Gå til innhold

Blir lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres veldig rimelig å reagere på den måten etter det du har opplevd.

Tror de noe sleivete kommentarene du har fått dreier seg om tidligere innlegg og din historie her på DOL fremfor akkurat beskrivelsen av denne hendelsene og reaksjonen din.

Endel sliter merkelig nok med å vise empati når de forholder seg til mennesker som ofte opplever dramatiske og traumatiske hendelser. Kanskje det er derfor de kommer med kommentarer som dramaqueen og lignende.

En del mennesker overdramatiserer og spiller offer for å få empati også.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rose23

9

• cathlin

4

• Bookworm

3

• nitty-gritty

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Øhhhh Spy

Skrevet

Å føle seg voldtatt betyr ikke at man har blitt det.

Ro ned dramaet:-)

Ærlig talt! Hun ble rett og slett presset til å ha sex mot sin vilje og i tillegg utøvet han noe i retning av "lett s/m" underveis og du sier hun bare skal glemme det? Jeg mener det er på linje med voldtekt det hun beskriver! Nå synes jeg du var virkelig stygg!

Skrevet

Ærlig talt! Hun ble rett og slett presset til å ha sex mot sin vilje og i tillegg utøvet han noe i retning av "lett s/m" underveis og du sier hun bare skal glemme det? Jeg mener det er på linje med voldtekt det hun beskriver! Nå synes jeg du var virkelig stygg!

Takk Lillemus.

Skrevet

''overdramatiserer og spiller offer''

Det er ikke opp til deg å vurdere, hvis Rose23 føler det som et overgrep, er det akkurat det det er.

Gjest tankefullhet
Skrevet

Trist at relasjonen skulle ende slik. Hvilke tanker gjør du deg om det store antallet ganger du har opplevd ting som kan minne om overgrep? Sender du ut andre signaler enn du mener å sende ut?

Gjest bare et forslag
Skrevet

Skjønner godt at du er redd, men tror du du virkelig er utrygg? Mest sannsynlig går det greit. Kan du kanskje få en venn til å være hos deg?

Kanskje kan det også være en ide å si fra på en "mildre" måte enn å be han ryke og reise, hvis du er redd reaksjonen hans.

Du kan f.eks. si: "Jeg opplevde at du ikke tok et nei for et nei i går kveld. Det er så viktig for meg å føle meg respektert og forstått av den jeg skal være sammen med, at jeg har bestemt meg for at jeg ikke ønsker å treffe deg mer." Sleng eventuelt på et "håper du forstår".

Mulig han er en drittsekk som fortjener sterkere kost, men det som er viktig nå er hvordan DU kan komme deg lettest unna, sånn at du kan føle deg tryggest mulig på at du ikke kaster bensin på et potensielt bål. Bedre å være trygg enn å ha rett...

Tenk... "Hva ville en voksen og sterk dame som ikke har opplevd det jeg har opplevd, gjort... Hvordan ville hun ha gått videre fra dette med hevet hode." Du kan også greie det.

Gjest bare et forslag
Skrevet

Var ikke han fyren lege?

DET er vel ikke akkurat kontra-indikativt for at han skulle være i stand til å oppføre seg dårlig :)

Gjest bare et forslag
Skrevet

Skjerp deg!!! Hva er det egnetlig som skjer inni deg når du svarer sånn?

Greit, kanskje hun ikke sa "nei" tydelig nok, kanskje hun sa det på en usikker/tvetydig måte sånn at han tok det som en del av en seksuell lek som en del driver med, men saken er at hun IKKE ville, og at det ripper opp i noe helt forjævlig hun har opplevd.

Tror du ikke det er LITT mer strategisk smart å heller lære et tidligere overgrepsoffer til å bli langt mer trygg nok på seg selv til å si TYDELIG og bestemt nei i en slik situajson, hvis problemet er tvetydighet som tolkes til en seksuell lek av mannen, enn å hevde at de overdriver når traumet blir rippet opp?

Merkelig at du ikke vet bedre, du som sliter selv.

Gjest bare et forslag
Skrevet

Du kunne blitt sosionom:-)

Oi, er du så tøff og kynisk du da?

Lag heller morsomme vitser om NHD. Det var tross alt morsomt.

Skrevet

For det foerste tror jeg ikke du har noe aa frykte fra denne mannen, selv om du hadde en ubehagelig opplevelse sammen med han.

Jeg tror, for aa vaere litt brutal, at det er for mye aa vente at alle skal forstaa hvorfor du ikke gjorde mer i den situasjonen. Naar man skriver paa DOL, saa faar man svar fra mange forskjellige mennesker. Det viktigste er at du selv forstaar hva som skjedde og hvorfor.

Gjest kan forstå
Skrevet

For det foerste tror jeg ikke du har noe aa frykte fra denne mannen, selv om du hadde en ubehagelig opplevelse sammen med han.

Jeg tror, for aa vaere litt brutal, at det er for mye aa vente at alle skal forstaa hvorfor du ikke gjorde mer i den situasjonen. Naar man skriver paa DOL, saa faar man svar fra mange forskjellige mennesker. Det viktigste er at du selv forstaar hva som skjedde og hvorfor.

Jeg må bare si at jeg ikke synes det er noe rart at hun ble handlingslammet i denne situasjonen, når man vet historien hennes. Det er ofte sånn at når en har blitt utsatt for overgrep så blir en redd for å oppleve det på nytt. Så redd at en blir handlingslammet ved en lignende situasjon. Som kjent så er jo det å bli handlingslammet en måte å spille "død på", en mekanisme man kan få ved traumatiske hendelser. Det kan også være frykten for å bli skadet, som gjør at man blir handlingslammet. Jeg tror at dette er en naturlig reaksjon i mange tilfeller, spesielt når man har vært utsatt for overgrep selv.

