Gå til innhold

Du som ikke jobber,utsetter du ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har havnet i en ond sirkel pga sykdom og for lav dose.Har også brukt flere forskjellige medisiner de siste 15 år.Mitt hus er for rotete til å ta imot gjester.Jeg blir dårlig av å isolere meg.

Jeg blir ikke bedre uten kontakt med folk.Jeg blir mer deppa.

Jeg er flink til å klage,men meget dårlig på å gjøre ting som jeg ikke syntes er interresant eller gøy.

Bor i ett stort hus jeg kunne ha solgt for å bo i en leilighet eller mindre hus,men jeg orker ikke å rydde,vaske,pakke og flytte.

Bare tull egentlig at en mann skal ha 2 bad,og 3 soverom.

Hadde planer om å se meg om etter en kone,men dårlige tenner og mye depresjon ødelegger for meg.Har også rota til min økonomi.

Har 7 biler og mye verktøy,men orker ikke å mekke i minusgrader.

Noen tips til å få meg i gang med noe?

En psykoliog spurte meg om jeg hadde for mange tanker i hodet samtidig og jeg sa ja.Jeg er som en som sjonglerer 1-2 flere baller en han klarer og får alle i hodet.Hvordan får man orden på livet slik at man bare sjonglerer 2-3 baller i år og 4-5 baller neste år?

Ser at også andre smarte folk er syke.Begynner nå å lure på om man har en overaktiv hjerne som har 10 tanker+ i hodet samtidig? Ikke rart om man blir forvirret og omtåket.Jeg har det med å ta opp på tv samtidig som jeg spiser forran pcen.

Så blir det toalettbesøk og kaffe,og jeg glemmer å ta opp program nr 2.Når jeg da sitter forran tv i 2 timer glemmer jeg kanskje medisiner,eller at jeg skulle undersøke noe på nettet jeg hadde sett på tv.

Noen som kjenner seg igjen?Er redd jeg skal gå inn i den maniske perioden selv om jeg tar mine medisiner!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Noen tips til å få meg i gang med noe?''

Ja og jeg synes du er inne på det selv.

Selg huset og 6 av bilene. Kjøp deg en mindre leilighet og bruk noe av pengene til å kjøpe deg nye tenner.

Du har voksne barn, så få sønnene til å hjelpe deg.

Skrevet

Har du ADHD? Du høres jo ut som meg der.

Skrevet

Sett deg klare mål for en ting om gangen, og slutt å synes synd på deg. Du når ikke alle målene dine på en uke, men kanskje noen.

Hva skal du med å mekke på 7 biler? Kose deg eller ....

Gjest Deg om det
Skrevet

Livssituasjonen med aleneansvar for flere barn, har ikke gitt meg noen muligheter til annet enn å gjøre det aller ytterste hele tiden. Ikke alltid like lett, det der. Men til dags dato har jeg f.eks. ikke blitt liggende til langt ut på dag, til tross for at jeg sliter med tunge depresjoner. Står opp før skoleungene står opp, i helgene ligger jeg litt lenger, men da også er jeg oppe senest 9.

Det har aldri vært en alternativ å "gi opp" når det gjelder normale funksjoner. Betyr mye for mitt selvbilde også at jeg gjør det jeg orker (og mere til)... Det er bare å bestemme seg, og ikke alltid skylde på sykdommen... Selvdisiplin er mulig selv om en er deprimert eller sliter ellers. Og nå sier jeg ikke at det alltid er tiptop tilstander her, og at jeg alltid har orden på alt. Men i prinsippet, ja. Da er det også lettere å ha dårligere dager av og til, uten dårlig samvittighet.

Skrevet

''Noen tips til å få meg i gang med noe?''

Ja og jeg synes du er inne på det selv.

Selg huset og 6 av bilene. Kjøp deg en mindre leilighet og bruk noe av pengene til å kjøpe deg nye tenner.

Du har voksne barn, så få sønnene til å hjelpe deg.

Ser også at noen har postet innlegget Prokrastinering under Åpent!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...