Gå til innhold

speil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ser meg selv i speilet og jeg ser trist/deprimert ut så går jeg ut av badet og føler meg mye verre, jeg blir enda tristere over å se maskaraen min flyte utover. Da synes jeg virkelig synn på meg selv. Men hvis jeg går inn på bade og ikke vet helt hvordan formen er i dag så kan jeg plutselig begynne å le og synes jeg ser veldig glad ut i dag... og da kan det boble av glede og jeg går smilende og lattermild ut av badet. Er jeg blid er jeg pen, er jeg sur er jeg stygg.

Veldig rare greier, har virkelig speil så mye å si?

Skrevet

Veldig rart dette innlegget kom nå. Jeg nettopp vært på badet og tittet meg i speilet. Det jeg så var en sliten kvinne, men det øyeblikket jeg ser ned føler jeg meg ung og pen. Slutte å titte seg i speilet så ofte?

Skrevet

Veldig rart dette innlegget kom nå. Jeg nettopp vært på badet og tittet meg i speilet. Det jeg så var en sliten kvinne, men det øyeblikket jeg ser ned føler jeg meg ung og pen. Slutte å titte seg i speilet så ofte?

Jeg har kroniske tvangstanker om å sjekke meg i speil så er litt vanskelig. Bra at du lytter til den stemmen som sier at du ser ung og frisk ut. Slutt å se deg i speil du og ;)

Skrevet

Jeg har kroniske tvangstanker om å sjekke meg i speil så er litt vanskelig. Bra at du lytter til den stemmen som sier at du ser ung og frisk ut. Slutt å se deg i speil du og ;)

Ja det var det da.....

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Litt OT, men dog:

Hvorfor bruke mascara om en er i en slik tilstand at den flyter utover? Det må da bare forverre tragedien?

Gjest Elextra
Skrevet

Uten noen som helst kompetanse eller erfaring innen psykiatri, synes det som vel mye av ditt selvbilde er knyttet til utseendet ditt.

Skrevet

Litt OT, men dog:

Hvorfor bruke mascara om en er i en slik tilstand at den flyter utover? Det må da bare forverre tragedien?

hehe...jeg vet, jeg burde ikke bruke maskara, men så er jeg forfengelig, vanskleig det der :)

Skrevet

Uten noen som helst kompetanse eller erfaring innen psykiatri, synes det som vel mye av ditt selvbilde er knyttet til utseendet ditt.

Elextra... ja du har helt rett. Jeg liker ikke innrømme det heller. At utseende betyr så mye for meg. Jeg er overhode ikke opptatt av andres utseende, det bryr jeg meg ikke noe om. Men mitt eget henger jeg meg så til de grader opp i....

Skrevet

hehe...jeg vet, jeg burde ikke bruke maskara, men så er jeg forfengelig, vanskleig det der :)

Farg vippene og problemet er løst :)

Skrevet

Farg vippene og problemet er løst :)

heheh... det er bare det at mascaraen gjør vippene litt tykkere så jeg foretrekker mascara. Men jo... kanskje farging av vipper hjelper litt. Men jeg har ganske mørke fra før da. :-D

Gjest gryntgrynt
Skrevet

heheh... det er bare det at mascaraen gjør vippene litt tykkere så jeg foretrekker mascara. Men jo... kanskje farging av vipper hjelper litt. Men jeg har ganske mørke fra før da. :-D

Sleng på litt løsvipper :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Sleng på litt løsvipper :)

Ja, løsvipper er sikkert lurt å bruke når en skal tørke tårer:)

Skrevet

jeg er også på leting etter bøker som beskriver psykoser. Jeg har også lest "I morgen er jeg alltid en løve", men har ikke funnet noen andre som virker like spennende. Jeg begynner å lure på om jeg burde skrive boka selv :-), men har fått vite at det er mange som skriver bøker om psykiske lidelser og at markedet nesten er mettet for slik litteratur. Det har ikke jeg sett noe til.... kom igjen, skriv folkens :)

Skrevet

jeg er også på leting etter bøker som beskriver psykoser. Jeg har også lest "I morgen er jeg alltid en løve", men har ikke funnet noen andre som virker like spennende. Jeg begynner å lure på om jeg burde skrive boka selv :-), men har fått vite at det er mange som skriver bøker om psykiske lidelser og at markedet nesten er mettet for slik litteratur. Det har ikke jeg sett noe til.... kom igjen, skriv folkens :)

Oppps nå postet jeg visst feil

Skrevet

Jeg har det motsatte problemet.Jeg skvetter hver gang jeg ser mitt eget speilbilde og lurer på hvilket troll jeg står og ser på.Har en del hår og skjegg.

Andre dager ser jeg plutselig en muskuløs voksen mann som bare trenger 6-12 mnd på helsestudio,selv om jeg har litt mage.

Kanskje jeg skal ta 750 kr å inestere i 3 mnd trening? Jeg kan jo droppe de filmene jeg leier + sjokolade og potetgull en mnd.Litt bensin får jeg heller ta meg råd til det er jo bare 3 km dit.

Er jeg værsjuk,humørsjuk eller er det min bipolare sykdom?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har det motsatte problemet.Jeg skvetter hver gang jeg ser mitt eget speilbilde og lurer på hvilket troll jeg står og ser på.Har en del hår og skjegg.

Andre dager ser jeg plutselig en muskuløs voksen mann som bare trenger 6-12 mnd på helsestudio,selv om jeg har litt mage.

Kanskje jeg skal ta 750 kr å inestere i 3 mnd trening? Jeg kan jo droppe de filmene jeg leier + sjokolade og potetgull en mnd.Litt bensin får jeg heller ta meg råd til det er jo bare 3 km dit.

''.Litt bensin får jeg heller ta meg råd til det er jo bare 3 km dit''

Og disse 3 kilometerne greier du fint å gå etter å ha trent en stund:)

Gjest gryntgrynt
Skrevet

Ja, løsvipper er sikkert lurt å bruke når en skal tørke tårer:)

Tørke tårer av kinnene og ikke vippene kan vel fungere :)

Gjest ambrose
Skrevet

Litt OT, men dog:

''Hvorfor bruke mascara om en er i en slik tilstand at den flyter utover? Det må da bare forverre tragedien?''

Litt OT dette også; men for min del betyr det mye å bruke mascara fordi det får meg til å føle meg bedre. Uten føler jeg meg blek. Jeg bruker det stort sett ikke når jeg er bare hjemme og ikke skal ut da.

Men om jeg en dag er nedfor, kan jeg ta på mascara og bare gå ut blant mennesker. Det gjør ofte susen for min del. Den samme virkningen kan det å ta en dusj før en går ut ha.

Gjest Elextra
Skrevet

Høres veldig lurt ut å investere litt i trening, men husk at en trenger egentlig ikke helsestudio - å gå eller jogge en tur er gratis, og om en har skiutstyr er det også gratis.

Uansett - om det skal helsestudio til for å få deg i form, er jeg overbevist om at det er en god investering. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...