Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Angstlei said:

3mg

Auda, det er en ganske stor dose.

Anonymkode: 64137...c8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Angstlei skrev (3 timer siden):

Ja, men trodde ikke det var mulig med innleggelse for det. 

Det er mulig du kan legges inn på en rus- og psykiatriavdeling for å trappe ned. Vet noen gjør det sånn. 

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Auda, det er en ganske stor dose.

Anonymkode: 64137...c8f

Ja, tar tid å seponere den 🙁

Angstlei
Skrevet

Fastlegen ville ikke engang henvise til ARA for nedtrapping, ville bare sette opp plan selv. Nå orker jeg ikke snart mer, hvorfor kjemper han i mot meg på alle punkter? 
Har jeg ikke krav på att spesialister hjelper meg med dette. Fikk lyst til å kaste inn håndkle når jeg leste meldingen fra han. 

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (4 minutter siden):

Fastlegen ville ikke engang henvise til ARA for nedtrapping, ville bare sette opp plan selv. Nå orker jeg ikke snart mer, hvorfor kjemper han i mot meg på alle punkter? 
Har jeg ikke krav på att spesialister hjelper meg med dette. Fikk lyst til å kaste inn håndkle når jeg leste meldingen fra han. 

Har ikke lest hele tråden, men hva med privat spesialist=psykiater?

Anonymkode: 4e33e...0a4

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke lest hele tråden, men hva med privat spesialist=psykiater?

Har ikke råd 🙁

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (1 time siden):

Har ikke råd 🙁

Kanskje du kun trenger bare et par timer?

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (På 20.6.2026 den 11.16):

Tror en av grunnene til at han ikke vil henvise til ARA men sette opp plan selv, er at han vet at han har skrevet ut altfor store doser med benzo over lang tid, noe som er kritikkverdig. 

Anonymkode: 599de...777

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tror en av grunnene til at han ikke vil henvise til ARA men sette opp plan selv, er at han vet at han har skrevet ut altfor store doser med benzo over lang tid, noe som er kritikkverdig. 

Er ikke han som satt meg på disse og han følger bare det som tidligere er blitt rådet, at jeg ikke skal trappe ned før jeg er mer stabil. 
Hvis ikke søknaden til psykologen hjelper så klager jeg inn DPS’en til statsforvalteren. 

I dag er jeg så syk att jeg virkelig ikke skjønner hvordan jeg skal holde ut. 
Tror jeg bare sov to timer i natt og ble liggende 7 timer å vri på meg og tenke. 
Har fått alimemazine, men ikke turt å bruke den ennå(redd for hangover), men skal gjøre det i natt. Har nok sovet mye mindre enn jeg har trodd lenge. Nyttet ikke stole på hva apple watchen sier. 

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (Akkurat nå):

Er ikke han som satt meg på disse og han følger bare det som tidligere er blitt rådet, at jeg ikke skal trappe ned før jeg er mer stabil. 
Hvis ikke søknaden til psykologen hjelper så klager jeg inn DPS’en til statsforvalteren. 

Tror jeg bare sov to timer i natt og ble liggende 7 timer å vri på meg og tenke. 
Har fått alimemazine, men ikke turt å bruke den ennå(redd for hangover), men skal gjøre det i natt. Har nok sovet mye mindre enn jeg har trodd lenge. Nyttet ikke stole på hva apple watchen sier. 

Er hangover verre enn slik du føler deg i dag etter søvnmangelen???

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er hangover verre enn slik du føler deg i dag etter søvnmangelen???

Nei, har bare trodd jeg har sovet bedre enn jeg i realiteten har. 

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (På 20.6.2026 den 11.25):

Har ikke råd 🙁

Kan du ta deg råd til én time hos privat psyk. så hører du om vedkommende kan søke deg inn på f.eks trasoppklinikken eller noe lignende i Oslo for nedtrapping? Da kan du få hjelp til å begynne nedtrapping, du må nok ta det sakte og bruke tid. Etter rivotril kanskje gå over på svakere benzo for så å slutte helt eller gå på lav dose.  Det kan ta lang tid, har selv vært der, brukte dog bare Mogadon (samme som Apodorm) og Valium.  
Det er andre klinikker som Lovisenberg og noe på UiO. 

