Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (45 minutter siden):

Nei, må høre på Fontenehuset om det er noen som kan anbefale en god lege, jeg driter om jeg må sepponere benzo, bare de blir gjort riktig. Vet ikke om det er innfor å spørre om her inne? Da i Oslo. Får håpe søknaden psykiateren skrev er bedre.

En god ide og høre på Fontenehuset om noen kan anbefale en god lege, en som har kunnskap og interesse for psykiske lidelser. Noe som det virker som om den nåværende fastlegen ikke har. 

Anonymkode: 599de...777

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
Angstlei skrev (2 timer siden):

Vurdering:
I henvisningen beskrives ikke symptomer på moderat til alvorlig psykisk lidelse eller funksjonsfall pgadette som tilsier utredning eller behandling i spesialisthelsetjenesten.

Dårlig henvisning fra fastlegen, det må det bare være. 

Skrevet

Hvis du står på benzo på tyvende året kan det godt være du som meg har økt angst av selve medisinen.  jeg gikk på benzo  i ti år pluss og opplevde en mye roligere tilværelse i forhold til angsten når jeg endelig kom meg av det. Men det var en lang kamp. Og det gikk tid før gevinsten kom, men den kom. Jeg gikk med en abstinens uten å vite om det. Disse medisinene slår gjerne tilbake på en selv når en går på litt høye doser over mange år. Bare noen refleksjoner fra en som har vært der. 

Skrevet
tilstede skrev (38 minutter siden):

Hvis du står på benzo på tyvende året kan det godt være du som meg har økt angst av selve medisinen.  jeg gikk på benzo  i ti år pluss og opplevde en mye roligere tilværelse i forhold til angsten når jeg endelig kom meg av det. Men det var en lang kamp. Og det gikk tid før gevinsten kom, men den kom. Jeg gikk med en abstinens uten å vite om det. Disse medisinene slår gjerne tilbake på en selv når en går på litt høye doser over mange år. Bare noen refleksjoner fra en som har vært der. 

Du kan ha rett der. 
Hvordan fikk du hjelp til å trappe ned og hvor lang tid brukte du? 

Skrevet

Under er søknaden fra fastlegen, ikke mye der. 

VISER TIL NEDENSTÅENDE OG BER OM AT PASIENTEN IMØTEKOMMES MED TILGANG TIL PSYKIATER MED OFFENTLIG AVTALE - BÅDE MHT. SAMTALETERAPI OG EGNET MEDISINGERING. 

Skrevet
2 minutes ago, Angstlei said:

VISER TIL NEDENSTÅENDE OG BER OM AT PASIENTEN IMØTEKOMMES MED TILGANG TIL PSYKIATER MED OFFENTLIG AVTALE - BÅDE MHT. SAMTALETERAPI OG EGNET MEDISINGERING. 

Det var en slapp og dårlig søknad.

Anonymkode: 64137...c8f

Skrevet
Angstlei skrev (4 minutter siden):

Ville bedt fastlegen skrive en ny søknad. Kanskje kan han legge ved din beskrivelse av hvordan du har det også/hvordan angsten påvirker deg i hverdagen?

Anonymkode: 246e4...064

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville bedt fastlegen skrive en ny søknad. Kanskje kan han legge ved din beskrivelse av hvordan du har det også/hvordan angsten påvirker deg i hverdagen?

Det hadde han gjort, det var bare litt for personlig å poste her. 

Skrevet
Angstlei skrev (2 minutter siden):

Det hadde han gjort, det var bare litt for personlig å poste her. 

Åja. Da så. Synes det var rart du fikk avslag da? Hva tenker du gjøre videre? Klage?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åja. Da så. Synes det var rart du fikk avslag da? Hva tenker du gjøre videre? Klage?

Psykologen har jo også søkt og skrev skikkelig søknad. Alternativet er jo å søke til ARA for nedtrapping av Rivotril, der vil det vel være psykiater som kan hjelpe med annen medisinering.

Skrevet
Angstlei skrev (2 minutter siden):

Psykologen har jo også søkt og skrev skikkelig søknad. Alternativet er jo å søke til ARA for nedtrapping av Rivotril, der vil det vel være psykiater som kan hjelpe med annen medisinering.

Så bra at du fortsatt har to alternativer. Krysser fingrene for deg.

Skrevet
Angstlei skrev (28 minutter siden):

Kanskje det er en god idé nå? Da får du adressert flere ting på en gang. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...