Gå til innhold

Hva nhd forakter mest?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Ja, det ble nevnt pga noe fra Fylkesmannen kom ut da.

Det er 17-20 år siden Bjugn, og alle vet alt om det. Det har blitt brukt utallige ganger som "bevis" på at incestanklager er falske.

Med vennlig hilsen

Det er skrevet om Alvdalsaken i hele vinter, hvordan du kan si at det ikke er blitt skrevet noe om denne er for meg en gåte.

Ang Bjugn saken, den ble limt på forsiden lenge før det ble snakk om falske anklager. Det er langt mer enn de falske anklagene som gjør akkurat den saken spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tok du ikke med neste setning? Den er enda viktigere.

Hei!

Jeg vet ikke hvilken setning du skriver om?

En jeg burde tenkt? Jeg tenker ikke setninger for andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Det har blitt brukt utallige ganger som "bevis" på at incestanklager er falske''

Rettelse:

Den har blitt brukt som bevis på at incestanklager _kan_ være falske.

Rettelse: Den blir brukt opp, ned og sidelengs av anklagede for at "siden de tok feil da, så tar de feil nå".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet ikke hvilken setning du skriver om?

En jeg burde tenkt? Jeg tenker ikke setninger for andre!

Neste setning i innlegget du siterer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke rett til det. Du kan inne i ditt hode gjøre dette, jeg har registrert din trang til å gradere ting - men det er ikke slik det fungerer i den virkelige verden.

Den ene hendelsen kan ikke nødvendigvis settes opp mot den andre. For den enkelte, så er det den spesifikke situasjonen som er ille - og for vedkommende spiller det ingen rolle hva andre kan ha blitt utsatt for.

Hei!

Hvis det ikke er slik den virkelige verden fungerer, så får jeg vel høre mer om dette på onsdag da.

For jeg skal spørre om dette, da jeg er 100 % sikker på at jeg har rett og alle andre tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din er et fantastisk menneske, du mener at han skal få fredsprisen (det gjør han nok ikke:-)), og han er den reneste Ghandi.

Så dumper det ned et brev i postkassen deres om at han er anklaget for å ha voldtatt en 15 år gammel jente, han skal møte på politihuset til avhør - han blir satt i varetekt i påvente av en rettssak som han risikerer og tape og ende opp med fengselsstraff... Dette er din gode, fantastiske mann! Du mener at han altså bare kan sitte der? Fordi det er mye mer synd på de barna som blir mishandlet - så da er de kun de samfunnet skal bruke ressurser på å hjelpe? Er det virkelig det du mener?

Hei!

Generelt ja :)

Du og flere begynner å irriterer meg.

I mitt hodet skjønner dere ikke selve saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ser man på DOL måtte man ha flere tusen voldtekts-fokuserte tråder for hver "falsk voldtektsanklaget"-tråder, og det har man ikke.

Samme andre steder: Bjugn-saken snakker folk om fremdeles, mens jeg tviler på at mange husker en eneste incest-sak fra samme år som Bjugn. På tross av at det var utallige ganger mer incest-overgrep enn falske incest-anklager.

Med vennlig hilsen

Jeg tror det er få behandlere i mitt område som har hatt flere incestutsatte som pasienter. Jeg har vært med å behandle disse helt siden tabuet ble brutt rundt 1990.

Da Frostating lagmannsrett frikjente den mistenkte i 1994, falt så godt som alle saker sammen. I en lang periode, den er ikke helt over ennå, var det ingen som ville anmelde overgrep. Der overgrep ble anmeldt, var det et fåtall som førte til tiltale, og av disse igen ble et fåtall dømt.

Bjugnsaken hadde gitt samfunnet den tvil som skal komme tiltalte til gode i rettsaker.

Bortsett fra overgriperne har ingenting ødelagt mer for de incestutsatte og sannsynligvis ogsp de voldtatte enn Bjugnsaken.

Derfor står jeg fast ved min forakt for falske anklager. Ingen handling er mer usolidarisk mot sine voldtatte og misbrukte medsøstre enn falske anklager. For hver sak hvor det påvises falske anklager ødelegges et utall saker for de misbrukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hei!

Jeg vet ikke hvilken setning du skriver om?

En jeg burde tenkt? Jeg tenker ikke setninger for andre!

