Gå til innhold

frosken

Anbefalte innlegg

Gjest flere synspunkterr
Skrevet

''så nå skal jeg være litt slem og svare frosken på et innlegg lenger opp her i tråden, som mulig gjør henne litt provosert... Bare sånn at du er forberedt på det). ;)''

Hmm... har hun fått slettet det innlegget, tro? Eller kanskje det var i en annen tråd? Samma det.

Hmmm, jeg har nok selv også noen sleivspark innimellom :-). :-).

Skrevet

Utrolig godt og bra at du ble fanget opp og kunne fortsette veien videre selv! :)

Forøvrig deler jeg fremdeles dine synspunkter.

Ønsker deg alt godt framover! :)

Takk for svar :)

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Utrolig godt og bra at du ble fanget opp og kunne fortsette veien videre selv! :)

Forøvrig deler jeg fremdeles dine synspunkter.

Ønsker deg alt godt framover! :)

Fikk for øvrig et kjempeflott svar på den ærlige, spørrende og forklarende meldingen min til hun dama som hadde fryst meg ut. Var kjemperedd for svaret hennes, men manna meg opp.

Forklaringen er faktisk IKKE misunnelse, men ganske enkelt at hun hadde følt seg avvist av meg - og avviste på denne måten tilbake.

Jeg forklarte henne hele greia med at jeg kan virke avvisende av frykt for å bli avvist - og at jeg generelt har hatt en tendens til å slette folk fra Facebook profilen og mobilen i depresjonsperioder (vil tro at dette er en lettere nedsatt bevissthetstilstand utløst av sjokk/stress hos meg - rett og slett en mild psykose). Det er ganske lenge siden jeg har reagert slik nå - men dette hadde liksom "tilbakevirkende kraft" - fra sist jeg reagerte slik.

Jeg er SÅ bipolar og blir enormt følelsesmessig opprørt noen ganger altså. Men har heldigvis vett til å undersøke nærmere. Faktisk kommer jeg meg ut av sånne lette psykoser utløst av sjokk/stress med en gang når jeg undersøker hva som er "sannheten" og ikke stoler blindt på følelsen.

Det er vel dette som kalles å TA KONTROLL over tankene med viljen, selv om jeg ikke kunne stoppe den umiddelbare følelsen.

NHD har absolutt rett han, selv om han sier det mye kortere enn meg!:-)

Utrolig glad og letta for at jeg ikke er blitt uvenner med noen!!!! SÅ glad for at jeg tvang meg selv til å ikke reagere med en gang, slik at jeg rakk å tenke først.

Skrevet

Fikk for øvrig et kjempeflott svar på den ærlige, spørrende og forklarende meldingen min til hun dama som hadde fryst meg ut. Var kjemperedd for svaret hennes, men manna meg opp.

Forklaringen er faktisk IKKE misunnelse, men ganske enkelt at hun hadde følt seg avvist av meg - og avviste på denne måten tilbake.

Jeg forklarte henne hele greia med at jeg kan virke avvisende av frykt for å bli avvist - og at jeg generelt har hatt en tendens til å slette folk fra Facebook profilen og mobilen i depresjonsperioder (vil tro at dette er en lettere nedsatt bevissthetstilstand utløst av sjokk/stress hos meg - rett og slett en mild psykose). Det er ganske lenge siden jeg har reagert slik nå - men dette hadde liksom "tilbakevirkende kraft" - fra sist jeg reagerte slik.

Jeg er SÅ bipolar og blir enormt følelsesmessig opprørt noen ganger altså. Men har heldigvis vett til å undersøke nærmere. Faktisk kommer jeg meg ut av sånne lette psykoser utløst av sjokk/stress med en gang når jeg undersøker hva som er "sannheten" og ikke stoler blindt på følelsen.

Det er vel dette som kalles å TA KONTROLL over tankene med viljen, selv om jeg ikke kunne stoppe den umiddelbare følelsen.

