Gå til innhold

Lenge til jeg får snakket med psykiater.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Jeg får ikke snakket med psykiater før til høsten nå for er jo ferietid, så da anbefalte hun meg å ta 1 mg frem til da så får vi ser hvordan det går. Hun kommer en gang til før hennes ferie, vet i grunn ikke hva hun tenker om det jeg sa i dag. Men det er vel okey da alt sammen. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

Så sa hun at jeg har jo ikke vært innlagt siden 2014 så mente jo risperidon var bra? Hehe jeg vil ikke være innlagt og har mange ganger vært dårlig hjemme, var dårlig lenge før jeg ble innlagt og. 

Skrevet
stjernestøv skrev (42 minutter siden):

Jeg får ikke snakket med psykiater før til høsten nå for er jo ferietid, så da anbefalte hun meg å ta 1 mg frem til da så får vi ser hvordan det går.

Hvis du skal skrive om medikamenter i tråder utenom dagboka (slik som denne), bør du nok skrive navnet også, ikke bare "1 mg". Det blir helt meningsløst for de som ikke leser alt du skriver. 

Det er veldig uheldig at du ikke har skrevet en enkel logg slik vi har anbefalt deg mange ganger, over medisinbruk, dagsform og søvn.

Det er utallige tråder her hvor du diskuterer økning og reduksjon med oss og deg selv, og uten slik dokumentasjon er det nesten umulig å gi noen råd, selv for de som har peiling på medisiner (noe jeg ikke har). Hadde du skrevet én linje pr dag med informasjon om hva du tok og hvordan du følte deg, kunne du selv bladd tilbake og funnet ut hva som skjedde forrige gang. Slik det er nå, bruker du alt for mye krefter på å gruble og "kjenne etter". 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg får ikke snakket med psykiater før til høsten nå for er jo ferietid, så da anbefalte hun meg å ta 1 mg frem til da så får vi ser hvordan det går. Hun kommer en gang til før hennes ferie, vet i grunn ikke hva hun tenker om det jeg sa i dag. Men det er vel okey da alt sammen. 

Hvor mange mg står du på per i dag?

Anonymkode: 0030f...87c

Skrevet
laban skrev (15 minutter siden):

Hvis du skal skrive om medikamenter i tråder utenom dagboka (slik som denne), bør du nok skrive navnet også, ikke bare "1 mg". Det blir helt meningsløst for de som ikke leser alt du skriver. 

Det er veldig uheldig at du ikke har skrevet en enkel logg slik vi har anbefalt deg mange ganger, over medisinbruk, dagsform og søvn.

Det er utallige tråder her hvor du diskuterer økning og reduksjon med oss og deg selv, og uten slik dokumentasjon er det nesten umulig å gi noen råd, selv for de som har peiling på medisiner (noe jeg ikke har). Hadde du skrevet én linje pr dag med informasjon om hva du tok og hvordan du følte deg, kunne du selv bladd tilbake og funnet ut hva som skjedde forrige gang. Slik det er nå, bruker du alt for mye krefter på å gruble og "kjenne etter". 

Ok det er risperidon. 

Ja det er vel uheldig. 

Jeg grubler ikke og kjenner etter på meg selv, det er andre personer jeg er bekymret for og tenker på. Men merker jo at jeg trapper ned og blir litt øren i hodet ellers har jeg full kontroll. Problemet mitt er å ikke klare å være i nuet og finne fred inni meg selv, tenker jo på alt annet enn nuet og ting kan jeg ikke kontrollere. Jeg må gi slipp på det. Vernepleieren sa jeg kunne tenke at i dag er det 17 juni 2026, har gjort det og sagt det høyt flere ganger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange mg står du på per i dag?

Anonymkode: 0030f...87c

Trappet ned fra 2 mg til 1 mg på søndag. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Trappet ned fra 2 mg til 1 mg på søndag. 

Hvorfor ville du trappe ned igjen? Det var jo ikke lenge siden du trappet opp? 

Anonymkode: 67588...be9

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok det er risperidon. 

Jeg forsto det, siden jeg har lest dagboka. Men det er det ikke alle som gjør eller kan.

Egentlig burde kanskje denne tråden vært inni den, i stedet for i en ny.

Skrevet

Jeg har ikke peiling, men helt fra sidelinjen virker det som om du trapper ned hver gang du er såpass godt medisinert at symptomene dine er redusert og formen litt bedre. Og at det dermed blir en evig runddans.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ville du trappe ned igjen? Det var jo ikke lenge siden du trappet opp? 

Anonymkode: 67588...be9

Trappet opp fordi det var mye som skjedde så roet det seg men det skjer jo stadig ting, sånn er jo livet. Og jeg må lære meg å leve med meg selv, kan ikke medisinere bort livet. 

Skrevet
laban skrev (7 minutter siden):

Jeg forsto det, siden jeg har lest dagboka. Men det er det ikke alle som gjør eller kan.

