen at forholdet skranter på flere steder. Et av problemet med forholdet vårt handler om at jeg synes det er ekkelt at kjæresten min på 45 år kysser moren sin på munnen. Dette gjelder hver gang de møtes, når de sier hade til hverandre og til og med når vi sitter hjemme hos henne skjer det at kjæresten min går bort til moren og kysser henne flere ganger på munnen. Jeg har prøvd å sagt til han at jeg synes det er veldig ekkelt. Jeg har fått mange forskjellige svar:1. Det må du bare synes, jeg kommer aldri til å slutte med det uansett. 2. Jeg skal prøve å prate med henne om det, men hun kommer til å bli veldig skuffet. 3. Jeg gjør det fordi hun er så ensom, hun trenger kjærlighet hun også! Dette er de mest hypige svarene. I grunn er jeg ikke så opptatt av hva som er normalt og ikke, men jeg ønsker et harmonisk forhold. Dette er noe av det som er for sterk kost for meg. Fint om noen svarer. Er det jeg som må jekke meg, og tolerere mer? Hvordan?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

• Mammantil3

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, dette er sykt fra ende til annen. Skjønner godt at du reagerer, for slikt noe er ekkelt og kvalmt.

Skrevet

Jeg hadde antatt at de har hatt et forskrudd forhold, og takket for meg.

Det er få barn og foreldre som kysser på munnen etter at barnet har fylt 2 år.

Skrevet

Ekkelt. Jeg regner med at du snakker om et kjapt, "tørt" kyss forsåvidt, ikke et heftig "kjærestekyss", mend et spiller egentlig ingen rolle - det er ikke normalt! Synes jeg i alle fall.

Tror jeg hadde fått hetta om kjæresten min hadde kysset sin mor på munnen og bare det hadde fått meg til å vurdere hele forholdet faktisk - så ekkelt synes jeg det er når jeg tenker mer på det nå mens jeg skriver.

Skrevet

Ekkelt. Jeg regner med at du snakker om et kjapt, "tørt" kyss forsåvidt, ikke et heftig "kjærestekyss", mend et spiller egentlig ingen rolle - det er ikke normalt! Synes jeg i alle fall.

Tror jeg hadde fått hetta om kjæresten min hadde kysset sin mor på munnen og bare det hadde fått meg til å vurdere hele forholdet faktisk - så ekkelt synes jeg det er når jeg tenker mer på det nå mens jeg skriver.

''Tror jeg hadde fått hetta om kjæresten min hadde kysset sin mor på munnen og bare det hadde fått meg til å vurdere hele forholdet faktisk - så ekkelt synes jeg det er når jeg tenker mer på det nå mens jeg skriver.

''

Samme her. Det er ekkelt, og absolutt ikke passende! Og tilsvarende med mine foreldre og meg.

Skrevet

''Er det jeg som må jekke meg, og tolerere mer? ''

Nei, det synes jeg overhodet ikke at du skal - dette er jo ikke normalt, eller passende på en flekk!

Skrevet

''Tror jeg hadde fått hetta om kjæresten min hadde kysset sin mor på munnen og bare det hadde fått meg til å vurdere hele forholdet faktisk - så ekkelt synes jeg det er når jeg tenker mer på det nå mens jeg skriver.

''

Samme her. Det er ekkelt, og absolutt ikke passende! Og tilsvarende med mine foreldre og meg.

Enig. Noe så utrolig sært...

Skrevet

Nei, dette er sykt fra ende til annen. Skjønner godt at du reagerer, for slikt noe er ekkelt og kvalmt.

Føler meg litt mer sikker i min avgjørelse angående vår fremtid nå. Men det er ikke lett dette her. Er på tross av de problemene vi har veldig glad i han. Noen ganger føler jeg at jeg vektlegger moren hans et veldig stort ansvar for våre problemer. Hun har et alkoholproblem, mener det er riktig å kysse sønnen sin på munnen og fremstår for meg svært manipulerende. Hennes alkoholproblem er blitt overført til han i den grad at han elsker alkohol eller rus han og. Slik ting er nå føler jeg at vårt forhold blir lite pleiet. Når jobben er ferdig på fredagene, vil han sette seg ned å drikke(slappe av, som han kaller det). Lørdagen drikker han også. Jeg skulle ofte ønske at han kunne tatt initiativ til å be meg med på kino i helgen eller spørre meg om vi skulle brukt helgen til bare å slappe av i hverandres selskap( i ordets rette forstand). Det er derfor oppsumert to ting som ødelegger vårt forhold. Alkohol, og hans bunnløse underkastelse av morens meninger og handlinger.

