Gå til innhold

Blir lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har oppstått diskusjoner om jeg skulle ha forsvart meg eller ikke. Jeg har prøvd å forsvaree meg før. Brukt alle mine muskler og stemme, uten at det hjalp et dugg. Jeg ble nesten kvalt en gang. Han slapp taket da jeg sluttet å kjempe. Er det så forbannet vanskelig å forstå at en da blir handlingslammet om det brygger opp til en ny kamp? Jeg skrev at jeg følte meg voldtatt. Jeg er redd. Redd for at når jeg ber han ryke og reise så kommer han hit og voldtar el. derper meg, Jada jeg kan ringe politiet som er en time unna. Jeg vet at jeg aldri hadde klart å slå ned et annet menneske meed balltre.... så hva skal jeg gjøre nå?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rose23

9

• cathlin

4

• Bookworm

3

• nitty-gritty

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Å føle seg voldtatt betyr ikke at man har blitt det.

Ro ned dramaet:-)

Gjest Matariki
Skrevet

''Er det så forbannet vanskelig å forstå at en da blir handlingslammet om det brygger opp til en ny kamp? ''

Nei! Og du har skrevet om din opplevelse, syns ikke folk bør spekulere i hva du burde gjort. Er over nå uansett, og det er følelsene og angsten du sitter igjen med nå som er viktig å gjøre noe med.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du skal ihvertfall ikke ta deg nær av det som diskuteres vedr om du skulle kjempet eller ikke!

Har du noen som kan komme til deg eller noen du kan dra til så du slipper å være redd?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Oj. Litt av et svar...

Skrevet

Etter hva jeg registrerte, så var det bare madelenmie som ikke kunne forstå at du ikke forsvarte deg. Hvis du ikke allerede ved bakgrunnshistorien hennes, så må du vite at hun har aspberger og vanskeligheter med å sette seg inn i andre menneskers situasjon.

Jeg synes du skal se bort fra det hun skrev, dine følelser er dine egne og ingen kan si at du ikke skal/kan føle det slik.

Skrevet

Fy, den var virkelig stygg.

Skrevet

Oj. Litt av et svar...

Du kunne blitt sosionom:-)

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg håper ikke det var mine svar du reagerte på. M skjønte ikke hva du mente, fordi hun selv reagerer anderledes. Hun blir ikke mentalt presset til å gjøre noe hun ikke vil. Jeg gikk over til å fortelle hva undersøkelser sier at fungerer best i 90% av tilfellene. Jeg angrep ikke din måte å reagere på. Noen blir handlingslammet av skrekk, det kan de ikke noe for. Så det var ikke meningen å såre deg på noen måte. Jeg er veldig glad for at du har kommet deg bort fra mannen.

Skrevet

NEI! DET ER DERFOR JEG IKKE KALLER DET EN VOLDTEKT HELLER DI HURPE: JEG SKREV JEG FØLER....

Gjest fruitcake
Skrevet

Ingen kan fortelle deg hvordan du burde reagert eller handlet i en så vanskelig situasjon. Mitt tips er at de selv ikke VET SIKKERT hvordan de hadde handlet i en slik situasjon. Forsøk å ikke tenke for mye på "hvorfor handlet jeg ikke slik og slik". Det er meningsløst. Han gjorde jo dette mot din vilje. Han visste at du ikke ville. Han hadde gjort dette uansett hva du hadde sagt og gjort. Hans skyld, ikke din. Legg fra deg skyldfølelsen, og ikke ha noe mer med han å gjøre.

Gjest hanne louise
Skrevet

Helt enig med cathlin, virker som rene drama-queen dette...

