Gå til innhold

Gal mann i Thailand!! Hvordan kommer han hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kamerat i 35-40 års alderen som har gjort noe dumt.Han har reist til Thailand med mangelfull eller uten reiseforsikring.

Han har blitt frastålet en del penger og kommer ikke inn i nettbanken,sier han.

Mulig at dnb.no og nordea.no er stengt for utlendinger eller for utlandet.De er sikkert bare ment brukt i Norge.

Han er Scizofren,men vet ikke helt eksakt om han er paranoid eller psykotisk når han er syk.Han er medisinert,men hva skjer når han blir tom for medisiner?

Skal jeg kontakte hans reisebyrå,ud eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Da jeg var i kloster kom det et meget sykt menneske til oss, ute av stand til å ta vare på seg selv, pga av psykisk sykdom, men hadde klart å komme seg til landet?

Vi kontaktet ambasaden og de ordnet det hele med hjemtransport og assistanse, men det var mye styr og vrangvilje og mangel på fornuft for menneske det gjaldt, derfor var jeg overrasket og har aldri glemt dette.

Skrevet

Hei!

Da jeg var i kloster kom det et meget sykt menneske til oss, ute av stand til å ta vare på seg selv, pga av psykisk sykdom, men hadde klart å komme seg til landet?

Vi kontaktet ambasaden og de ordnet det hele med hjemtransport og assistanse, men det var mye styr og vrangvilje og mangel på fornuft for menneske det gjaldt, derfor var jeg overrasket og har aldri glemt dette.

Hei!

Når jeg tenker tilbake på det hele så burde vedkommende blitt bundet, men da alle skulle være så snille rømte menneske og det ble et strev med å finne det.

hadde det vært opp til meg hadde vedkommende blitt bundet på hender og føtter, det ble så mye bråk i mine ører. Noen ganger når mennesker ikke skjønner sitt eget beste må noen bestemme.

Jeg har lurt på hvordan det gikk etter på, men håper vedkommende ble tatt vare på.

Skrevet

Hvis han reiser via et reisebyrå er det vel greit å begynne der ja, vil jeg tro? Så kan de ta det videre, det er nok ikke første gangen de opplever dette.

Skrevet

Nettbankene fungerer fra alle land i verden.

Han må kontakte den norske ambassaden i Bangkok:

UBC II Building, 18th floor

591 Sukhumvit Road, Soi 33

Bangkok 10110, Thailand

Tel: +66 (0)2 204 6500

Fax: +66 (0)2262 0218

E-mail: [email protected]

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Folk vet ikke hva psykisk sykdom er og tror det enten går over eller at man bare later som...

Bare se på ABB,han er så hinsides,antagelig på grund av mor og bestemor at han neppe blir normal igjen.Skulle han "våkne",ville han nok ta sitt eget liv.

De har ingen forståelse for hvordan ett "normalt" menneske eller samfunn lever.

Bare se på hvordan muslimske menn tenker,og de er jo "normale" men lever i 1500-1700 tallet.

Husk at Joan of arc bare var en kvinne og på 1400 tallet. (ca 1430) Hun ble nok ikke tatt helt på alvor av franskmennene så engelskmennene brente henne på bålet.Kvinner har enda ikke blitt tatt på alvor selv i 2012,men mest i afrika og asia.De har det bedre i amerika og europa.I russland har de altid hatt det bra.

Desverre litt avsporing der fra Thailand til Russland!

Skrevet

Hei!

Når jeg tenker tilbake på det hele så burde vedkommende blitt bundet, men da alle skulle være så snille rømte menneske og det ble et strev med å finne det.

hadde det vært opp til meg hadde vedkommende blitt bundet på hender og føtter, det ble så mye bråk i mine ører. Noen ganger når mennesker ikke skjønner sitt eget beste må noen bestemme.

Jeg har lurt på hvordan det gikk etter på, men håper vedkommende ble tatt vare på.

Det er det en tvangstrøye er til.

Skrevet

Folk vet ikke hva psykisk sykdom er og tror det enten går over eller at man bare later som...

Bare se på ABB,han er så hinsides,antagelig på grund av mor og bestemor at han neppe blir normal igjen.Skulle han "våkne",ville han nok ta sitt eget liv.

Bare se på hvordan muslimske menn tenker,og de er jo "normale" men lever i 1500-1700 tallet.

Husk at Joan of arc bare var en kvinne og på 1400 tallet. (ca 1430) Hun ble nok ikke tatt helt på alvor av franskmennene så engelskmennene brente henne på bålet.Kvinner har enda ikke blitt tatt på alvor selv i 2012,men mest i afrika og asia.De har det bedre i amerika og europa.I russland har de altid hatt det bra.

Hei!

Hva mener du med at kvinner har alltid hatt det bra i Russland?

Det er jeg ikke enig i.

Jeg drømmer om den dagen da kjønn ikke er så sentralt og vesentlig, den dagen vi bruker supre og stilige romdrakter, som kanskje blir nødvendig etter som naturforandringene tiltar, dessuten må vi finne drakter gode og behagelige til vi kanskje kan kolonisere mars.

Det beste blir vel likevel ekte lasersverd med ekte lyd :)

Jeg har lyst til å sy meg et kostyme, men jeg kan ikke sy, og jeg hadde nok ikke fått bruke det.

I klostrene har man i vertfall kapper, det gir en litt god følelse.

Vi går spennende år i møte, jeg skulle gjerne vært med på dette, og jeg tror man da vil se tilbake på vår tids barbari og stille seg spørsmålet, "hvordan kunne de tillate?"

Skrevet

''Bare se på ABB,han er så hinsides,antagelig på grund av mor og bestemor at han neppe blir normal igjen.''

Kremt - unnskyld? Hva er dette for noen spekulasjoner??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...