Gå til innhold

Brev til DPS, ingen svar.

Anbefalte innlegg

Gjest Liker ikke dette
Skrevet

Jeg sendte for snart 3 måneder siden brev til mitt lokale DPS med forespørsel om revurdering av diagnose, men fikk aldri noe svar. Derfor ringte jeg til denne personen for en uke siden og viste til brevet. Han skulle sjekke saken og ringe meg tilbake dagen etter. Han husket å ha mottat brevet. Jeg har fremdeles ikke hørt noe så derfor ringte jeg han i går, men han var opptatt og skulle ringe meg igjen i dag. det har han ikke gjort.

Nå begynner jeg å bli litt irritert på oppførselen deres. Saken haster ikke medisinsk men den er viktig for meg. Tenkte jeg skulle vente til over helgen og ringe en gang til.

Men så begynner jeg å lure på om det er noe slags "problem" for de å utforme svaret. Jeg har støtte fra overlegen på samme sted om å be om ny vurdering, skal de da gjøre noe annet enn å tilvise meg en fagperson som kan gjøre vurderingen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En skriftlig forespørsel til en offentlig instans skal besvares skriftlig innen tre uker. Dette er ikke som det skal være.

Ring til DPS-lederen. Om det ikke fører til umiddelbar aksjon, skriver du til Fylkeslegen.

Skrevet

Man skal være sterk når man er syk. Ring i morgen men ring grytidlig, ingen kontakt frem mot lunch = ring igjen. Tål å vær en "pain in the ass".

De har hatt god nok tid på å gjøre jobben sin, de kan som på så mange andre DPS ha enormt mye å gjøre, men dette er rot.

Gjest Liker ikke dette
Skrevet

Man skal være sterk når man er syk. Ring i morgen men ring grytidlig, ingen kontakt frem mot lunch = ring igjen. Tål å vær en "pain in the ass".

De har hatt god nok tid på å gjøre jobben sin, de kan som på så mange andre DPS ha enormt mye å gjøre, men dette er rot.

Takk for svar! Det er irriterende at de ikke følger opp henvendelser. Jeg skal ringe igjen på mandag, og det er nok lurt som du sier å ringe tidlig på morgenen.

Gjest Liker ikke dette
Skrevet

En skriftlig forespørsel til en offentlig instans skal besvares skriftlig innen tre uker. Dette er ikke som det skal være.

Ring til DPS-lederen. Om det ikke fører til umiddelbar aksjon, skriver du til Fylkeslegen.

Takk for svar! Jeg skal følge rådet ditt.

Skrevet

Takk for svar! Det er irriterende at de ikke følger opp henvendelser. Jeg skal ringe igjen på mandag, og det er nok lurt som du sier å ringe tidlig på morgenen.

Slikt rot som dette er noe av det verste jeg vet. Som NHD sier, du burde fått svar for lenge siden. Prøv tidlig på mandag og hører du ikke noe til 11:30 ringer du igjen, la alle sperrer på om du maser mye bare fordufte. Men ring DPS _lederen_, ikke ring vedkommende du har snakket med tidligere. Gå rett til topps og kutt ut alle tidkrevende mellomledd.

Skrevet

Slikt rot som dette er noe av det verste jeg vet. Som NHD sier, du burde fått svar for lenge siden. Prøv tidlig på mandag og hører du ikke noe til 11:30 ringer du igjen, la alle sperrer på om du maser mye bare fordufte. Men ring DPS _lederen_, ikke ring vedkommende du har snakket med tidligere. Gå rett til topps og kutt ut alle tidkrevende mellomledd.

Gjest Liker ikke dette
Skrevet

Det er klinikklederen jeg har hatt kontakt med...

Skrevet

Det er klinikklederen jeg har hatt kontakt med...

Neste skritt fylkeslegen.

Gjest lurer på det meste
Skrevet

Ja skal ringe klinikken i morgen, skjer det ikke noe da får jeg henvende meg videre. Men det er som du sier. Man har ikke lyst til å mase.

Gjest Liker ikke dette
Skrevet

Sendt henvendelse til fylkeslegen i dag. Spennende å se om det hjelper :))

Skrevet

Sendt henvendelse til fylkeslegen i dag. Spennende å se om det hjelper :))

Flott!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...