Du kan jo lese mitt innlegg som du siterer fra en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du glemmer kontekst her Madelenemie. Mennesker reagerer ikke likt, men på bakgrunn av foreksempel tidligere erfaringer og psykisk helse. Det som er en sterk eller traumatisk opplevelse for en person kan være ekkelt men overkommelig for en annen.

La meg bruke deg og meg som eksempel: Jeg storkoser meg i sosiale lag med masse folk og høy musikk mens du gruer deg som regel til slike settinger. Dersom du og jeg ble tvangsplassert på et diskotek med technomusikk ville jeg blitt svett, mens du kanskje kunne opplevd det som både dramatisk og uutholdelig. Jeg kunne ikke - på bakgrunn av at jeg ville mene at det var værre å bli plassert på en øde øy - bestemt at det måtte være slik for deg også. Skjønner du? :)

Hei!

Beklager jeg skjønner ikke, men kanskje i morgen,

Nå er jeg trøtt og opprørt av at ingen forstår hva jeg mener,

Vel alle her føyer seg inn i rekken av personlighetsforstyrrede i min familie, for de erter jeg på meg hvis jeg åpner munnen i visse sammenhenger derfor velger jeg heller å være med min manns venner der går det an å si ting.

Jeg har aldri A 4 meninger og bryr meg ikke om å ha det heller, men jeg skal tenke på det du skriver for det var i vertfall et realt forsøk på å forklare noe for meg, og slike forsøk kan ende bra.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er få behandlere i mitt område som har hatt flere incestutsatte som pasienter. Jeg har vært med å behandle disse helt siden tabuet ble brutt rundt 1990.

Da Frostating lagmannsrett frikjente den mistenkte i 1994, falt så godt som alle saker sammen. I en lang periode, den er ikke helt over ennå, var det ingen som ville anmelde overgrep. Der overgrep ble anmeldt, var det et fåtall som førte til tiltale, og av disse igen ble et fåtall dømt.

Bjugnsaken hadde gitt samfunnet den tvil som skal komme tiltalte til gode i rettsaker.

Bortsett fra overgriperne har ingenting ødelagt mer for de incestutsatte og sannsynligvis ogsp de voldtatte enn Bjugnsaken.

Derfor står jeg fast ved min forakt for falske anklager. Ingen handling er mer usolidarisk mot sine voldtatte og misbrukte medsøstre enn falske anklager. For hver sak hvor det påvises falske anklager ødelegges et utall saker for de misbrukte.

Hei,

Ja, det er jeg enig med deg i.

Poenget mitt var jo nettopp at Bjugn-saken (selv om det er 15 år siden) fremdeles trekkes frem igjen og igjen, og ødelegger masse.

I de samme årene må det ha vært utallige incest-saker, men de er (dessverre) glemt i det offentlige rom. De brukes ikke som bevis på at "mange utsettes for incest".

Takk for svar! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lese mitt innlegg som du siterer fra en gang til.

Hei!

Å ja det er det der apropo, er det ikke dessuten:

"Dessuten er det med på kraftig å svekke saken for de som anmelder virkelige voldtekter."

Ja ja det var vel en sånn i tilføyelse, det var sånn jeg oppfattet den og ikke som din egentlige oppfatning av saken eller det du var virkelig opprørt over, har gjennom mye du har skrevet oppfattet deg som an mansjåvinist-light, men jeg misforstår og hvis du ikke er det, aksepterer jeg jo det.

Men da må du skrive det, at du står på for kvinners og barns rettigheter! Uforbeholdent!

Jeg liker kun menn som skjønner at kvinners rettigheter er såpass nyvunne at rosa klær og barbidukker dårlig lar seg ukristisk akseptere i denne sammenheng.

Ja til romdrakter, nei til kvinneundertrykkelse enten den innebefatter burka eller u-solidaritet med kvinner som lider, de er for mange. Derfor burde min mann få fredsprisen, sannsynligvis får han den ikke, men dere har inspirert meg får å nominere han, så hvem vet :)

Jeg har mange venner som om de ikke liker meg liker min mann, og med god grunn, selv om han ikke ble glad for steken i kveld men er grinete fortsatt.

