Gå til innhold

Når dere er psyke?

Anbefalte innlegg

Gjest smil til verden
Skrevet

Holder dere maska i det "uendelige" og har steinansikt? Forteller dere til andre at dere sliter? Jeg har problemer med å si ifra. Går og biter tennene sammen og spiller frisk.

Når jeg blir så syk at jeg ikke lenger greier å "ta meg sammen" blir jeg som regel innlagt. Dette kommer jo noen ganger som et stort sjokk for familien. Hvordan skal man si ifra uten å uroe noen? Vil jo ikke at de rundt meg skal ha det utriveldig og være redde pga meg?

Skrevet

skulle ønske jeg greide å bite tennene sammen å spille frisk. Det å ikke greie å holde følelser for seg selv kan være like vanskelig.

Skrevet

Det er ikke alltid så feil å fake frisk, men det går i feil retning dersom du ikke klarer å vise hva som er under masken en gang i blant.

Øv deg på å si i fra og be om hjelp. Dersom du løfter blikket ditt og ser deg rundt vil du se at alle mennesker har ting og/eller situasjoner de strever med i blant, hvorfor skal det være så annerledes for deg? Dersom du ikke ønsker å uroe noen kan du begynne med å sette døren på gløtt for dine aller nærmeste venner eller familie, de du er trygg på, de du vet vil være der for deg. Øv deg på å si ifra, bestem deg for at du skal være noe mer åpen og begynn i det små.

Gjest og verden ler rått av deg
Skrevet

Jeg holder maska og faker frisk i forhold til andre. Bare til de nærmeste venninner kan jeg fortelle når ting ikke er så greit med meg. Men bare ovenfor fastlegen og behandler kan jeg fortelle alt, og til å med tillate meg å gråte.

Gjest smil til verden
Skrevet

Jeg holder maska og faker frisk i forhold til andre. Bare til de nærmeste venninner kan jeg fortelle når ting ikke er så greit med meg. Men bare ovenfor fastlegen og behandler kan jeg fortelle alt, og til å med tillate meg å gråte.

Hvordan kjennes det ut å gråte? Det gjør jeg så og si aldri. Da må jeg i såfall være helt alene. Har aldri grått hos behandler heller. Det er visst noe som ligger i familien min. Ingen viser følelser. De tror på en Gud og derfor skal man alltid være glad.

Gjest Matariki
Skrevet

''Holder dere maska i det "uendelige" og har steinansikt? ''

Ja, i det lengste.

Skrevet

Hvordan kjennes det ut å gråte? Det gjør jeg så og si aldri. Da må jeg i såfall være helt alene. Har aldri grått hos behandler heller. Det er visst noe som ligger i familien min. Ingen viser følelser. De tror på en Gud og derfor skal man alltid være glad.

Det der med din families gudsforståelse er jo helt på trynet!

Ja, jeg gråter når jeg er aleine også. Å gråte kjennes noen ganger befriende. Iallefall i etterkant...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg klarer å fake til en viss grad.

Men er jeg relativt dårlig behøver jeg ikke si noe til familien, de ser det på meg.

De vet jeg har dårlige dager og at det går over, de synes det er trist, men tar ikke sin død av det lenger. De er vant til det.

Gjest smil til verden
Skrevet

skulle ønske jeg greide å bite tennene sammen å spille frisk. Det å ikke greie å holde følelser for seg selv kan være like vanskelig.

Jeg trodde egentlig at jeg greide å spille frisk, men igår kveld fikk jeg spørsmål om det ikke var bedre at jeg var innlagt når jeg er så syk. Så flink skuespiller er jeg :@

Gjest smil til verden
Skrevet

Jeg trodde egentlig at jeg greide å spille frisk, men igår kveld fikk jeg spørsmål om det ikke var bedre at jeg var innlagt når jeg er så syk. Så flink skuespiller er jeg :@

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...