Gå til innhold

Blir lei meg

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Vil bare si at hvis beskrivelsen du har gitt av situasjonen er reell. Det vet du bare selv ,så er dette etter min vurdering helt opplagt en voldtekt.

Da handler det om å se på de kalde fakta og at dette var en voldtekt. Og kanskje du burde sterkt vurdere å anmelde dette selv om det kan være veldig tøft.

''Vil bare si at hvis beskrivelsen du har gitt av situasjonen er reell. Det vet du bare selv ,så er dette etter min vurdering helt opplagt en voldtekt''

Fordi?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• rose23

9

• cathlin

4

• Bookworm

3

• nitty-gritty

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det skjønner jeg godt, men tenk på hva en person du beundrer ville ha gjort.

Jeg tror det beste er å være proaktiv, ta aktivt grep om situasjonen heller enn å unngå han og "håpe at han glemmer deg", hvis du vil at situasjonen skal bli minst mulig potensielt destruktiv.

Ved å unngå han kan det også ende med masse unødvendig drama, som bare kommer til å gjøre deg enda mer paranoid.

Jeg har en venninne som skambanket en fyr som kom inn i huset hennes og la seg naken i sengen til moren og søsteren. Det er så herlig å høre slike historier. Hun og søsteren druste han med en påle, dro av han trusa og stakk pålen opp i rompa på han. Mannen løp naken derifra. Skulle ønske jeg hadde slik guts.

Skrevet

''Vil bare si at hvis beskrivelsen du har gitt av situasjonen er reell. Det vet du bare selv ,så er dette etter min vurdering helt opplagt en voldtekt''

Fordi?

Nå kan ikke jeg sitere så gjør det slik

"Etter at han ikke respekterte ca. 10 nei fra meg og knuffing, så lot jeg han bare gjøre seg ferdig og tenkte "dette er over""

Når en 10 ganger verbalt og med kroppspråk ved knuffing så må han åpenbart ha skjønt at hun motsatte seg det. Når han likevel da fortsetter så er det voldtekt etter min vurdering veldig tydelig også i lovens forstand.

Gjest bare et forslag
Skrevet

Nå kan ikke jeg sitere så gjør det slik

"Etter at han ikke respekterte ca. 10 nei fra meg og knuffing, så lot jeg han bare gjøre seg ferdig og tenkte "dette er over""

Når en 10 ganger verbalt og med kroppspråk ved knuffing så må han åpenbart ha skjønt at hun motsatte seg det. Når han likevel da fortsetter så er det voldtekt etter min vurdering veldig tydelig også i lovens forstand.

Hvor ofte skjer ikke samme scenario i normale, sunne forhold, som del av en lek? Damen ler og spiller litt hard to get mens hun sier nei, og mannen kjører på og begge vil det.

Jeg sier ikke at det var slik med rose23, men jeg det KAN faktisk ha vært en ærlig misforståelse hvis hun ikke har vært tydelig nok i sin kommunikasjon. Noe som er forståelig at hun kan ha problemer med, hvis hun tidligere har opplevd voldtekt. Det er en grunn til at mange opplever samme type traumer flere ganger.

Gjest kan forstå
Skrevet

Jeg snakker om hvilke forventninger man kan med rette ha naar man skriver slikt paa DOL.

Ok, da misforsto jeg deg. En bør være forberedt på både ris og ros når en skriver om ting på DOL. Samtidig må jeg si at jeg er sjokkert over hvordan enkelte uttrykker seg her i tråden. Men DOL er vel som samfunnet ellers - ikke alle kan regnes for å ha innsikt og forstå.

Skrevet

Ser vanskelig for meg hvordan det skal kunne gjennomføres. De mest destruktive personene jeg kjenner er veldig flinke til å si "det rette".

Ja, det er nok sant. Men jeg trodde kanskje at godt erfarne leger kan gjennomskue dem? De ser jo sikkert hvordan de er sammen med pasienter og sånn. Men jeg ser jo den at de kan fake og spille normale. Og sånn er det vel på lærerstudiet også. En kan fake normal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...