Gå til innhold

Angst...

Gjest zoeyzone

Anbefalte innlegg

Gjest zoeyzone
Skrevet

Når jeg er i stressa perioder får jeg en veldig angst for at jeg er gravid(og at det har gått over 12uker). Denne gangen ble det heldigvis litt bedre når jeg tok en graviditetstest som var negativ,er ikke alltid det gjør det. Det er noen ganger så ille at jeg tenker at jeg heller vil dø enn å finne ut at jeg er gravid. Har hatt det sånn siden jeg var 17-18 år,er nå 26. Er for det meste når jeg stresser at det er på det verste,men hadde tatt det veldig tungt og blitt fortvila hvis jeg hadde blitt det.Går forresten på Lamictal

Er dette noe jeg burde gå til en psykolog for å få hjelp med?

Gjest Elextra
Skrevet

''Er dette noe jeg burde gå til en psykolog for å få hjelp med?''

Ville det ikke være tilstrekkelig å skaffe seg sikker prevensjon? Vet ingen er 100% sikker, men om den brukes riktig, kommer man veldig nære.

Gjest zoeyzone
Skrevet

''Er dette noe jeg burde gå til en psykolog for å få hjelp med?''

Ville det ikke være tilstrekkelig å skaffe seg sikker prevensjon? Vet ingen er 100% sikker, men om den brukes riktig, kommer man veldig nære.

Jeg bruker prevansjon,det er tankene som er problemet.

Skrevet

Hva med å bruke p piller? Da blir du garanter ikke gravid, så lenge du husker å ta dem da, men det gjør du. Så kan du jo bruke annen prevansjon i tillegg.

Skrevet

Jeg bruker prevansjon,det er tankene som er problemet.

Jeg steriliserte meg og satte inn hormonspiral. Blir jeg gravid tar jeg abort. Det kan vel du også gjøre om den mikroskopiske sjansen til å bli det slå til?

Gjest zoeyzone
Skrevet

Jeg steriliserte meg og satte inn hormonspiral. Blir jeg gravid tar jeg abort. Det kan vel du også gjøre om den mikroskopiske sjansen til å bli det slå til?

Jeg har tenkt på å sterilisere meg,men veit ikke hundre prosent om jeg ikke vil ha barn,har ingen fra før.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, jeg synes det er noe du kan gå til psykolog med. Det er ikke sikkert det er redselen for å bli gravid som er det egentlige problemet. Dette kan du finne ut av sammen med en behandler (psykolog).

Jeg har selv gått til psykolog i 7 år, derfor tror jeg at jeg kan ha godt grunnlag for å mene det :)

Gjest zoeyzone
Skrevet

Ja, jeg synes det er noe du kan gå til psykolog med. Det er ikke sikkert det er redselen for å bli gravid som er det egentlige problemet. Dette kan du finne ut av sammen med en behandler (psykolog).

Jeg har selv gått til psykolog i 7 år, derfor tror jeg at jeg kan ha godt grunnlag for å mene det :)

Ja,jeg har jo andre problemer også,men ting er mye bedre enn før. Er dette som er verst nå. Jeg gikk til psykolog for noen år siden(husker ikke hvor lenge),sluttet fordi det bare ble "hverdagsprat". Skal jeg bare snakke om åssen dagen min har vært kan jeg jo snakke med hvem som helst. Men vil gjerne gå til en psykolog hvis det kan hjelpe på dette og andre problemer jeg har

Skrevet

Jeg har tenkt på å sterilisere meg,men veit ikke hundre prosent om jeg ikke vil ha barn,har ingen fra før.

Hva tenker du om abort?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja,jeg har jo andre problemer også,men ting er mye bedre enn før. Er dette som er verst nå. Jeg gikk til psykolog for noen år siden(husker ikke hvor lenge),sluttet fordi det bare ble "hverdagsprat". Skal jeg bare snakke om åssen dagen min har vært kan jeg jo snakke med hvem som helst. Men vil gjerne gå til en psykolog hvis det kan hjelpe på dette og andre problemer jeg har

Ja, da synes jeg du bare skal bestille time hos fastlegen og få en rekvisisjon.

Gjest zoeyzone
Skrevet

Hva tenker du om abort?

Jeg ser det ikke som helt utelukket å ta abort hvis jeg skulle være uheldig,men gjør alt jeg kan for å unngå det

Skrevet

Jeg ser det ikke som helt utelukket å ta abort hvis jeg skulle være uheldig,men gjør alt jeg kan for å unngå det

Fokuser på det at du gjør alt til å unngå det, men at det ikke er utelukket.

Gjest zoeyzone
Skrevet

Fokuser på det at du gjør alt til å unngå det, men at det ikke er utelukket.

Hva mener du med det?

Skrevet

Hva mener du med det?

Bruk prevensjon når du har sex, men ha i tanken at hvis den ikke virker så kan du ta abort.

Jeg vet hva angst er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...