Skrevet

Føler meg litt mer sikker i min avgjørelse angående vår fremtid nå. Men det er ikke lett dette her. Er på tross av de problemene vi har veldig glad i han. Noen ganger føler jeg at jeg vektlegger moren hans et veldig stort ansvar for våre problemer. Hun har et alkoholproblem, mener det er riktig å kysse sønnen sin på munnen og fremstår for meg svært manipulerende. Hennes alkoholproblem er blitt overført til han i den grad at han elsker alkohol eller rus han og. Slik ting er nå føler jeg at vårt forhold blir lite pleiet. Når jobben er ferdig på fredagene, vil han sette seg ned å drikke(slappe av, som han kaller det). Lørdagen drikker han også. Jeg skulle ofte ønske at han kunne tatt initiativ til å be meg med på kino i helgen eller spørre meg om vi skulle brukt helgen til bare å slappe av i hverandres selskap( i ordets rette forstand). Det er derfor oppsumert to ting som ødelegger vårt forhold. Alkohol, og hans bunnløse underkastelse av morens meninger og handlinger.

''Det er derfor oppsumert to ting som ødelegger vårt forhold. Alkohol, og hans bunnløse underkastelse av morens meninger og handlinger.''

Jeg hadde ikke gått inn i et slikt forhold. Ikke gjør det du heller. Du er mer verdt enn som så. *klem* Ta ansvar for ditt eget liv og ikke la det bli dominert av en kar med hang til rus og en mor som styrer alt.

Skrevet

'' Noen ganger føler jeg at jeg vektlegger moren hans et veldig stort ansvar for våre problemer.''

For meg virker det som om du legger for stor skyld på moren hans. Han er selv ansvarlig for sin bruk av alkohol, at moren har et alkoholproblem er ingen forklaring eller unnskyldning for hans valg.

Gjest Bristende
Skrevet

'' Noen ganger føler jeg at jeg vektlegger moren hans et veldig stort ansvar for våre problemer.''

For meg virker det som om du legger for stor skyld på moren hans. Han er selv ansvarlig for sin bruk av alkohol, at moren har et alkoholproblem er ingen forklaring eller unnskyldning for hans valg.

Det er nok riktig at jeg tilegger moren hans for stor skyld. Jeg har brukt helgen til å tenke veldig nøye igjennom hva jeg mener. Har vel mer eller mindre kommet frem til at uansett hvem sin skyld dette er, så har han ansvar for sitt liv og han tar egne valg. Spørsmålet blir da om jeg orker å leve med problemene i forholdet vårt. Noe jeg ikke har.

Skrevet

Det er nok riktig at jeg tilegger moren hans for stor skyld. Jeg har brukt helgen til å tenke veldig nøye igjennom hva jeg mener. Har vel mer eller mindre kommet frem til at uansett hvem sin skyld dette er, så har han ansvar for sitt liv og han tar egne valg. Spørsmålet blir da om jeg orker å leve med problemene i forholdet vårt. Noe jeg ikke har.

Jeg tror du gjør et godt valg om du velger å ikke ha et samliv med ham. Det virker som om du får lite tilbake.

Skrevet

Det er underlig ting de driver med angående kyssing på munnen. Jeg ville heller ikke ha likt det, men jeg er ikke så opptatt av hva som er normalt eller ikke, for i deres øyne er det normalt. Jeg kunne kanskje lært meg til å aksptere dette, men det med alkoholen hadde jeg nok ikke taklet.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville nok også reagert, men i mange kulturer er det jo helt vanlig at voksne og barn kysser hverandre på munnen. Dog tror jeg ikke det er vanlig at dette fortsetter etter at barnet er voksent.

