Gå til innhold

Hva nhd forakter mest?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Gjest grublendeikveld

Hei!

Jo selvføleglig, men jeg syns ikke samfunnet skal engasjere seg i denne promillen, men i de tusenvis av ofre, det mener jeg!!!

Joda, du kan mene hva du vil. Men ikke før du har opplevd noe slik som å bli uskyldig anmeldt for noe, kan du si det du sier. En kan synes synd på alle, en trenger ikke sette ting over andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du får meg kun til å le,

samt tenke at jeg burde ta andre midler i bruk.

Takk for oppmuntringen.

Jeg får deg til å le fordi? Fordi det er så liten prosent andel som blir utsatt for falske anklagelser?

Jeg skjønte ikke hva du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ambrose

Hei!

Du får meg kun til å le,

samt tenke at jeg burde ta andre midler i bruk.

Takk for oppmuntringen.

''Du får meg kun til å le,

samt tenke at jeg burde ta andre midler i bruk.

''

Det var ikke pent sagt av deg, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at erstatningsbeløpene til de utsatte ikke er latterlig lave. Jeg sier ikke at straffene for de som faktisk har gjennomført overgrep ikke burde vært strengere. Jeg sier at det må være mulig å ha sympati med de stakkars menneskene som blir falsk anklaget for noe så alvorlig som voldtekt.

Hei!

det hele begynte med det jeg mente om var noe av det verste nhd viste!

I motsetning vet jeg hva min mann syns er noe av det verste han vet. der kommer ikke falske anklager, men vold mot barn og kvinner.

Min mann elsker kvinner, slik jeg skulle ønske flere kunne lære noe av, han elsker, han beskytter på en unik måte som jeg nå enda mer takket være denne diskusjonen ser tydelgere, kanskje jeg burde sende min manns navn inn som anbefalt for fredprisen, min mann er en ekte gandhi, det står det respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

Hei!

Jo men samfunnet bør ha fokus på rett sted, på de tusenvis av ofre og ikke på meg!

Det sier mye om deg, dette innlegget ditt her, og det du ytrer nå. Blir veldig bekymret for deg, og dine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

''Du får meg kun til å le,

samt tenke at jeg burde ta andre midler i bruk.

''

Det var ikke pent sagt av deg, synes jeg.

helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grublendeikveld

Hei!

det hele begynte med det jeg mente om var noe av det verste nhd viste!

I motsetning vet jeg hva min mann syns er noe av det verste han vet. der kommer ikke falske anklager, men vold mot barn og kvinner.

Min mann elsker kvinner, slik jeg skulle ønske flere kunne lære noe av, han elsker, han beskytter på en unik måte som jeg nå enda mer takket være denne diskusjonen ser tydelgere, kanskje jeg burde sende min manns navn inn som anbefalt for fredprisen, min mann er en ekte gandhi, det står det respekt av.

verden består ikke kun av deg og din familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan mene hva du vil. Men ikke før du har opplevd noe slik som å bli uskyldig anmeldt for noe, kan du si det du sier. En kan synes synd på alle, en trenger ikke sette ting over andre ting.

Hei!

jeg er opprørt over dagens behandling av spesielt kvinner og barn i det norske rettsystemet.

Jeg ville aldri giddet anmeldt og latt meg bryte ned av en voldtekt jeg ville tatt saken i egne hender og det sier vel nok om det norske rettssystemets hjelp til ofrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får deg til å le fordi? Fordi det er så liten prosent andel som blir utsatt for falske anklagelser?

Jeg skjønte ikke hva du mente.

Hei!

Ja nettopp pga av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det hele begynte med det jeg mente om var noe av det verste nhd viste!

I motsetning vet jeg hva min mann syns er noe av det verste han vet. der kommer ikke falske anklager, men vold mot barn og kvinner.

Min mann elsker kvinner, slik jeg skulle ønske flere kunne lære noe av, han elsker, han beskytter på en unik måte som jeg nå enda mer takket være denne diskusjonen ser tydelgere, kanskje jeg burde sende min manns navn inn som anbefalt for fredprisen, min mann er en ekte gandhi, det står det respekt av.

Men klarer du ikke å se at det å anklage noen for falsk voldtekt, også skader disse kvinnene som anmelder hvor overgrepet faktisk har skjedd. Det blir litt for mye kvinner vs menn i innleggene dine, som du vet forgriper også kvinner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du får meg kun til å le,

samt tenke at jeg burde ta andre midler i bruk.

''

Det var ikke pent sagt av deg, synes jeg.

Hei!

Nei vel, jeg sier ikke pene ting jeg sier det jeg mener, det er viktigst for meg.

Jeg syns man bør ha fokus på rett sted på de tudenvis av ofre for seksualforbrytere ikke på den en promille som er uskyldig anklgd, det er saken-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier mye om deg, dette innlegget ditt her, og det du ytrer nå. Blir veldig bekymret for deg, og dine barn.

Hei!

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klarer du ikke å se at det å anklage noen for falsk voldtekt, også skader disse kvinnene som anmelder hvor overgrepet faktisk har skjedd. Det blir litt for mye kvinner vs menn i innleggene dine, som du vet forgriper også kvinner seg.