Egentlig burde kanskje denne tråden vært inni den, i stedet for i en ny.

Ok, ja jeg har mine feil og gjør ikke alt rett her i livet. 

Skrevet
Ekstra skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke peiling, men helt fra sidelinjen virker det som om du trapper ned hver gang du er såpass godt medisinert at symptomene dine er redusert og formen litt bedre. Og at det dermed blir en evig runddans.

Det er nå ikke helt riktig, sto i flere år på fast dose og gjorde ikke noe med det. Prøvd å trappe ned innimellom men trappet opp igjen, og hvilke symptomer er det snakk om? Jeg er ikke psykotisk heller, det er bare livet som hender. Jeg må jo takle det jeg som alle andre. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Det er nå ikke helt riktig, sto i flere år på fast dose og gjorde ikke noe med det. Prøvd å trappe ned innimellom men trappet opp igjen, og hvilke symptomer er det snakk om? Jeg er ikke psykotisk heller, det er bare livet som hender. Jeg må jo takle det jeg som alle andre. 

Det er helt irrelevant hva "alle andre" gjør. Du må ta de valg som gjør at du fungerer på best mulig måte.

Hva hadde du tenkt hvis jeg seponerte alle mine hjertesvikt-medisiner fordi jeg må jo klare å fungere som "alle andre"?

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Jeg grubler ikke og kjenner etter på meg selv, det er andre personer jeg er bekymret for og tenker på.

Ja, det siste året har du hatt mange bekymringer som pårørende.

Men hvis du tar et forfattersøk på deg selv og søkeordet "rarhet", kommer det opp fire sider. Hvis du gjør det samme med navnet på en medisin i stedet, finner du sikkert også mye. Så du kjenner jo etter i deg selv også. Jeg påstår ikke at det er unormal, altså - jeg mener bare at du hadde blitt spart for mye av dette ved å lage en liten historikk-logg.

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Jeg må jo takle det jeg som alle andre. 

Det er ikke sånn at alle andre takler livet uten videre. Mange trenger hjelp fra medisiner eller annet.

Endret av laban
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Jeg er på veldig tynn is når det gjelder diskusjoner om medisiner, og burde antakelig ikke uttale meg, mine antakelser baserer seg på hva du skriver her inne om hvordan du har det og hvordan du varierer dosene med medisin. Støtter ellers det @laban skriver om at du bør føre en enkel loggbok om medisiner og form, det har jo vært nevnt svært mange ganger.

Skrevet
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det er helt irrelevant hva "alle andre" gjør. Du må ta de valg som gjør at du fungerer på best mulig måte.

Hva hadde du tenkt hvis jeg seponerte alle mine hjertesvikt-medisiner fordi jeg må jo klare å fungere som "alle andre"?

Ja men jeg klarer ikke ta valg ang meg selv og er litt forvirret over hele livet og har masse eksistensielle spørsmål jeg ikke får svar på, i går i sengen når jeg leste himmelske samtaler kom det i hodet "Hvorfor leser du det der"? Vet ikke hvem det var men tror jeg skal lese noe annet. 

Du trenger medisinen din tenker jeg, jeg tror jo jeg må takle mine evner. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Du trenger medisinen din tenker jeg, jeg tror jo jeg må takle mine evner. 

Hvorfor trenger andre sin medisin, men du trenger ikke din?

Skrevet
laban skrev (3 minutter siden):

Ja, det siste året har du hatt mange bekymringer som pårørende.

Men hvis du tar et forfattersøk på deg selv og søkeordet "rarhet", kommer det opp fire sider. Hvis du gjør det samme med navnet på en medisin i stedet, finner du sikkert også mye. Så du kjenner jo etter i deg selv også. Jeg påstår ikke at det er unormal, altså - jeg mener bare at du hadde blitt spart for mye av dette ved å lage en liten historikk-logg.

Det er ikke sånn at alle andre takler livet uten videre. Mange trenger hjelp fra medisiner eller annet.

Rarheten kom av risperidon og ble vekke da jeg trappet ned, sykepleieren sa det var angst da jeg hadde det i mange år. 

Jeg er usikker nå. 

Skrevet
Ekstra skrev (3 minutter siden):

Jeg er på veldig tynn is når det gjelder diskusjoner om medisiner, og burde antakelig ikke uttale meg, mine antakelser baserer seg på hva du skriver her inne om hvordan du har det og hvordan du varierer dosene med medisin. Støtter ellers det @laban skriver om at du bør føre en enkel loggbok om medisiner og form, det har jo vært nevnt svært mange ganger.

Ok. Ja kan jo gjøre det. 

Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Hvorfor trenger andre sin medisin, men du trenger ikke din?

Hva skal jeg ta medisiner for mener du? Er ikke psykotisk og har kontroll. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...