Gå til innhold

Lenge til jeg får snakket med psykiater.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker man kan da være veldig syk og dårlig selv om man er helt rolig og ikke gjør de tingene du nevner?

Anonymkode: a3105...ba0

Ok? Det visste jeg ikke, men det er sant at jeg kan være full i angst og se rolig ut utad. Nå har jeg ikke angst, tror jeg får hjelp. Men angst er jo ganske vanlig? Tenker på nervesammenbrudd, kan sikkert bli som min far og da. Det ble for mye for han at min mor døde. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok? Det visste jeg ikke, men det er sant at jeg kan være full i angst og se rolig ut utad. Nå har jeg ikke angst, tror jeg får hjelp. Men angst er jo ganske vanlig? Tenker på nervesammenbrudd, kan sikkert bli som min far og da. Det ble for mye for han at min mor døde. 

Jeg tenker folk er jo forskjellige og reagerer ulikt. Det finnes mange måter å være dårlig på/uttrykke psykisk smerte. Man trenger ikke nødvendigvis utagere, noen går veldig inn i seg selv også.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker folk er jo forskjellige og reagerer ulikt. Det finnes mange måter å være dårlig på/uttrykke psykisk smerte. Man trenger ikke nødvendigvis utagere, noen går veldig inn i seg selv også.

Ja det er vel sant det, et stille nervesammenbrudd? Det har jeg aldri sett da, hvordan kan noen se det da? 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja det er vel sant det, et stille nervesammenbrudd? Det har jeg aldri sett da, hvordan kan noen se det da? 

Ja, jeg tenker det er fullt mulig i alle fall. Hvordan man merker det varierer nok fra person til person tenker jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig. På meg blir det veldig tydelig, men noen er mester på å holde det inni seg. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Trappet ned fra 2 mg til 1 mg på søndag. 

Er du ikke engstelig for at all denne opptrappingen og nedtrapping av medisiner ikke er bra for deg.
Kan du ikke finne en dose som du kan se på som en vedlikehold dose, og akseptere at den må du stå på for og ha et så bra liv du kan.

Det er mange med forskjellige sykdommer som må stå fast på medisiner.

Anonymkode: a982e...449

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg tenker det er fullt mulig i alle fall. Hvordan man merker det varierer nok fra person til person tenker jeg.

Ok. Jeg hadde nå besøk av vernepleier i dag og hun reagerte ikke på noe, jeg var rolig som vanlig og snakket rolig. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Helt enig. På meg blir det veldig tydelig, men noen er mester på å holde det inni seg. 

Ja det er akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg hadde nå besøk av vernepleier i dag og hun reagerte ikke på noe, jeg var rolig som vanlig og snakket rolig. 

Følte du at du hadde et nervesammenbrudd da var det det? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du ikke engstelig for at all denne opptrappingen og nedtrapping av medisiner ikke er bra for deg.
Kan du ikke finne en dose som du kan se på som en vedlikehold dose, og akseptere at den må du stå på for og ha et så bra liv du kan.

Det er mange med forskjellige sykdommer som må stå fast på medisiner.

Anonymkode: a982e...449

Det er lenge siden jeg har holdt på sånn nå da :) 

Holder meg til 1 mg nå. Har ikke hatt et bra liv på risperidon og xeplion. 

Skrevet

Ja det er akkurat det.

Er det en svakhet at det vises godt? Og en styrke å kunne skjule det? 

stjernestøv
Skrevet

Følte du at du hadde et nervesammenbrudd da var det det? 

Nei ikke akkurat :) Tror jeg har hatt det før og da tok ingen meg på alvor. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Er det en svakhet at det vises godt? Og en styrke å kunne skjule det? 

Godt spørsmål. Hva tenker du selv?

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Nei ikke akkurat :) Tror jeg har hatt det før og da tok ingen meg på alvor. 

Det var da bra :) Du er vel ærlig med henne om hvordan du har det og hva du tenker og føler på? Leit å høre du ikke ble tatt på alvor da...

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Godt spørsmål. Hva tenker du selv?

Tror ikke noen av delene viser styrke/svakhet.

Skrevet

Det var da bra :) Du er vel ærlig med henne om hvordan du har det og hva du tenker og føler på? Leit å høre du ikke ble tatt på alvor da...

Ja :) Jo jeg er ærlig men henne og sa jeg tror ikke diagnosen stemmer, sa at jeg er født sånn og må lære meg å leve med det. Kom ikke inn på alt jeg opplever for måtte jo fortelle om andre folk og, det tenker jeg mye på. Eneste jeg syns hun var mer alvorlig i dag enn hun pleier, sikkert noe personlig. Får vel se hva hun skriver i journalen da for å se hva hun tenker, nei sa ikke alt nei. Men det trenger jeg ikke heller. 

Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Tror ikke jeg heller, mannen fikk nervesammenbrudd og det var veldig tydelig for meg. Til vanlig er han rolig og sindig. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Tror ikke jeg heller, mannen fikk nervesammenbrudd og det var veldig tydelig for meg. Til vanlig er han rolig og sindig. 

Ja ikke sant. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja :) Jo jeg er ærlig men henne og sa jeg tror ikke diagnosen stemmer, sa at jeg er født sånn og må lære meg å leve med det. Kom ikke inn på alt jeg opplever for måtte jo fortelle om andre folk og, det tenker jeg mye på. Eneste jeg syns hun var mer alvorlig i dag enn hun pleier, sikkert noe personlig. Får vel se hva hun skriver i journalen da for å se hva hun tenker, nei sa ikke alt nei. Men det trenger jeg ikke heller. 

Skjønner :) Bruker hun ikke være ærlig med deg og si hva hun tenker men du må lese det i journalen?

Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Enig i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...