Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
Angstlei skrev (23 minutter siden):

Hvor lenge klarer man å ha det ille? I natt sov jeg ikke, bare skalv i kaldsvette. Er så ufattelig sliten.
Går fra å være trist å deprimert over til angstanfall, sånn er det hver jævli dag.
Jeg klarer ikke se at dette vil bli bedre, men er vel en del av sykdommen?

Noen må ha det ille tydeligvis, ikke vet jeg hvorfor for det er ikke godt å forstå seg på alt. Gikk du ikke til legen? 

Videoannonse
Annonse
Angstlei
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Noen må ha det ille tydeligvis, ikke vet jeg hvorfor for det er ikke godt å forstå seg på alt. Gikk du ikke til legen? 

Har ikke noe mer å hente hos han. Sier han har gjort det han kan gjøre. 

stjernestøv
Skrevet
Angstlei skrev (Akkurat nå):

For en tosk, du sliter jo som faen. Bytte lege? 

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (33 minutter siden):

Har ikke lest tråden, men går du til behandling?

Anonymkode: 4e33e...0a4

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (32 minutter siden):

Da må du finne andre muligheter for å bli bedre. Er du så psykisk syk at du ikke kan bli friskere? Om det er så tilfelle må du ha en form for støtte for å holde deg levende. Om det er et håp om å bli friskere og bedre, må du søke den form for hjelp til å bli bedre. Du lever og oppfører deg som at du ikke har krefter til å gjøre tiltak for å bli bedre. Du må jo få hjelp om det er en mulighet. Jeg ble friskere og bedre etter jeg var fullstendig ødelagt psykisk. Ikke håp for noe bedring, men jeg motbeviste det og ble sakte men sikkert friskere. 

Anonymkode: 2a86d...61d

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da må du finne andre muligheter for å bli bedre. Er du så psykisk syk at du ikke kan bli friskere? Om det er så tilfelle må du ha en form for støtte for å holde deg levende. Om det er et håp om å bli friskere og bedre, må du søke den form for hjelp til å bli bedre. Du lever og oppfører deg som at du ikke har krefter til å gjøre tiltak for å bli bedre. Du må jo få hjelp om det er en mulighet. Jeg ble friskere og bedre etter jeg var fullstendig ødelagt psykisk. Ikke håp for noe bedring, men jeg motbeviste det og ble sakte men sikkert friskere. 

Anonymkode: 2a86d...61d

Nei, det er vel håp. Men, nå har alt vært tungt lenge og ting som virket før av aktiviteter fungerer ikke, jeg har mistet interessen for alt og er bare på gråten hele tiden. Jeg gjorde så mye bra i fjor og var bedre enn på lenge noe som gjør kontrasten til hvordan jeg har det nå så stor. 
Men, mye er avhengig at jeg blir akseptert av en psykiater.  Psykologen min sier jeg er alvorlig deprimert og trenger medisinering og medisin oppfølging utover det fastlegen kan, noe han selv sier også. Får håpe en av de søknadene går igjennom. Jeg klarer jo enn så lenge å komme meg til Fontenehuset, om ikke kl.09 som før, så er det bedre enn ingenting. Merker etter jeg har vært der at jeg er fysisk tom, må legge meg forran tven og duppe av. 

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (7 minutter siden):

Nei, det er vel håp. Men, nå har alt vært tungt lenge og ting som virket før av aktiviteter fungerer ikke, jeg har mistet interessen for alt og er bare på gråten hele tiden. Jeg gjorde så mye bra i fjor og var bedre enn på lenge noe som gjør kontrasten til hvordan jeg har det nå så stor. 
Men, mye er avhengig at jeg blir akseptert av en psykiater.  Psykologen min sier jeg er alvorlig deprimert og trenger medisinering og medisin oppfølging utover det fastlegen kan, noe han selv sier også. Får håpe en av de søknadene går igjennom. Jeg klarer jo enn så lenge å komme meg til Fontenehuset, om ikke kl.09 som før, så er det bedre enn ingenting. Merker etter jeg har vært der at jeg er fysisk tom, må legge meg forran tven og duppe av. 