NHD har absolutt rett han, selv om han sier det mye kortere enn meg!:-)

Utrolig glad og letta for at jeg ikke er blitt uvenner med noen!!!! SÅ glad for at jeg tvang meg selv til å ikke reagere med en gang, slik at jeg rakk å tenke først.

''Jeg forklarte henne hele greia med at jeg kan virke avvisende av frykt for å bli avvist - og at jeg generelt har hatt en tendens til å slette folk fra Facebook profilen og mobilen i depresjonsperioder ''

Hehe, jeg også. Er litt paranoid enkelte ganger jeg også. ;)

Ellers var det kjempefint at du fikk svar fra denne personen og at dere fikk ordnet opp. Ja, det var kjempefint at du sjekket fakta først før du reagerte mer "voldsomt". Ta denne erfaringen med deg videre! :)

Gjest flere synspunkter
Skrevet

''Jeg forklarte henne hele greia med at jeg kan virke avvisende av frykt for å bli avvist - og at jeg generelt har hatt en tendens til å slette folk fra Facebook profilen og mobilen i depresjonsperioder ''

Hehe, jeg også. Er litt paranoid enkelte ganger jeg også. ;)

Ellers var det kjempefint at du fikk svar fra denne personen og at dere fikk ordnet opp. Ja, det var kjempefint at du sjekket fakta først før du reagerte mer "voldsomt". Ta denne erfaringen med deg videre! :)

he he - ja. :-) Veldig hyggelig at du svarte. Ja, jeg tar alle sånne suksess-erfaringer med meg.

Så godt at ikke bare jeg "sletter folk", he he :-). Har tatt mine forholdsregler - blant annet beholdt kun familie og nære venner som Facebook-venner. I tilfelle jeg skulle skrive dumme ting i statusfeltet eller slette folk igjen. Ikke ofte det har skjedd, men det kan skje. Og det er for slitsomt og utleverende å måtte "ordne opp" i forhold til en hel haug med folk - for mange mennesker er jo sånn at de bare trekker konklusjoner ut fra hva de føler - og spør ikke.

Men det å sjekke - dvs. "skru av" følelsene, nullstille meg og spørre folk på en respektfull måte - for å finne ut om jeg "føler riktig" er en vane jeg har lagt meg til - etter å ha reagert alt for kraftig på relativt små ting mange ganger tidligere. Katastrofetenkning der og da gjør nemlig alt mye verre, og jeg vet at jeg har hatt et ubevisst tolkningsmønster - antakelig mye pga mobbingen jeg ble utsatt for gjennom hele barndommen. Og en form for kjemisk ubalanse i hjernen i tillegg (derfor tar jeg seks - åtte skjeer Udos Choice, dvs. essensielle fettsyrer hver dag, og det hjelper ENORMT)

Ikke alltid man får noen forståelse tilbake, men ved å "ha prøvd det beste jeg kan" får jeg uansett mye bedre samvittighet.

Nå skal jeg begynne å jobbe igjen etter nesten seks måneders arbeidsledighet. Gleder meg!

Har lurt på om den "bipolare lidelsen" kan ødelegge for meg i yrket mitt, men det virker faktisk som om selve "rollen", samarbeid med dyktige kollegaer og god planlegging av undervisningen holder meg på rett spor. Har alltid fått tilbakemelding om at jeg er en godt likt lærer (av de som velger å si noe da, he he)- pga av at jeg er engasjert, faglig flink, forstår følelser, alltid er blid og snakker "med" og ikke bare "til".

Men har alltid en stor frykt i meg for at jeg skal bli FOR impulsiv eller urolig....og drikker aldri kaffe før jeg skal undervise.

Opplever at den bipolare lidelsen slår ut mest i nære relasjoner og når det gjelder ting som er veldig følsomt for meg.

Tusen hjertelig takk for samtalen! Håper vi snakkes mer senere! Bare skriv når du eventuelt har lyst, og jeg blir selvsagt ikke fornærma hvis jeg ikke hører noe. Men bare glad for å høre fra deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...