Angstlei Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Formen er fallende og denne uken har jeg ikke klart å dra på fontenehuset like mye som vanlig, føler jeg ikke orker mer av å ha det så jævli hele tiden. Hadde det ikke vært for bror å nevø hadde jeg sikkert gjort slutt på dette, har økende tanker, men ikke vært nær å gjøre noe ennå. Skrev dette til fastlegen, han sa han ikke visste noe mer han kunne gjøre, ba meg bare dra til legevakta hvis det ble akutt. Han sa jo tidligere at jeg MÅ til psykiater, men kan ikke hjelpe meg med det. Spurte om han kunne spørre DPS om de kunne henvise meg til en og ikke til behandling der som jeg har fått avslag på. Han har ikke svart meg. Psykolgen fikk hele epikrisen og hun skulle søke DPS, vet dette nærmest er umulig, men får håpe. Det sies det er viktig at man ber om hjelp, hvis folk bare hadde visst hvor vanskelig der er å få Hva skal man gjøre? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Angstlei skrev (1 minutt siden): Formen er fallende og denne uken har jeg ikke klart å dra på fontenehuset like mye som vanlig, føler jeg ikke orker mer av å ha det så jævli hele tiden. Hadde det ikke vært for bror å nevø hadde jeg sikkert gjort slutt på dette, har økende tanker, men ikke vært nær å gjøre noe ennå. Skrev dette til fastlegen, han sa han ikke visste noe mer han kunne gjøre, ba meg bare dra til legevakta hvis det ble akutt. Han sa jo tidligere at jeg MÅ til psykiater, men kan ikke hjelpe meg med det. Spurte om han kunne spørre DPS om de kunne henvise meg til en og ikke til behandling der som jeg har fått avslag på. Han har ikke svart meg. Psykolgen fikk hele epikrisen og hun skulle søke DPS, vet dette nærmest er umulig, men får håpe. Det sies det er viktig at man ber om hjelp, hvis folk bare hadde visst hvor vanskelig der er å få Hva skal man gjøre? Det er så trist at man ikke får hjelp når man trenger det!😭noe er riv ruskende galt med systemet! Har du god økonomi? Privat psykiater? Anonymkode: 4e33e...0a4 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Angstlei skrev (2 minutter siden): Formen er fallende og denne uken har jeg ikke klart å dra på fontenehuset like mye som vanlig, føler jeg ikke orker mer av å ha det så jævli hele tiden. Hadde det ikke vært for bror å nevø hadde jeg sikkert gjort slutt på dette, har økende tanker, men ikke vært nær å gjøre noe ennå. Skrev dette til fastlegen, han sa han ikke visste noe mer han kunne gjøre, ba meg bare dra til legevakta hvis det ble akutt. Han sa jo tidligere at jeg MÅ til psykiater, men kan ikke hjelpe meg med det. Spurte om han kunne spørre DPS om de kunne henvise meg til en og ikke til behandling der som jeg har fått avslag på. Han har ikke svart meg. Psykolgen fikk hele epikrisen og hun skulle søke DPS, vet dette nærmest er umulig, men får håpe. Det sies det er viktig at man ber om hjelp, hvis folk bare hadde visst hvor vanskelig der er å få Hva skal man gjøre? De skjønner ikke alvoret, kan du gå privat? Vet ikke hva som skal til for å få hjelp lenger. 0 Siter
Angstlei Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er så trist at man ikke får hjelp når man trenger det!😭noe er riv ruskende galt med systemet! Har du god økonomi? Privat psykiater? Anonymkode: 4e33e...0a4 Er ufør så har ikke økonomi til privat, er dyrere enn jeg først trodde. 0 Siter
Angstlei Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (7 minutter siden): De skjønner ikke alvoret, kan du gå privat? Vet ikke hva som skal til for å få hjelp lenger. Blir for dyrt 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Angstlei skrev (2 minutter siden): Blir for dyrt Å da må de jo ta deg inn på dps, de er faen meg ikke kloke i hodet sitt. Hva skal til liksom, må man prøve å ta selvmord? Det er jo sykt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (3 minutter siden): Å da må de jo ta deg inn på dps, de er faen meg ikke kloke i hodet sitt. Hva skal til liksom, må man prøve å ta selvmord? Det er jo sykt. Hvis man prøver å ta "selvmord" bare for å få fortgang i hjelpen, er det jævlig dårlig gjort! Sånne folk har jeg ikke mye til overs for! Anonymkode: 34694...08b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man prøver å ta "selvmord" bare for å få fortgang i hjelpen, er det jævlig dårlig gjort! Sånne folk har jeg ikke mye til overs for! Anonymkode: 34694...08b Men hva om de må det for å få hjelp? Det virker som de avviser så mange i dag og det er jo ikke akkurat greit det heller, burde jo holde at man har tanker om selvmord for da har man det nok jævlig. 0 Siter
Angstlei Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (3 minutter siden): Å da må de jo ta deg inn på dps, de er faen meg ikke kloke i hodet sitt. Hva skal til liksom, må man prøve å ta selvmord? Det er jo sykt. Er dessverre slik jeg oppfatter det. Må være aktivt suicidal eller psykotisk, eventuelt til fare for andre. Fikk jo den akuttimen aller nådigst der de mente de at jeg gjorde alt rett og at jeg ikke var alvorlig deprimert. Sa ordrett til dem at jeg ikke ønsket å leve slik lengre og hadde tanker om å ta livet mitt. Psykologen som har kjent meg i flere år mener jeg er alvorlig deprimert, hun burde jo vite best. Er vel kanskje noe med den diagnosen som hindrer hjelpen, altså at DPS mener jeg ikke er syk nok. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Angstlei skrev (2 minutter siden): Er dessverre slik jeg oppfatter det. Må være aktivt suicidal eller psykotisk, eventuelt til fare for andre. Fikk jo den akuttimen aller nådigst der de mente de at jeg gjorde alt rett og at jeg ikke var alvorlig deprimert. Sa ordrett til dem at jeg ikke ønsket å leve slik lengre og hadde tanker om å ta livet mitt. Psykologen som har kjent meg i flere år mener jeg er alvorlig deprimert, hun burde jo vite best. Er vel kanskje noe med den diagnosen som hindrer hjelpen, altså at DPS mener jeg ikke er syk nok. Men de kan jo ikke bare ta inn suicidale og psykotiske og de må jo høre på hva du sier, jeg syns det er hårreisende at de ikke tar deg på alvor. Er redd det blir flere selvmord av sånn behandling mor mennesker, så har du oss som får hjelp i årevis. Jeg skjønner ikke logikken og at de kan være så kalde og avvisende, de burde høre på psykologen din. Hvilke diagnose har du da? 0 Siter
Angstlei Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (3 minutter siden): Men de kan jo ikke bare ta inn suicidale og psykotiske og de må jo høre på hva du sier, jeg syns det er hårreisende at de ikke tar deg på alvor. Er redd det blir flere selvmord av sånn behandling mor mennesker, så har du oss som får hjelp i årevis. Jeg skjønner ikke logikken og at de kan være så kalde og avvisende, de burde høre på psykologen din. Hvilke diagnose har du da? Panikkangst, generell angst, dystymi, tilpasningsforstyrrelse og nå depresjon i tillegg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Angstlei skrev (Akkurat nå): Panikkangst, generell angst, dystymi, tilpasningsforstyrrelse og nå depresjon i tillegg. Det burde nå kvalifisere for hjelp, nei jeg forstår ingenting lenger. Har de ikke noen team av noe slag du kan søke hjelp hos? Hva med kommunen? Men de er jo ikke terapeuter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.