Anonymkode: 989ec...08c

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan du ta deg råd til én time hos privat psyk. så hører du om vedkommende kan søke deg inn på f.eks trasoppklinikken eller noe lignende i Oslo for nedtrapping? Da kan du få hjelp til å begynne nedtrapping, du må nok ta det sakte og bruke tid. Etter rivotril kanskje gå over på svakere benzo for så å slutte helt eller gå på lav dose.  Det kan ta lang tid, har selv vært der, brukte dog bare Mogadon (samme som Apodorm) og Valium.  
Det er andre klinikker som Lovisenberg og noe på UiO. 

Anonymkode: 989ec...08c

Det var ett godt råd

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (9 timer siden):

Det at du sover så dårlig bidrar nok mye til at du føler deg så dårlig. Lite søvn og tunge tanker er slitsomt. Da blir natten veldig lang.
Ville nok prøvd å ta alimemazine selv om du får hangover. 

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det at du sover så dårlig bidrar nok mye til at du føler deg så dårlig. Lite søvn og tunge tanker er slitsomt. Da blir natten veldig lang.
Ville nok prøvd å ta alimemazine selv om du får hangover. 

Ja, skal gjøre det i kveld. Gruer meg til hangoveren.

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (6 minutter siden):

Ja, skal gjøre det i kveld. Gruer meg til hangoveren.

Jeg har brukt medisinen i flere år. Men når tar du den på kvelden?

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har brukt medisinen i flere år. Men når tar du den på kvelden?

Turte ikke i dag, da jeg må ta en viktig telefon tidlig og vet ikke hvor heftig hangoveren er så tar den i morgen. Skal ta 5-10 dråper 1-2 timer før leggetid i tillegg til Imovane. 

Skrevet (endret)
Angstlei skrev (På 21.6.2026 den 12.35):

Tror ikke du skal være så redd for å prøve ut vallergan eller hva det heter nå, alimemazine

Jeg forstår ikke helt hva som er status nå. Du har en fastlege som har skrevet en mangelfull og kort henvisning til dps som ble avvist (?). Og så har du en psykolog fra hvor? som også har skrevet en henvisning?

Endret av cathlin
AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (På 21.6.2026 den 12.35):

Du skriver at fastlegen følger det som tidligere er blitt rådet, at du ikke skal trappe ned før du er mer stabil. Men du blir jo heller dårligere. Legen burde være åpen for og prøve noe nytt med tanke på medisiner. 

tilstede
Skrevet

Jeg skal ikke påberope meg å vite hvordan det er for alle mennesker, men problemet når jeg gikk på høye doser sobril i ti år var jo det at jeg stadig ble dårligere psykisk de siste årene. Jeg skjønte og kjente på kroppen selv at for meg hadde det sammenheng med min sobrilbruk. Slik var det for meg i hvertfall. Det er jo slik at de sier at den angsten benzo hjelper for i starten slår gjerne tilbake på en ved langvarig bruk og høye doser. Det er en av grunnene til at de ikke skriver ut og vil at folk skal bli avhengige. Det er jo en grunn for at de er så restriktive med å skrive ut. Det er tøft å trappe ned, men det er ikke umulig. Tenk på hvor mange det er som har gjort det. Det kan kjennes umulig ut, og særlig i starten, men det er lys i tunnellen. Enten en gjør det hjemme eller innlagt. Så må en nesten kjenne på kroppen selv om en vil gjøre det veldig sakte eller litt raskere. Jeg foretrakk det siste, for jeg orket ikke seigpining, og opplevde at abstinensen var der okkesom. Men det må selvsagt være innenfor rimelighetens grenser og du går jo på et veldig potent benzo og høye doser. 

Du har det i hvert fall ikke bra nå. Da er situasjonen at du trenger en eller annen form for endring i livet ditt. Enten på medisiner eller livssituasjon. Jeg ønsker virkelig for deg at du skal få det bedre, og husker så godt hvordan jeg selv hadde det på den tiden. Det var en beintøff tid. Hvert minutt, dag og natt, var en prøvelse. Og en skulle prøve å fungere i forhold til livets aspekter, mennesker og situasjoner, i tillegg, på best måte. Og  på den tiden hadde jeg egentlig ingen forestillingsevne om at jeg kunne få det bedre. Men jeg hadde barn og forpliktelser, så jeg var nødt til å prøve. Av og til, når håpet ikke helt er der, må en bare gå på autopilot og se hva livet fører med seg. Jeg ønsker deg all lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...