Gå til innhold

Kjæresten kysser sin mor. Deprimerende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du? Hadde vært fint å vite hva andre mener om den saken...

Jeg synes heller ikke man kan sammenligne en sørgende sønn som gir sin dødssyke mor et kyss eller to på munnen med en oppegående voksen sønn som stadig vekk kysser sin mor på samme måte.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

• Mammantil3

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjæresten min kysset sin mor noen ganger på munnen når hun var dødssyk.. Jeg syntes det var upassende og sa i fra.. Nå er mora hans død. Kjæresten min er verdens beste mann.. Arbeider hardt, stiller opp for meg og barna alltid og er god og kjærlig sa den kyssinga fører jeg opp på "tabbekvoten"...

Huff. Ja. Jeg tror nok det hadde forholdt seg litt anderledes hvis det var tilfelle her. Moren er generelt i dårlig stand. Det har hun vært i mange år. Han har også kysset henne i alle år, slik jeg har forstatt det.

Skrevet

Hans første valg burde gå på å få hjelp til å komme løs fra fra den syke bindingen til sin mor. En binding som mor alene har skylden for.

Når (hvis) han får hjelp, blir det nok lettere for ham å friskne til på andre områder i livet også, som f.eks i samlivet med deg.

Spørsmålet er jo om _du_ orker å være med i denne prosessen, som kan ta veldig lang tid. Jeg tro jeg ville satt hardt mot hardt; "enten får du hjelp, eller så går jeg".

Takk for god tilbakemelding! :)

Skrevet

Er ikke enig. Det er ikke like lett for alle å ta valg.

''Det er ikke like lett for alle å ta valg.''

Det er så avgjort ikke like lett for alle, men er det umulig?

Gjest Bristende
Skrevet

''Det er derfor oppsumert to ting som ødelegger vårt forhold. Alkohol, og hans bunnløse underkastelse av morens meninger og handlinger.''

Jeg hadde ikke gått inn i et slikt forhold. Ikke gjør det du heller. Du er mer verdt enn som så. *klem* Ta ansvar for ditt eget liv og ikke la det bli dominert av en kar med hang til rus og en mor som styrer alt.

Jeg får mange gode inspill fra mange her. Jeg er utrolig glad i han, på tross av alt dette. Det er nok litt vanskelig for mange å se de positive sidene hans her. Ikke så rart for jeg har ikke skrevet noe om dem. Men han har mange av dem også: snill, omtenksom, hjelpsom. Elsker han, og det gjør det hele vanskelig.

Skrevet

''Det er ikke like lett for alle å ta valg.''

Det er så avgjort ikke like lett for alle, men er det umulig?

Om det er umulig å ta valg?

Vel, jeg tror det kommer an på hvor "skadet" en er av f.eks oppveksten sin og personlighetstrekk.

Nå aner selvfølgelig ikke jeg noenting om denne mannen det er tale om her, men jeg antok at han måtte være skadet pga de opplysninger som kom fram i hovedinnlegget.

Jeg forstod det som om han mye var underlagt morens vilje, og tok mer hensyn til henne enn til kjæresten sin. For meg kan det tyde på at han har et sykt og usunt forhold til moren sin, som han antakelig har hatt hele livet. Og _det_ tror jeg er morens skyld pga måten hun har oppdratt ham på.

En dominerende og kontrollerende mor er ingen spøk.

Så om det er mulig for han å forandre seg i forholdet til moren sin, stå opp for seg selv og komme seg ut av dette ødeleggende forholdet, tror jeg altså avhenger av hvor skadet han er og hvor mye han er underlagt moren sin.

Selv om en er gammel nok i alder, er det ikke sikkert at en er voksen og selvstendig nok til å leve livet sitt på en normal og god måte uten å få profesjonell hjelp til det. En kan altså være for ødelagt til å klare det, og jeg tror en må være _veldig_ sterk og ha usedvanlige gode gener om en skal klare å forandre seg i et slikt forhold alene, kun basert på egenvilje.

Men jeg aner jo ikke om det gjelder for akkurat denne mannen. For alt jeg vet kan det være ganske så enkelt for ham å forandre seg og forholdet til moren hvis han bare ønsker det nok. Jeg håper jo det for hans egen og ikke minst kjærestens skyld.

Skrevet

Jeg synes heller ikke man kan sammenligne en sørgende sønn som gir sin dødssyke mor et kyss eller to på munnen med en oppegående voksen sønn som stadig vekk kysser sin mor på samme måte.

Enig med deg.

Gjest Hulderen
Skrevet

Enig, det er to vidt forskjellige situasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...