Har du gått til behandling hos DPS? Hvilke råd fikk du der?

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du gått til behandling hos DPS? Hvilke råd fikk du der?

Nei, fått avslag der. Vært der for ca. 10 år siden. 

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (20 minutter siden):

Finnes ambulant akutt team der du bor? Kunne det være et alternativ å ta kontakt med de eller bli henvist (det varierer fra sted til sted om man kan ta kontakt selv eller må bli henvist).

Anonymkode: 246e4...064

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Finnes ambulant akutt team der du bor? Kunne det være et alternativ å ta kontakt med de eller bli henvist (det varierer fra sted til sted om man kan ta kontakt selv eller må bli henvist).

Ja, men de kan ikke gjøre noe, sa jeg var psykologens ansvar. Fikk den ene samtalen på DPS etter jeg var på legevakta.

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (Akkurat nå):

Ja, men de kan ikke gjøre noe, sa jeg var psykologens ansvar. Fikk den ene samtalen på DPS etter jeg var på legevakta.

Merkelig. Synes det er leit du foreløpig ikke har fått den hjelpen du trenger. Vet du noe om når du får svar på søknaden som ble sendt?

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Merkelig. Synes det er leit du foreløpig ikke har fått den hjelpen du trenger. Vet du noe om når du får svar på søknaden som ble sendt?

Nei, dessverre ikke.

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (4 minutter siden):

Nei, dessverre ikke.

Krysser fingrene for at det er snart.

Havfruen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Krysser fingrene for at det er snart.

Hva var begrunnelsen for avslaget?

Angstlei
Skrevet
munchin skrev (1 minutt siden):

Hva var begrunnelsen for avslaget?

Slik jeg forstod det var det grunnet at jeg bruker benzo og har gjort det lenge, forrige lege som satt meg på det. De mente ARA måtte trappe meg ned, men for to år siden kom ARA i en annen kommune før jeg flyttet tilbake til Oslo til konklusjonen at jeg ikke skulle trappe ned. 

Havfruen
Skrevet
Angstlei skrev (9 minutter siden):

Slik jeg forstod det var det grunnet at jeg bruker benzo og har gjort det lenge, forrige lege som satt meg på det. De mente ARA måtte trappe meg ned, men for to år siden kom ARA i en annen kommune før jeg flyttet tilbake til Oslo til konklusjonen at jeg ikke skulle trappe ned. 

Hvordan fungerer benzo for deg nå synes du? Bruker du hver dag?

Angstlei
Skrevet
munchin skrev (10 minutter siden):

Hvordan fungerer benzo for deg nå synes du? Bruker du hver dag?

Ja, syntes den linder angsten en del.

Havfruen
Skrevet
Angstlei skrev (3 minutter siden):

Ja, syntes den linder angsten en del.

Har du prøvd andre medisiner for angsten? Trener du?

Angstlei
Skrevet
munchin skrev (1 time siden):

Har du prøvd andre medisiner for angsten? Trener du?

Brukte Effexor store deler i fjor, men måtte slutte p.g.a søvnen. Må ærlig innrømme at jeg ikke trener nok. Var litt bedre før, men har ikke vært på treningsstudio på 1 mnd nå. Sykler 1/2 time med elsykkel hver dag, bedre enn ingenting..

Havfruen
Skrevet
Angstlei skrev (38 minutter siden):

Brukte Effexor store deler i fjor, men måtte slutte p.g.a søvnen. Må ærlig innrømme at jeg ikke trener nok. Var litt bedre før, men har ikke vært på treningsstudio på 1 mnd nå. Sykler 1/2 time med elsykkel hver dag, bedre enn ingenting..

Hard styrketrening har hjulpet meg litt. Finnes det ikke andre medisiner du kan prøve?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...