Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg kjenner regelen. Den sier ikke at du skal ha prøvd alle SSRI/SNRI. Den sier at du skal ha prøvd minst en SSRI _eller_ SNRI.

Det er slik regelen praktiseres, og det er slik HELFO forstår den.

Ok, jeg forstår.

Skrevet

Regelen er slik som frosken har kopiert inn i sitt innlegg. En trenger ikke forsøke SSRI/SNRI for hver episode. Det er nok at det er forsøkt tidligere.

Du skrev at Cipralex var ok. Slik sett oppfyller du ikke kravet. Hvis du derimot kan ombestemme deg og si at Cipralex ikke var ok, kan du få Wellbutrin på blå resept.

Jeg finner alltid en utvei. Det kan ikke være vanskelig for andre leger heller.

Takk for svar. Da vil jeg evt. si til min psykiater at Cipralex førte til gjesping og kvalme, det er til og med sant.

Gjest ambrose
Skrevet

Ja, jeg kjenner regelen. Den sier ikke at du skal ha prøvd alle SSRI/SNRI. Den sier at du skal ha prøvd minst en SSRI _eller_ SNRI.

Det er slik regelen praktiseres, og det er slik HELFO forstår den.

Kan jeg blande meg og spørre hvorfor det er slik at en må ha prøvd en type SNRI eller SSRI først?

Nysgjerrige

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan jeg blande meg og spørre hvorfor det er slik at en må ha prøvd en type SNRI eller SSRI først?

Nysgjerrige

HELFOs veier er uransakelige.

Skrevet

Merkelig. Jeg fikk det uten å ha stått på et eneste ad før. Kanskje psykiateren min er anarkist?

Gratulerer. Du har en helsprø psykiater. :P

Gjest ambrose
Skrevet

HELFOs veier er uransakelige.

Ja det har jeg jo skjønt. Men hvorfor Wellbutrin (og ikke andre AD)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...