Gå til innhold

Manipulerende = psykopati?

Gjest Lei meg når noen sier d

Anbefalte innlegg

Gjest Lei meg når noen sier d
Skrevet

Når man sier at en person manipulerer - betyr det at man oppfatter det slik at denne personen har psykopatiske trekk?

Skrevet

Det kommer vel hvilken grad man manipulerer. Alle gjør vel ting på vår måte for å få oppmerksomhet eller få ting dit vi vil noen ganger.

Skrevet

Jeg tror alle manipulerer, vi bruker bare andre ord på det. Helt normalt. Etter min mening er det en stor forskjell på en normal manipulator og en psykopat

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke korrekt.

Psykopater manipulerer, men de er langt fra de eneste :-)

Skrevet

Jeg tror alle manipulerer, vi bruker bare andre ord på det. Helt normalt. Etter min mening er det en stor forskjell på en normal manipulator og en psykopat

Hei!

Min psykiater manipulerer ikke, jeg spurte, manipulere er negativt, det er andre ord som bedre beskriver den friske måten å få noen over på sin side eller at de gjør det man vil.

Når jeg forsøker dette, får jeg det ikke til, jeg har prøvd å være lur noen ganger, men jeg er for direkte sier min mann og jeg spør ikke pent en gang bare sier, "nå må du gjøre..." det er ikke manipulativt.

Jeg tror jeg mangler både evnen til å manipulere og den varianten av det som min psykiater sa hun har, men manipulere gjør min psykiater ikke, da det er dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...