Gå til innhold

Trett av truxal?

Anbefalte innlegg

Gjest javedia
Skrevet

Jeg skal ta truxal 3 ganger pr dag, 90 - 100 mg døgndose. Blir veldig trett på dagtid av dette. Kan jeg ta alt om kvelden? Vil det gi forskjell på effekt?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er hensikten med å ta den?

Gjest javedia
Skrevet

Hva er hensikten med å ta den?

Jeg har gjort meg noen erfaringer tidligere på at jeg må ha en viss dose med AP for å kunne fungere sånn noenlunde. Ellers går jeg hele tiden og tror at alle er imot meg og noen "vondt" kommer etter meg. Jeg har hatt det sånn i ca 8 år nå. Det kommer når jeg må stresse litt.

Det var jeg selv som kontaktet lege og lurte på hvor mye jeg kunne ta. Fikk ihvertfall fortalt at jeg har "noen" rundt meg som ikke er der til vanlig og at jeg var redd.

Har vært veldig trett på dagtid, men mulig det gir seg når jeg har tatt de en stund? Kan jo ikke sove hele tiden heller, jeg er trett nok ifra før.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har gjort meg noen erfaringer tidligere på at jeg må ha en viss dose med AP for å kunne fungere sånn noenlunde. Ellers går jeg hele tiden og tror at alle er imot meg og noen "vondt" kommer etter meg. Jeg har hatt det sånn i ca 8 år nå. Det kommer når jeg må stresse litt.

Det var jeg selv som kontaktet lege og lurte på hvor mye jeg kunne ta. Fikk ihvertfall fortalt at jeg har "noen" rundt meg som ikke er der til vanlig og at jeg var redd.

Har vært veldig trett på dagtid, men mulig det gir seg når jeg har tatt de en stund? Kan jo ikke sove hele tiden heller, jeg er trett nok ifra før.

Truxal har forholdsvis lite antipsykotisk effekt i forhold til den søvndyssende ( på fagspråk: uspesifikt dempende effekt).

Om en er ute etter mye antipsykotisk effekt og lite søvnhjelp, er Trilafon utmerket.

Kanskje Trilafon på dagtid og litt Truxal til kvelden?

Gjest javedia
Skrevet

Truxal har forholdsvis lite antipsykotisk effekt i forhold til den søvndyssende ( på fagspråk: uspesifikt dempende effekt).

Om en er ute etter mye antipsykotisk effekt og lite søvnhjelp, er Trilafon utmerket.

Kanskje Trilafon på dagtid og litt Truxal til kvelden?

Du er ikke så dum du. Jeg sier jatakk begge deler :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...