Gå til innhold

Hva nhd forakter mest?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Mer rettferdig for barn i vertfall, men jeg foventer og trenger ikke at noen er enige.

Paven, biskopen, nhd eller dere her inne, jeg gjør det jeg mener er best.

:)

"Paven, biskopen, nhd eller dere her inne, jeg gjør det jeg mener er best."

Jeg sier ikke at det sikkert ikke må oppleves fristende for den utsatte, men jeg tenker at det kan lønne seg å forsøke løfte blikket litt. Med unntak av når man er 3 år så kan man kan ikke bare ture frem og gjøre som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvilke menn?

Jeg spurte deg hvor du hadde menn på listen din. Du skrev 1. barn, 2. kvinner. Jeg spurte, hvor står menn? Du svarte, barn er også menn. Men jeg snakket da altså om voksne menn, som ikke lenger er barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Paven, biskopen, nhd eller dere her inne, jeg gjør det jeg mener er best."

Jeg sier ikke at det sikkert ikke må oppleves fristende for den utsatte, men jeg tenker at det kan lønne seg å forsøke løfte blikket litt. Med unntak av når man er 3 år så kan man kan ikke bare ture frem og gjøre som man vil.

Hei!

:)

Beklageligvis forstår jeg ikke, mener du det er jeg som er tre år?

Jeg vil ikke ta de sytende mennenes side, når barn og kvinner fortsatt ikke får sin rett i vårt rettsystem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

:)

Beklageligvis forstår jeg ikke, mener du det er jeg som er tre år?

Jeg vil ikke ta de sytende mennenes side, når barn og kvinner fortsatt ikke får sin rett i vårt rettsystem!

Nei jeg mener absolutt ikke at du er 3 år. Det jeg mener er at det er noe 3 åringer gjør, de turer frem, de gjør ting på sin måte samme hva andre mener. Man kan ikke lenger gjøre det når man er voksen, man må innrette seg etter det samfunnet vi lever i. Alle kan ikke, slik du skriver du ønsker å gjøre, "ta saken i egne hender".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte deg hvor du hadde menn på listen din. Du skrev 1. barn, 2. kvinner. Jeg spurte, hvor står menn? Du svarte, barn er også menn. Men jeg snakket da altså om voksne menn, som ikke lenger er barn.

Hei!

Okey,

de kommer langt ned på listen :)

de kommer etter at man har fått på plass rettigheter for barn utsatt for vold og overgrep og kvinner det samme.

Beklager menn, når jeg leser at kvinners klesdrakt er viktig for dom da kan jeg ikke tenke mer på dere, men så lenge kvinners klesdrakt og alkoholkonsum spiller en rolle i hvor vidt hun ville ha sex eller ikke, er dette viktigere for meg.

Det tror jeg alle ansvarlige menn er enige i.

Takk Gud for de hederlige mennene de er det flest av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg mener absolutt ikke at du er 3 år. Det jeg mener er at det er noe 3 åringer gjør, de turer frem, de gjør ting på sin måte samme hva andre mener. Man kan ikke lenger gjøre det når man er voksen, man må innrette seg etter det samfunnet vi lever i. Alle kan ikke, slik du skriver du ønsker å gjøre, "ta saken i egne hender".

Hei!

Huff så treg jeg er.

Skjønner ikke hva du mener, vil men nå blir jeg irritert på meg selv.

Hold ut, kanskje forstår jeg dette etter noen timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg att sexuelle overgrep er jævlig.

Men jeg tror også vi ser den manglende empati biten av din lidelse her i dag.

Hei!

Ser du min manglende empati?

I så fall er det på sett og vis bra, det tyder på at jeg har det min psykiater er så skråsikker på: asperger syndrom.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du har rett til å gradere lidelser slik du gjør.

Hei!

Men det syns jerg at jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Huff så treg jeg er.

Skjønner ikke hva du mener, vil men nå blir jeg irritert på meg selv.

Hold ut, kanskje forstår jeg dette etter noen timer :)

Ingen fare. Jeg forstår hva du mener og jeg forstår hvor du vil, jeg sier ikke at jeg er uenig men at der skal være rom for alle ofre, ingen er mer verdt enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare. Jeg forstår hva du mener og jeg forstår hvor du vil, jeg sier ikke at jeg er uenig men at der skal være rom for alle ofre, ingen er mer verdt enn andre.

Hei!

:)

Hm vi er ikke enige, men jeg er da heller ikke som alle andre :)

Det ser jeg nå og ofte ellers.

Min mann sier jeg sier ting som ikke er PK, men jeg kan ikke si PK ting når jeg mener U-PK ting.

Men fint å skrive sammen, kanskje jeg ikke skyter de jeg burde fordi noen gir meg andre tanker :) best for meg, men best for almennheten: vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er få behandlere i mitt område som har hatt flere incestutsatte som pasienter. Jeg har vært med å behandle disse helt siden tabuet ble brutt rundt 1990.

Da Frostating lagmannsrett frikjente den mistenkte i 1994, falt så godt som alle saker sammen. I en lang periode, den er ikke helt over ennå, var det ingen som ville anmelde overgrep. Der overgrep ble anmeldt, var det et fåtall som førte til tiltale, og av disse igen ble et fåtall dømt.

Bjugnsaken hadde gitt samfunnet den tvil som skal komme tiltalte til gode i rettsaker.

