Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

slik har ikke jeg opplevd det, men livet har bestått mye av å takle ting, og leve på vent, å komme for seg selv for å få ro osv.

Hei!

Det kjenner jeg også igjen,

Særlig hvis jeg MÅ på fest, da venter jeg mest på at jeg skal få komme for meg selv, eller det passer seg med et forsvinningsnummer, men nå sier vi mere høflig i fra om at selskaper ikke er noe jeg setter pris på.

Men jeg kjenner meg igjen i det du skrev nå.

Eller livet på vent, nei det tror jeg ikke, er ikke sikker på at jeg forstod, det for livet er ikke på vent for meg, det raser avgårde fortere enn jeg orker ofte.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

24

• FGT

20

• Bella Dotte

3

• Angustia

2

Skrevet

Hei!

jeg skjønte ikke helt hva du mente,

men jeg er et ganske positivt menneske, og det er kanskje ikke så rart når jeg møter såpass mye vennlighet. (tror jeg er heldig sånn)

Men Bella Dotte tror dette kan være noe med personlighet mener jeg/følte jeg vi var inne på? Dvs er man vennlig og blid, er ofte andre slik tilbake. (tror det er noe der, men dette er ting jeg ikke har tenkt så mye på, altså hvorfor andre er så veldig hyggelige mot meg, mens andre opplever mer det motsatte? Jeg har jo møtt ubehagelige mennesker jeg også, for en gang skulle en dame slå meg ned i asfalten hvis jeg ikke holdt kjeft, men siden jeg holdt kjeft, roet hun seg, men disse episodene er i et lite antall) ( Håper du skjønner)

:)

Beklager at jeg formulerte meg klønete :-/

Har lest gjennom tråden nå, og ja, jeg tror Bella Dotte og jeg er inne på det samme. Jeg kjenner deg ikke, men antar at du møter mennesker med respekt og vennlighet, og ergo blir du møtt på samme måte.

Noen ganger møter vi noen som vil slå oss ned i asfalten, men disse har som regel et "underliggende" problem (med mindre vi oppfører oss aldeles skrekkelig).

Skrevet

Beklager at jeg formulerte meg klønete :-/

Har lest gjennom tråden nå, og ja, jeg tror Bella Dotte og jeg er inne på det samme. Jeg kjenner deg ikke, men antar at du møter mennesker med respekt og vennlighet, og ergo blir du møtt på samme måte.

Noen ganger møter vi noen som vil slå oss ned i asfalten, men disse har som regel et "underliggende" problem (med mindre vi oppfører oss aldeles skrekkelig).

Hei!

:) ja jeg tror damen hadde et underliggende problem for selv om jeg muligens gjentok noe for mange ganger, noe jeg kan gjøre hvis mennesker ikke svarer, da jeg tror de ikke hører, ikke at de ikke vil høre, så fikk denne damen sparken fra min arbeidsgiver.

Det jeg forklaret ble altså tatt til følge, jeg fortalte situasjonen og da damen var ganske sur, tror jeg det talte til min fordel.

Ja ellers er det nok som du og Bella Dotte sier.

Så jeg er heldig der.:)

Skrevet

Hei!

Det kjenner jeg også igjen,

Særlig hvis jeg MÅ på fest, da venter jeg mest på at jeg skal få komme for meg selv, eller det passer seg med et forsvinningsnummer, men nå sier vi mere høflig i fra om at selskaper ikke er noe jeg setter pris på.

Men jeg kjenner meg igjen i det du skrev nå.

Eller livet på vent, nei det tror jeg ikke, er ikke sikker på at jeg forstod, det for livet er ikke på vent for meg, det raser avgårde fortere enn jeg orker ofte.

Det er vel riktigere å si ay det har vært mest slik, og mye er for at ting skulle bli bedre i familielivet, men etter at jeg fikk diagnosen så noe falt på plass, for nå venter ikke de nærmeste det umulige av meg,

Skrevet

Hei!

ja være alene er å foretrekke :)

Der er vi enige!

Og jeg avskyr snakk på telefon.

