Gå til innhold

Frimureren ABB

Anbefalte innlegg

Gjest mannensin
Skrevet

Jeg satt og leste et innlegg fra Øberg som selv har lest rapporten(spesialist i psykiatri). Øberg er selv frimurer og nevner hvor grundige evalueringer man skal gjennom for å få innpass i logen. Breivik har blant annet to ganger blitt forfremmet siden 2008. Øberg stiller jo spørsmålet blant annet i forhold til at ABB sitt funksjonsnivå som jo i følge de sakkyndige er tilnærmet lik 0 - like vel klarer han å få innpass i frimurerlogen i tillegg til alt det andre har har fått til...fortsatt ingenting som skurrer?.

Dette med frimureriet har de sakkyndige også sett glatt bort i fra. Har ikke dette heller noe relevans?. Det virker som de sakkyndige har laget en rapport hvor de nærmest konkluderer med sin diagnose i starten på rapporten og underbygger med det de føler passer, også bare utelukker de alt som taler imot denne diagnosen.

Dette med frimureriet er jo ytterst relevant. Inntrykket mitt er at de lever i sin egen lille "boble" eller verden i verdenen om du vil med mye rare ritualer etc. Og hvis man setter seg inn i dette får man en enda bedre forståelse av ABB og hans handlinger og væremåte. For meg personlig virker jo hele frimureriet litt bisart.

World of Warcraft som er et dataspill som ABB spilte nesten fulltid i et år er et slags eventyr krigsspill som man blir utrolig hekta på. Min bror satt også å spilte dette i over flere år og var nærmest hekta og ble skikkelig usosial. Skikkelig heroin av et spill i følge min bror hvor du spiller mot andre på nett.

Interessene til ABB som jeg her nevner i tillegg til våpeninteresse osv er jo helt nødt til å forme han som person og han kan aldri bli en A4 person med så mange ikke-a4 interesser.

Min frykt er rett og slett at disse sakkyndige er for gamle og eller ikke er nok oppdatert på dagens samfunn og kunnskap nok om organisasjoner som frimurerlogen og kulturhistorie og tolker uttalelser som vrangforestillinger/psykose men som kan forklarer annerledes med nok kunnskaper.

Denne danske psykiateren er en av en haug med kritikere: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10024761

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''han kan aldri bli en A4 person med så mange ikke-a4 interesser''

Nei, det er litt for sent, kan man si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...