Skrevet

Jeg må bare si at jeg ikke synes det er noe rart at hun ble handlingslammet i denne situasjonen, når man vet historien hennes. Det er ofte sånn at når en har blitt utsatt for overgrep så blir en redd for å oppleve det på nytt. Så redd at en blir handlingslammet ved en lignende situasjon. Som kjent så er jo det å bli handlingslammet en måte å spille "død på", en mekanisme man kan få ved traumatiske hendelser. Det kan også være frykten for å bli skadet, som gjør at man blir handlingslammet. Jeg tror at dette er en naturlig reaksjon i mange tilfeller, spesielt når man har vært utsatt for overgrep selv.

Jeg snakker om hvilke forventninger man kan med rette ha naar man skriver slikt paa DOL.

Skrevet

DET er vel ikke akkurat kontra-indikativt for at han skulle være i stand til å oppføre seg dårlig :)

Nei, det er det jo ikke. Jeg synes bare at det er mer alvorlig på en måte... En som er så oppegående og intelligent at han klarer å utdanne seg til lege, burde vite bedre liksom.

Gjest bare et forslag
Skrevet

Nei, det er det jo ikke. Jeg synes bare at det er mer alvorlig på en måte... En som er så oppegående og intelligent at han klarer å utdanne seg til lege, burde vite bedre liksom.

Det finnes mye rart på legestudiet. Jeg vil langt ifra kalle alle "intelligente".

Flinke til å pugge, ja, men vil ikke gå så langt som å hevde at de er mer reflekterte enn gjennomsnittet.

Skrevet

Det finnes mye rart på legestudiet. Jeg vil langt ifra kalle alle "intelligente".

Flinke til å pugge, ja, men vil ikke gå så langt som å hevde at de er mer reflekterte enn gjennomsnittet.

''Det finnes mye rart på legestudiet. Jeg vil langt ifra kalle alle "intelligente". Flinke til å pugge, ja, men vil ikke gå så langt som å hevde at de er mer reflekterte enn gjennomsnittet.''

Ok, da burde det jo være en kvalitetssikring av studentene i form av en "skikkethetserklæring" før de får papirene sine på at de er leger.

Sånn mener jeg det er på lærerstudiet iallefall.

Skrevet

Skjønner godt at du er redd, men tror du du virkelig er utrygg? Mest sannsynlig går det greit. Kan du kanskje få en venn til å være hos deg?

Kanskje kan det også være en ide å si fra på en "mildre" måte enn å be han ryke og reise, hvis du er redd reaksjonen hans.

Du kan f.eks. si: "Jeg opplevde at du ikke tok et nei for et nei i går kveld. Det er så viktig for meg å føle meg respektert og forstått av den jeg skal være sammen med, at jeg har bestemt meg for at jeg ikke ønsker å treffe deg mer." Sleng eventuelt på et "håper du forstår".

Mulig han er en drittsekk som fortjener sterkere kost, men det som er viktig nå er hvordan DU kan komme deg lettest unna, sånn at du kan føle deg tryggest mulig på at du ikke kaster bensin på et potensielt bål. Bedre å være trygg enn å ha rett...

Tenk... "Hva ville en voksen og sterk dame som ikke har opplevd det jeg har opplevd, gjort... Hvordan ville hun ha gått videre fra dette med hevet hode." Du kan også greie det.

Skulle sagt noe slikt ja. Fått flere meldinger om jeg kommer i dag, men jeg har ikke svart. Håper liksom at han "glemmer" meg om jeg ikke svarer. Jeg jobber også i nabobygget der han jobber, men regner med at han ikke har tid å oppsøke meg når han er på jobb. Jeg prøver å tenke fornuftig... han vil miste jobben sin om han overfaller meg brutalt. Men det er et stor problem at jeg blir lammet av skrekk. Uff for en knipe. Jeg blir paranoid. Vet liksom ikke hva jeg skal tenke eller gjøre...

Gjest bare et forslag
Skrevet

Skulle sagt noe slikt ja. Fått flere meldinger om jeg kommer i dag, men jeg har ikke svart. Håper liksom at han "glemmer" meg om jeg ikke svarer. Jeg jobber også i nabobygget der han jobber, men regner med at han ikke har tid å oppsøke meg når han er på jobb. Jeg prøver å tenke fornuftig... han vil miste jobben sin om han overfaller meg brutalt. Men det er et stor problem at jeg blir lammet av skrekk. Uff for en knipe. Jeg blir paranoid. Vet liksom ikke hva jeg skal tenke eller gjøre...

Det skjønner jeg godt, men tenk på hva en person du beundrer ville ha gjort.

Jeg tror det beste er å være proaktiv, ta aktivt grep om situasjonen heller enn å unngå han og "håpe at han glemmer deg", hvis du vil at situasjonen skal bli minst mulig potensielt destruktiv.

Ved å unngå han kan det også ende med masse unødvendig drama, som bare kommer til å gjøre deg enda mer paranoid.

Gjest bare et forslag
Skrevet

''Det finnes mye rart på legestudiet. Jeg vil langt ifra kalle alle "intelligente". Flinke til å pugge, ja, men vil ikke gå så langt som å hevde at de er mer reflekterte enn gjennomsnittet.''

Ok, da burde det jo være en kvalitetssikring av studentene i form av en "skikkethetserklæring" før de får papirene sine på at de er leger.

Sånn mener jeg det er på lærerstudiet iallefall.

Ser vanskelig for meg hvordan det skal kunne gjennomføres. De mest destruktive personene jeg kjenner er veldig flinke til å si "det rette".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...