Jeg elsker han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amandasx

Jeg tror det er få behandlere i mitt område som har hatt flere incestutsatte som pasienter. Jeg har vært med å behandle disse helt siden tabuet ble brutt rundt 1990.

Da Frostating lagmannsrett frikjente den mistenkte i 1994, falt så godt som alle saker sammen. I en lang periode, den er ikke helt over ennå, var det ingen som ville anmelde overgrep. Der overgrep ble anmeldt, var det et fåtall som førte til tiltale, og av disse igen ble et fåtall dømt.

Bjugnsaken hadde gitt samfunnet den tvil som skal komme tiltalte til gode i rettsaker.

Bortsett fra overgriperne har ingenting ødelagt mer for de incestutsatte og sannsynligvis ogsp de voldtatte enn Bjugnsaken.

Derfor står jeg fast ved min forakt for falske anklager. Ingen handling er mer usolidarisk mot sine voldtatte og misbrukte medsøstre enn falske anklager. For hver sak hvor det påvises falske anklager ødelegges et utall saker for de misbrukte.

Jeg synes det er spesielt skremmende når man hører at slike ting blir løyet opp i skilsmissesaker. Jeg har alltid ment at den som finner på noe sånt om sin x begår et overgrep på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har respekt for dine meninger, og jeg skriver ikke at jeg ler av deg, slik som du skrev til noen.

Tror ikke du hadde synes synd på noen som var falsk anmeldt før du satt midt oppi det selv. Enten det gjaldt deg selv, mannen din, et av barna dine e.l. Da hadde du nok skrevet på en annen måte her inne. Og akkurat det tror jeg at har noe med din diagnose å gjøre. Du bestemmer deg for "hvem" du skal synes synd på, og så hører du ikke på andre etter det. Og det har du selvfølgelig lov til, men synes det er ufint av deg å skrive at du ler av noe som noen har skrevet, når det ikke var ment humoristisk.

Hei!

:) ja kanskje har du rett :)

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det vel ikke snakk om hva som var værst?

Selvsagt er det FORFERDELIG for en mann å bli anklaged for voldtekt, når han er uskyldig?

Og det var dét den opprinnelige tråden om han mannen som opplevde dette handlet om. Ikke rart han sliter psykisk etter det.

Dere husker vel Bjugn-saken? Der det viste seg at alle var uskyldige, og han ene tok selvmord fordi han ikke klarte å leve med det han var blitt utpekt som.

Og, naturligvis, å bli voldtatt er det værste som kan hende en.

Alle traumene og det å ikke bli trodd.

Men det er et helt annet tema enn det som var i den tråden.

Hei!

Bjugn saken! ?

At du nevner den?

Vel der var det mer misbruk av barn enn domfellelser viste, mange burde bli skutt.

Fint hvis de skyter seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg er opprørt over dagens behandling av spesielt kvinner og barn i det norske rettsystemet.

Jeg ville aldri giddet anmeldt og latt meg bryte ned av en voldtekt jeg ville tatt saken i egne hender og det sier vel nok om det norske rettssystemets hjelp til ofrene.

Hva slags samfunn tror du det blir om alle skal "ta saken i egne hender"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, det var stygt sagt, jeg glemmer meg noen ganger når jeg diskuterer. sorry

Hei!

Det er helt i orden,

bedre å si hva man mener, det gjør jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags samfunn tror du det blir om alle skal "ta saken i egne hender"?

Hei!

Mer rettferdig for barn i vertfall, men jeg foventer og trenger ikke at noen er enige.

Paven, biskopen, nhd eller dere her inne, jeg gjør det jeg mener er best.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mer rettferdig for barn i vertfall, men jeg foventer og trenger ikke at noen er enige.

Paven, biskopen, nhd eller dere her inne, jeg gjør det jeg mener er best.

:)

Jeg venter fortsatt på å høre hvor du har menn på den listen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske mange voksne menn som blir voldtatt, Madelenemie, og som man ikke hører stort til. De må du ikke glemme.

Poenget er jo heller ikke at det ikke er synd på de som blir falskt anklaget, men at det er et relativt sjeldent fenomen sammenlignet med overgrep/voldtekter, og anklager om å ha "løyet på seg en voldtekt".

Med vennlig hilsen

Hei!

Og alt du skriver er jeg enig i,

det gir balanse og mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...