Gå til innhold

AP som ikke virker trettende?

Anbefalte innlegg

Gjest javedia
Skrevet

Jeg blir så veldig trett av truxal og ikke føler jeg den virker noe heller. Finnes det andre AP man kan ta litt ved behov og som ikke gir tretthet?

Det ideelle for meg hadde vært å tatt AP når de verste symptomene setter inn (redd, ser skygger, døde mennesker, et mørke jeg er livredd). Jeg har det ikke sånn alltid. Ser ut som det kommer periodevis.

Er dette dissosiasjon? Behandleren min sier jeg har psykosesymptomer når jeg er sånn. Hva er forskjellen på disse to?

Skrevet

"Jeg blir så veldig trett av truxal og ikke føler jeg den virker noe heller. Finnes det andre AP man kan ta litt ved behov og som ikke gir tretthet?" / Mange AP vil ha forbigående tretthet som bivirkning, jeg synes absolutt du skal forsøke noe annet enn Truxal i ditt tilfelle.

"Det ideelle for meg hadde vært å tatt AP når de verste symptomene setter inn (redd, ser skygger, døde mennesker, et mørke jeg er livredd). / Jeg har det ikke sånn alltid. Ser ut som det kommer periodevis." Så er problemet, når du er slik, vil du da klare å i det hele tatt ta medisinen din? Bør du vurdere om det er bedre med en noe lavere dose hele tiden (til du er noe mer stabil feks) for å forebygge å ha slike episoder? Snakke med din behandler og finn ut hva som kan fungere best for deg.

"Er dette dissosiasjon?" / Nei, dette er psykosesymptomer. Dissosiasjon er hukommelsestap, flashbacks, angst, du "mister" tid i hverdagen fordi du kobler helt ut. Det du opplever er helt "vanlige" psykosesymptomer.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg synes svaret under er et veldig fint svar.

Trettheten går bort, mesteparten, etterhvert.

Men det finnes andre typer AP.

Jeg bruker Fluanxol og det blir jeg ikke trøtt av. Men jeg bruker ikkke så stor dose som man må når man er psykotisk, så kan ikke garantere at denne er bedre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Trilafon, Fluanxol, Zeldox og Abilify er aktuelle AP.

Ellers støtter jeg XbellaX sine råd.

Gjest javedia
Skrevet

Trilafon, Fluanxol, Zeldox og Abilify er aktuelle AP.

Ellers støtter jeg XbellaX sine råd.

''Trilafon, Fluanxol, Zeldox og Abilify er aktuelle AP''

Av disse er det kun fluanxol jeg ikke har prøvd. Er dette en bra medisin? Vektbivirkninger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...