Gå til innhold

Tristhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig fortiden, men tror ikke jeg har en depresjon. Jeg er plaget med tristhet, har bare lyst til å gråte og synes livet rett og slett er trist. Kanskje har jeg bare noen dårlige dager.

Jeg vet at andre ser det på meg når jeg er sånn som jeg er nå. Når jeg ser meg i speilet så er ofte maskaraen glidd ned pga tårer. Og sånn går jeg altså rundt hele dagen. Jeg har jo ikke lyst til at noen skal se dette. Jeg liker ikke at noen ser meg sårbar. Den følelsen tillater jeg ikke at andre ser. Jeg føler meg rett og slett tåpelig, til og med hos behandleren min føler jeg meg tåpelig hvis jeg begynner å gråte - kanskje ikke bestandig, men ihvertfall hvis det er noe uviktig, fordi det er jo bare så mange å sammenligne seg med som har det verre enn meg.

Det er visst skammelig å være trist. Det er jeg overbevist om. Føler andre det sånn?. Hvorfor er det sånn montro. Jeg må begynne å trene på å holde maska. Men dette er vanskelig altså, for jeg ser sur ut uansett.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er da depresjon?

Skrevet

Dette er da depresjon?

Er dette depresjon? trodde tristhet var noe annet. Synes det er litt rart at de rundt meg som ser meg slik ikke sier noe om det da, min behandler har heller ikke spurt om jeg er deprimert.

Skrevet

kanskje det er bedre for selvfølelsen å si at jeg har en depresjon. Fordi triste folk ser patetisk ut.

Skrevet

Er dette depresjon? trodde tristhet var noe annet. Synes det er litt rart at de rundt meg som ser meg slik ikke sier noe om det da, min behandler har heller ikke spurt om jeg er deprimert.

Les mitt innlegg over :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Vannfast mascara eller mascarefri periode?

Jeg måtte le så høyt når jeg leste svar fra Nhd i speiltråden. Han sier at å bruke mascara i en slik periode da må forverre tragedien. Tror ikke han mente å være morsom, vet ikke, men jeg lo ihvertfall. Var jaggu lykkelig ett øyeblikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...