Bortsett fra overgriperne har ingenting ødelagt mer for de incestutsatte og sannsynligvis ogsp de voldtatte enn Bjugnsaken.

Derfor står jeg fast ved min forakt for falske anklager. Ingen handling er mer usolidarisk mot sine voldtatte og misbrukte medsøstre enn falske anklager. For hver sak hvor det påvises falske anklager ødelegges et utall saker for de misbrukte.

Slike saker har dessverre gitt folk flest en oppfatning av at barn lett og ofte lyver om overgrep. Riktignok er jo barn lett aa forlede (Bjugn-saken er her et straalende eksempel), men i de fleste tilfellene er problemet omvendt; barna forteller ikke om overgrepene og naar de gjoer det, saa pynter de ofte paa sannheten i overgriperens favoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

:)

Hm vi er ikke enige, men jeg er da heller ikke som alle andre :)

Det ser jeg nå og ofte ellers.

Min mann sier jeg sier ting som ikke er PK, men jeg kan ikke si PK ting når jeg mener U-PK ting.

Men fint å skrive sammen, kanskje jeg ikke skyter de jeg burde fordi noen gir meg andre tanker :) best for meg, men best for almennheten: vet ikke.

"Hm vi er ikke enige, men jeg er da heller ikke som alle andre :)"

-Det er riktig, og det trenger vi heller ikke være.

"Min mann sier jeg sier ting som ikke er PK, men jeg kan ikke si PK ting når jeg mener U-PK ting." -Det skal være rom for å si det man mener, PK eller ikke PK.

"Men fint å skrive sammen, kanskje jeg ikke skyter de jeg burde fordi noen gir meg andre tanker :) best for meg, men best for almennheten: vet ikke." - Hva slags samfunn blir vi om vi skal svare med vold. Det er rettssystemet som trenger fokus så absolutt men det blir ikke bedre av at du skal gå å skyte folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hm vi er ikke enige, men jeg er da heller ikke som alle andre :)"

-Det er riktig, og det trenger vi heller ikke være.

"Min mann sier jeg sier ting som ikke er PK, men jeg kan ikke si PK ting når jeg mener U-PK ting." -Det skal være rom for å si det man mener, PK eller ikke PK.

"Men fint å skrive sammen, kanskje jeg ikke skyter de jeg burde fordi noen gir meg andre tanker :) best for meg, men best for almennheten: vet ikke." - Hva slags samfunn blir vi om vi skal svare med vold. Det er rettssystemet som trenger fokus så absolutt men det blir ikke bedre av at du skal gå å skyte folk.

Hei!

:) fin avslutning på kvelden.

I morgen gleder jeg meg for har noen matematiske ting jeg allerede tenker på, jeg vil få de til, men vet ikke hvordan, klarer ikke forklare meg selv kontraposisitivt bevis, har nå en absurd forklaring på lur som vil provosere min metteforeleser, men jeg vurderer si det rett ut for nå gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

Hei!

Bjugn saken! ?

At du nevner den?

Vel der var det mer misbruk av barn enn domfellelser viste, mange burde bli skutt.

Fint hvis de skyter seg selv. :)

Nå viser du en side av deg selv som jeg ikke har visst om. Blir helt sjokkert her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ting som oftes rammer kvinner eller barn, derimot, blir knapt straffet''

Nei visst nei, 10 års fengsel som i saken mot MMS-legen er er altså "knapt" straff? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10024787

Hallo! noen hjemme?

Hei!

Hvor mange timer med overgrep måtte ikke til teipet til en skjerm og ubestridelig?

Hvor mange barn og kvinner tar med seg mobilkamera inn i voldtekter og overgrep?

I følge norsk rettsystem burde de tenkt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser du en side av deg selv som jeg ikke har visst om. Blir helt sjokkert her!

Hei!

Så flott glad for alle sider som kommer frem.

Det beste ved livet er ærlighet vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

Hei!

Okey,

de kommer langt ned på listen :)

de kommer etter at man har fått på plass rettigheter for barn utsatt for vold og overgrep og kvinner det samme.

Beklager menn, når jeg leser at kvinners klesdrakt er viktig for dom da kan jeg ikke tenke mer på dere, men så lenge kvinners klesdrakt og alkoholkonsum spiller en rolle i hvor vidt hun ville ha sex eller ikke, er dette viktigere for meg.

Det tror jeg alle ansvarlige menn er enige i.

Takk Gud for de hederlige mennene de er det flest av :)

Da mener du med andre ord at menn er menn, alle menn er like, derfor må de behandles likt. Du skriver så fint at din mann respekterer kvinner osv. Hva med deg, det høres ikke ut som at du respekterer menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

Hei!

Ser du min manglende empati?

I så fall er det på sett og vis bra, det tyder på at jeg har det min psykiater er så skråsikker på: asperger syndrom.

:)

Ja, ser du ikke din manglende empati selv? Du har jo ikke empati for menn som blir uskyldig anmeldt for voldtekt. Da mangler du jo empati for enkelte personer. Ser du ikke det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

Hei!

Så flott glad for alle sider som kommer frem.

Det beste ved livet er ærlighet vet du :)

Ja, men da liker du at andre også buser fram med alt som ligger på hjertet da? Eller blir du også lett sjokkert? Synes jeg har lest innlegg der du blir ganske så overrasket over ting...

Synes ikke det er fint å skrive at du skulle ønske at noen blir skutt. Det tenker jeg aldri en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...