Gå til innhold

Fluoxetin

Anbefalte innlegg

Gjest mariahal
Skrevet

hei. Jeg er en kvinne på 29 år. Har i de siste 9 årene slitt med depresjon og angst, da det toppet seg for 3 år siden da jeg var gravid med yngstemann. Jeg fikk beskjed av legen å slutte brått med seroxat som jeg da brukte, siden jeg var blitt gravid. Legen mente dette ikke ville være noe problem, siden jeg stod på en så lav dose......Jehg havnet til slutt inn i en alvorlig depresjon, og ble innlagt på psykiatisk. Jeg har i løpet av disse 3 årene kommet meg veldig. jeg er nå i full jobb, og har fått kognetiv behandling for angsten og depresjonen. jeg føler meg nokså frisk, og har veldig lyst å trappe ned medisineringen. jeg går nå på 40 mg fluoxetin. Grunnen til at jeg vil trappe ned er at de gir meg en del bivirkninger, som f.eks null interesse for sex......En annen bakdel med medisinene er at en helst ikke skal drikke alkohol......jeg drikker kun moderat, men merker at jeg ikke tåler det heller skikkelig, får en god del bivirkninger 2 til 3 dager etter at jeg har drukket litt....svimmel, nervøs, svetting........er irriterende, for det er så dumt at medisinen skal legge en demper på hvordan en kan leve.....er ikke veldig opptatt av alkohol, men er jo deilig å kunne nyte litt med måte avogtil...regner med det er kombinasjonen av medisin og alkohol som gir disse bivirkingene......kan ikke finne noen annen årsak.....har noen få daler innimellom, men kommer meg fort opp igjen, og aldri så gale at det går utover jobb.....Syns du det er forsvarlig å trappe ned litt på medisinen? Og i så fall, hvor mye? Har jo lærtmeg litt kognetiv terapi, og føler jeg heller vil jobbe skikkelig med meg selv, istedenfor å være avhengig av medisiner....men er jo redd og, har jo gått lenge på medisiner.....Hva syns du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...