Gå til innhold

Wellbutrin

Gjest Wellbutrin gjorde susen

Anbefalte innlegg

Gjest Wellbutrin gjorde susen
Skrevet

Jeg var hos fastlegen min idag, som er spesialist i almennmedisin, for å få resept på Wellbutrin. Han fortalte meg at leger ikke pleier å skrive den ut så ofte fordi den ligger "midt i mellom" sa han (han forsøkte å forklare meg det, men jeg skjønte det ikke helt - jeg forsto det slik at det ikke var alle som hadde effekt av den, og at de som hadde effekt av denne hadde "knalleffekt" (hans ord) ).

Stemmer dette med dere som er spesialister sin erfaring også NHD?

Jeg håper at pasienter som sliter med tretthet og energimangel får tilbud om å prøve denne pga dens positive effekt. Selv tror jeg at min depresjon ikke hadde sluppet helt taket, og at Wellbutrinen tok "knekken" på den. Jeg vet ikke om det er slik, men ihvertfall så virker den på både kropp og sjel i mitt tilfelle.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hva han mener med "midt imellom".

Ingen AD virker på alle. Alle Ad virker på ca 2/3 som forsøker dem. Slik sett skiller ikke W seg fra de andre.

Kunsten er å finne riktig AD til den enkelte person.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hva han mener med "midt imellom".

Ingen AD virker på alle. Alle Ad virker på ca 2/3 som forsøker dem. Slik sett skiller ikke W seg fra de andre.

Kunsten er å finne riktig AD til den enkelte person.

Vel, jeg kom på at han sa at det kan være vanskeligere å finne en medisin som passer den enkelte i psykiatrien og at en må prøve seg frem. I somatikken var det enklere. Hadde en pasient bihulebetennelse, var det lettere å finne en medisin til denne pasienten, enn en til pasienten med depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...