Skrevet

Jeg hadde bedt ham om å slutte, men tror nok jeg hadde tolerert det, ihvertfall ikke gjort det slutt KUN pga det eller blitt deprimert fordi de har en skrudd (u)vane seg i mellom.

Men jeg leser at det er bare et symbol på deres forhold, og det vet jeg ikke om jeg hadde tolerert. Moren hans skal ikke ha noen innvirkning på ditt forhold til ham og visa versa what so ever, så det du forteller høres ikke bra ut.

Gjest Bristende
Skrevet

Jeg ville nok også reagert, men i mange kulturer er det jo helt vanlig at voksne og barn kysser hverandre på munnen. Dog tror jeg ikke det er vanlig at dette fortsetter etter at barnet er voksent.

Ser ofte at mor og barn kysser på munnen. Dette er noe jeg stiller meg undrende til. Men når det gjelder en mann på 45 år(i dette tilfellet, min samboer), som fortsatt kysser mor på munnen, synes jeg det er ekkelt. Føler meg ganske alene i denne situasjonen, da jeg aldri før har sett eller hørt om voksne menn som kysser sin mor på munnen.

Gjest Elextra
Skrevet

Ser ofte at mor og barn kysser på munnen. Dette er noe jeg stiller meg undrende til. Men når det gjelder en mann på 45 år(i dette tilfellet, min samboer), som fortsatt kysser mor på munnen, synes jeg det er ekkelt. Føler meg ganske alene i denne situasjonen, da jeg aldri før har sett eller hørt om voksne menn som kysser sin mor på munnen.

Hadde forholdet mellom mor og ham, og mellom han og deg, ellers vært normalt godt, ville jeg ikke reagert veldig, selv om det er uvanlig, i hvertfall i Norge.

Men jeg aner at det (som så ofte) ligger noe mer bak.

Gjest Bristende
Skrevet

Hadde forholdet mellom mor og ham, og mellom han og deg, ellers vært normalt godt, ville jeg ikke reagert veldig, selv om det er uvanlig, i hvertfall i Norge.

Men jeg aner at det (som så ofte) ligger noe mer bak.

Ja. Absolutt. Det handler om hele forholdet generelt. Han besøker moren sin annenhver helg. Jeg har vært med jeg og.noen ganger. Veldig mye av tiden går med til å sitte å drikke. Jeg føler at jeg da er i selskap med to alkoholiserte mennesker når vi bare sitter rett opp og ned å drikker. Da skjer det at han går bort å kysser moren sin fler ganger på munnen. Dette synes jeg er guffent. Hverfall når en av forklaringene hans er at hun ikke mottar noe kjærlighet i hverdagen, fordi hun er så ensom. Ensom, det er hun, men det finnes andre måter å vise at du elsker din mor på. Kort sagt er det to ting som er hovedproblemet i vårt forhold: Alkohol og forholdet til mor.

Skrevet

Ja. Absolutt. Det handler om hele forholdet generelt. Han besøker moren sin annenhver helg. Jeg har vært med jeg og.noen ganger. Veldig mye av tiden går med til å sitte å drikke. Jeg føler at jeg da er i selskap med to alkoholiserte mennesker når vi bare sitter rett opp og ned å drikker. Da skjer det at han går bort å kysser moren sin fler ganger på munnen. Dette synes jeg er guffent. Hverfall når en av forklaringene hans er at hun ikke mottar noe kjærlighet i hverdagen, fordi hun er så ensom. Ensom, det er hun, men det finnes andre måter å vise at du elsker din mor på. Kort sagt er det to ting som er hovedproblemet i vårt forhold: Alkohol og forholdet til mor.

Dette forholdet ville jeg ha løpt som f... bort ifra!. Vil du leve sånn resten av livet ditt?

Skrevet

''i mange kulturer er det jo helt vanlig at voksne og barn kysser hverandre på munnen''

Jeg kysset ungene mine på munnen da de var små, men på et tidspunkt blir sånt underlig og opphører helt av seg selv.

Tror feks 11-åringen hadde klikka i vinkel om jeg hadde prøvd å kysse ham på munnen nå - og med god grunn.

Jeg hadde ikke drømt om å kysse mine egne foreldre på munnen nå, og ville ikke likt at mannen min kysset sine, heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...