Men av og til er det jo hyggelig å møte noen, men da kun et menneske pr gang og ikke for mange totalt sett.

Jeg foretrekker å skrive med mennesker.

Jeg har som sagt en asperger venn i Bella Dotte og det har vært et viktig bekjentskap for meg, jeg har med dette skjønt at jeg nok har asperger syndrom. Ikke at hun er så hemmet, men jeg morer meg ved en høre henne snakke om detaljer ved ting som jeg bare har hørt henne gjøre, og jeg tenker da "så rart, hun snakker som meg". Det er fint. Jeg har til og med fridd :)

Det skal litt til.

Fridd ? Er ikke du gift, eller ? din store kjærlighet som du sa ?Ok, det er mulig at jeg tar deg for bokstavelig nå ?

Skrevet

Fridd ? Er ikke du gift, eller ? din store kjærlighet som du sa ?Ok, det er mulig at jeg tar deg for bokstavelig nå ?

Hei!

Ja det gjør du :)

Men jeg har fridd, men det var litt på tull :)

Mere et uttrykk for at jeg liker henne, da tenkte jeg det kunne passe å fri :)

Skrevet

Det er vel riktigere å si ay det har vært mest slik, og mye er for at ting skulle bli bedre i familielivet, men etter at jeg fikk diagnosen så noe falt på plass, for nå venter ikke de nærmeste det umulige av meg,

Hei!

Jeg hadde også forventninger på meg før i større grad, det var jo bare rart for min mann at jeg aldri syntes det passet å gå på besøk eller å få besøk.

Dessuten syns han det var rat jeg ikke kjente noen jeg kunne invitere i vårt bryllup, ja og at jeg løste dette bare ved å spørre noen ganske tilfeldige. Da sa han "de er jo ikke venner av deg, hvorfor har du invitert dem?" det hadde jeg ikke noe svar på, jeg tenkte vel mer at han skulle bli fornøyd når jeg i vertfall fant noen å invitere, Så glemte jeg en del jeg burde invitert dette fordi de helt hadde gått i glemmeboken.

Etter at jeg fikk diagnosen falt disse brikkene på plass for min mann, men også for meg, det var fint.

Skrevet

Hei!

Ja det gjør du :)

Men jeg har fridd, men det var litt på tull :)

Mere et uttrykk for at jeg liker henne, da tenkte jeg det kunne passe å fri :)

Jeg er bare *så* langt unna å være forelsket i deg, vet du det? :-)

Skrevet

Hei!

jeg skjønte ikke helt hva du mente,

men jeg er et ganske positivt menneske, og det er kanskje ikke så rart når jeg møter såpass mye vennlighet. (tror jeg er heldig sånn)

Men Bella Dotte tror dette kan være noe med personlighet mener jeg/følte jeg vi var inne på? Dvs er man vennlig og blid, er ofte andre slik tilbake. (tror det er noe der, men dette er ting jeg ikke har tenkt så mye på, altså hvorfor andre er så veldig hyggelige mot meg, mens andre opplever mer det motsatte? Jeg har jo møtt ubehagelige mennesker jeg også, for en gang skulle en dame slå meg ned i asfalten hvis jeg ikke holdt kjeft, men siden jeg holdt kjeft, roet hun seg, men disse episodene er i et lite antall) ( Håper du skjønner)

Du er også et positivt menneske på den måten at du *velger* å fokusere på de positive opplevelsene med andre mennesker. Damen som ville slå deg ned, nevner du først etter å ha fortalt inngående om alle de gode og hjelpsomme menneskene du har møtt.

Skrevet

Jeg er bare *så* langt unna å være forelsket i deg, vet du det? :-)

Hei!

:) bare ikke rot det til med rørleggeren :(

Skrevet

Du er også et positivt menneske på den måten at du *velger* å fokusere på de positive opplevelsene med andre mennesker. Damen som ville slå deg ned, nevner du først etter å ha fortalt inngående om alle de gode og hjelpsomme menneskene du har møtt.

Hei!

Ja kanskje du har rett i det,

men på den annen side er det logisk, for de positive erfaringer med mennesker er i et soleklart flertall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...