Hei!

Ja det vet jeg.

Men nei, jeg syns ikke jeg skal engasjere meg for den stakars lille enslige mannen som ble falskt anlklagd, men for de barn som ikke får straffet sine overgripere eller noen oppreisning som står i forhold til ugjerningen.

Derfor fins det noen likhetstrekk mellom det patrialkalske Noreg og Afganistan, til et annet syn kan ingen overtale meg, men vi er bare kommet litt lenger.

Kvinner og barn kan få gå på gaten og til kan gå til sak mot overgriperne, men fra det til å bli trodd er det langt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grublendeikveld

Hei!

?

hvis du har slike meninger i hverdagen, som du vil føre over til dine barn. så vil dine barn også vise liten respekt for ofre for feil anmeldelser. Jeg synes du skriver veldig respektløs her i dette innlegget, alle er enige med deg ang. latterlige erstatninger osv. Men du vil ikke synes synd på menn/kvinner som blir psykisk ødelagt av falske anmeldelser. Det synes jeg er skremmende.

Så hvis din mann blir falsk anmeldt for voldtekt, og både du og han vet at han er uskyldig, så vil du ikke synes synd på han? Og mene at han da ikke har grunn til å være lei seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har slike meninger i hverdagen, som du vil føre over til dine barn. så vil dine barn også vise liten respekt for ofre for feil anmeldelser. Jeg synes du skriver veldig respektløs her i dette innlegget, alle er enige med deg ang. latterlige erstatninger osv. Men du vil ikke synes synd på menn/kvinner som blir psykisk ødelagt av falske anmeldelser. Det synes jeg er skremmende.

Så hvis din mann blir falsk anmeldt for voldtekt, og både du og han vet at han er uskyldig, så vil du ikke synes synd på han? Og mene at han da ikke har grunn til å være lei seg?

Hei!

Jo jeg vil synes synd på han!

men jeg syns i tiden er der for å ha fokus på han, for han er ikke i den gruppen som lider mest urett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja det vet jeg.

Men nei, jeg syns ikke jeg skal engasjere meg for den stakars lille enslige mannen som ble falskt anlklagd, men for de barn som ikke får straffet sine overgripere eller noen oppreisning som står i forhold til ugjerningen.

Derfor fins det noen likhetstrekk mellom det patrialkalske Noreg og Afganistan, til et annet syn kan ingen overtale meg, men vi er bare kommet litt lenger.

Kvinner og barn kan få gå på gaten og til kan gå til sak mot overgriperne, men fra det til å bli trodd er det langt frem.

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er mulig å ha 2 tanker i hodet samtidig. Fordi man man finner det hårreisende at et lite barn aldri får den oppreisningen det bør ha, og denne stakkars personen som blir falskt anklaget for å ha voldtatt kjæresten sin. Jeg klarer ikke forstå hvorfor det ikke er mulig å føle sympati for begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller motsatt, at den ene promillen, dine ord, faktisk bør settes fokus på.

Om du ser deg litt rundt i verden så er faktisk ikke det å bli anklaget for voldtekt et sjeldent fenomen. Det kan være svært ødeleggende for et menneskes liv å bli anklaget for en slik handling.

Jeg tipper det er flere personer som blir falskt anklaget for å ha løyet om at de er voldtekt enn det er folk som har blitt falskt anmeldt for voldtekt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

hvis du har slike meninger i hverdagen, som du vil føre over til dine barn. så vil dine barn også vise liten respekt for ofre for feil anmeldelser. Jeg synes du skriver veldig respektløs her i dette innlegget, alle er enige med deg ang. latterlige erstatninger osv. Men du vil ikke synes synd på menn/kvinner som blir psykisk ødelagt av falske anmeldelser. Det synes jeg er skremmende.

Så hvis din mann blir falsk anmeldt for voldtekt, og både du og han vet at han er uskyldig, så vil du ikke synes synd på han? Og mene at han da ikke har grunn til å være lei seg?

Jeg gidder ikke skrive mer her nå. Du får mene hva du vil. Men du må forstå at du irriterer folk med dine meninger her. Og bruk hodet ditt litt, hvis du er så intelligent som du sier, så bør du bruke litt av det nå, og være litt mer raus i dine uttalelser. ha en god og samvittighetsløs kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer fortsatt ikke på det jeg spør om. og nå ble jeg faktisk overrasket. du virker her veldig fordømmende, og lite forståelsesfull overfor en gruppe mennesker som er helt uskyldige! Om det er 1 promille eller 20 % så er det like hardt for dem som blir rammet, klarer du ikke å se det?

Hei!

Jeg har svart og vet ikke mer hva du vil ha svar på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jo jeg vil synes synd på han!

men jeg syns i tiden er der for å ha fokus på han, for han er ikke i den gruppen som lider mest urett!

Det er ingen som lider "mest". Dette er ingen konkurranse. Begge parter opplever et helvete på jord. Noen er i flertall, det betyr ikek at noens smerte er 20 ganger verre enn andres, det er ikke om å gjøre å ha det verst her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...