Skrevet

Ingen kan fortelle deg hvordan du burde reagert eller handlet i en så vanskelig situasjon. Mitt tips er at de selv ikke VET SIKKERT hvordan de hadde handlet i en slik situasjon. Forsøk å ikke tenke for mye på "hvorfor handlet jeg ikke slik og slik". Det er meningsløst. Han gjorde jo dette mot din vilje. Han visste at du ikke ville. Han hadde gjort dette uansett hva du hadde sagt og gjort. Hans skyld, ikke din. Legg fra deg skyldfølelsen, og ikke ha noe mer med han å gjøre.

Takk. Prøver å heve meg over dem som kaller med dramaqueen.

Skrevet

NEI! DET ER DERFOR JEG IKKE KALLER DET EN VOLDTEKT HELLER DI HURPE: JEG SKREV JEG FØLER....

Det var da voldsomt.

motorPrøysen
Skrevet

Syns du har fått noen urettferdig kritiske kommentarer. Et nei er et nei, og hvis en mann ikke respekterer det går han over streken. Det skal ikke være nødvendig å sloss.

Skrevet

Syns du har fått noen urettferdig kritiske kommentarer. Et nei er et nei, og hvis en mann ikke respekterer det går han over streken. Det skal ikke være nødvendig å sloss.

Takk. Satt et øyeblikk å lurte på om det er nødvendig med pistol om en skal ha sex. Sukk. Er mange megger her i verden.

Skrevet

Vil bare si at hvis beskrivelsen du har gitt av situasjonen er reell. Det vet du bare selv ,så er dette etter min vurdering helt opplagt en voldtekt.

Da handler det om å se på de kalde fakta og at dette var en voldtekt. Og kanskje du burde sterkt vurdere å anmelde dette selv om det kan være veldig tøft.

Skrevet

Vil bare si at hvis beskrivelsen du har gitt av situasjonen er reell. Det vet du bare selv ,så er dette etter min vurdering helt opplagt en voldtekt.

Da handler det om å se på de kalde fakta og at dette var en voldtekt. Og kanskje du burde sterkt vurdere å anmelde dette selv om det kan være veldig tøft.

Ja, det føltes slik. Men så kaller folk meg en dramaQueen. Skamfølelsen over tidligere overgrep er stor. Hvorfor gjorde jeg ikke slik og slik. Men jeg blir av frykt for mitt eget liv ganske handlingslammet. Jeg lå en gang under en stor mann på en mark, som holdt to never om halsen min. Jeg greide ikke røre meg, prøvde å dra hendene hans vekk fra halsen min. Tenktepå tantungene mine... Da jeg ga opp slapp han taket. Tror jeg hadde vært død om jeg ikke "ga opp".

Skrevet

Ja, det føltes slik. Men så kaller folk meg en dramaQueen. Skamfølelsen over tidligere overgrep er stor. Hvorfor gjorde jeg ikke slik og slik. Men jeg blir av frykt for mitt eget liv ganske handlingslammet. Jeg lå en gang under en stor mann på en mark, som holdt to never om halsen min. Jeg greide ikke røre meg, prøvde å dra hendene hans vekk fra halsen min. Tenktepå tantungene mine... Da jeg ga opp slapp han taket. Tror jeg hadde vært død om jeg ikke "ga opp".

Det høres veldig rimelig å reagere på den måten etter det du har opplevd.

Tror de noe sleivete kommentarene du har fått dreier seg om tidligere innlegg og din historie her på DOL fremfor akkurat beskrivelsen av denne hendelsene og reaksjonen din.

Endel sliter merkelig nok med å vise empati når de forholder seg til mennesker som ofte opplever dramatiske og traumatiske hendelser. Kanskje det er derfor de kommer med kommentarer som dramaqueen og lignende.

Gjest fruitcake
Skrevet

Takk. Prøver å heve meg over dem som kaller med dramaqueen.

Tror det er lurt at du forsøker å heve deg over det. Å kalle noen for dramaqueen iforbindelse med et opplevd traume, er ikke særlig pent, relevant eller konstruktivt. Noe sier meg at folk som uttrykker seg slik, neppe er i balanse selv, og man bør tillegge deres ytringer vekt deretter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...