Gå til innhold

Hva nhd forakter mest?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Gjest grublendeikveld

Hei!

Jeg tenker det ganske ofte,

både at jeg syns de burde skutt seg selv eller at jeg burde gjort jobben,

særlig Aleksander kiiles stefar og mor, siden ingen andre klarer å få gjort det.

Du er veldig opptatt av skyting og selvmord for tiden....Hva skjer med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest grublendeikveld

Greit nok. Men du skriver dette:

"For jeg kan ikke forstå dumskapen som er kommet frem her, kvinner trenger solidaritet ikke noe mindre, de utsettes for systematiske og planmessige voldtektter, at andre kvinner og menn prøver å snu dette faktum litt, blir bare latterlig"

Hvem har nektet for dette? Det jeg sier er at der skal være plass til de menneskene som har blitt utsatt for falske anmeldelser. Jeg finner det forunderlig at du finner det latterlig, at mennesker som har vært utsatt for falske anmeldelser _også_trenger støtte

tror ikke hun vil høre/ forstå. hun har bestemt seg for å være uenig uansett. det er jo som å snakke til en vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis jeg ved et smilefjes kunne fått uhyrer som Aleksander Killes stefar å ta sitt liv, ville jeg satt på så mange at jeg kunne sove i fred.

Det er ikke det jeg snakker om. Jeg ber deg grave frem et ørlite grann med respekt for bl.a de menneskene dette gjelder, og også som faktisk har mistet noen av sine nære, fordi de tok livet sitt etter å ha blitt falskt anklaget for overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok. Men du skriver dette:

"For jeg kan ikke forstå dumskapen som er kommet frem her, kvinner trenger solidaritet ikke noe mindre, de utsettes for systematiske og planmessige voldtektter, at andre kvinner og menn prøver å snu dette faktum litt, blir bare latterlig"

Hvem har nektet for dette? Det jeg sier er at der skal være plass til de menneskene som har blitt utsatt for falske anmeldelser. Jeg finner det forunderlig at du finner det latterlig, at mennesker som har vært utsatt for falske anmeldelser _også_trenger støtte

Hei!

Jeg har aldri skrevet det.

Jeg mener vi lever i et patrialkalsk og mannjåvinistisk samfunn, til tross for at jeg har vært nonne og er kristen, jeg mener det jeg mener! Om alle i kirken er i mot meg, står jeg på mitt, dvs fokus på kvinner og barn, hvorfor? Fordi de lider en urett som er vanskelig å forstå og forsvare i en moderne verden.

Man må så spørre seg hvorfor det skjer. Svaret tror jeg dessverre man finner både i darvinisme og kristenhet og religiøsitet, ikke før kvinner står opp for hverandre, noe de sjelden gjør, er min erfaring vil ting egentlig endres.

Hvem undertrykker kvinner i Afghanistan? menn? er ikke så sikker, like mye kvinner selv, det er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. hvorfor skriver du dette innlegget da? ville du at alle skulle være helt enig med deg? hvis du er helt urokkelig i dine meninger, og ikke vil forstå hva andre skriver, så burde du kanskje gå til et annet fora, ja. for det her blir bare som å snakke til en vegg.

Hei!

Ja jeg vil at andre skal være enige med meg.

jeg har ingen andre fora.

Måtte være et vegg-fora, start gjerne et :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regnbuene

Hei!

Hvis jeg ved et smilefjes kunne fått uhyrer som Aleksander Killes stefar å ta sitt liv, ville jeg satt på så mange at jeg kunne sove i fred.

Hvem er Aleksander Killes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er veldig opptatt av skyting og selvmord for tiden....Hva skjer med deg?

Hei!

Hei jeg har alltid vært opptatt av våpen, var medlem av en pistolklubb og har aldri skjult dette, har ikke våpen da min mann syns det er en dårlig ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har aldri skrevet det.

Jeg mener vi lever i et patrialkalsk og mannjåvinistisk samfunn, til tross for at jeg har vært nonne og er kristen, jeg mener det jeg mener! Om alle i kirken er i mot meg, står jeg på mitt, dvs fokus på kvinner og barn, hvorfor? Fordi de lider en urett som er vanskelig å forstå og forsvare i en moderne verden.

Man må så spørre seg hvorfor det skjer. Svaret tror jeg dessverre man finner både i darvinisme og kristenhet og religiøsitet, ikke før kvinner står opp for hverandre, noe de sjelden gjør, er min erfaring vil ting egentlig endres.

Hvem undertrykker kvinner i Afghanistan? menn? er ikke så sikker, like mye kvinner selv, det er skremmende.

Du har aldri skrevet det?

Du skriver jo dette: "For jeg kan ikke forstå dumskapen som er kommet frem her, kvinner trenger solidaritet ikke noe mindre, de utsettes for systematiske og planmessige voldtektter, at andre kvinner og menn prøver å snu dette faktum litt, blir bare latterlig.."

Det er ingen som forsøker å snu noe som helst. Det jeg forsøker å er å gjøre deg oppmerksom på at det faktisk er mulig å ha rom for fler enn 1 type offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det jeg snakker om. Jeg ber deg grave frem et ørlite grann med respekt for bl.a de menneskene dette gjelder, og også som faktisk har mistet noen av sine nære, fordi de tok livet sitt etter å ha blitt falskt anklaget for overgrep.

Hei!

Ja det er vanskelig,

Jeg kjenner ingen, men blir stadig minnet om uretten begått mot barn i dern daglige pressen.

Jeg glemmer intet av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Aleksander Killes?

Hei!

Det er en gutt mishandlet til døde av sin stefar og mor, stefar dømt, vil sitte inne i 5 år, mor ikke dmt selv om stilltiende aksepterte det som skjedde.

Få blir dømt for mishandlign av sine barn, endelig skjedde det et unntak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja det er vanskelig,

Jeg kjenner ingen, men blir stadig minnet om uretten begått mot barn i dern daglige pressen.

Jeg glemmer intet av dette.

Det ER vanskelig. Men i dine innlegg så får man en opplevelse av at disse menneskene det gjelder ikke teller, fordi prosentandelen er så liten, fremfor reelle voldtekter hvor prosentandelen er høy, - noe som er korrekt men det betyr ikke at smerten og opplevelsen av det å bli utsatt for falsk anmeldelse er mindre.

Du betegner de som er uenige med deg som usikre kvinner. Hvorfor? Hva konkret mener du er latterlig og "dumskap", ord du selv nevner i et innlegg for få min. siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri skrevet det?

Du skriver jo dette: "For jeg kan ikke forstå dumskapen som er kommet frem her, kvinner trenger solidaritet ikke noe mindre, de utsettes for systematiske og planmessige voldtektter, at andre kvinner og menn prøver å snu dette faktum litt, blir bare latterlig.."

Det er ingen som forsøker å snu noe som helst. Det jeg forsøker å er å gjøre deg oppmerksom på at det faktisk er mulig å ha rom for fler enn 1 type offer.

Hei!

Jeg syns man må greie å se den daglige lidelsen til barna, noe må man sette på sin politiske agenda som nr 1, dette er min sak.

Det gjorde jeg klart fra begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Hei jeg har alltid vært opptatt av våpen, var medlem av en pistolklubb og har aldri skjult dette, har ikke våpen da min mann syns det er en dårlig ide.

''..har ikke våpen da min mann syns det er en dårlig ide.''

Jeg tror jeg kan forstå ham :-) (Siden du nå stadig sier at du kunne tenke deg å skyte diverse folk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns man må greie å se den daglige lidelsen til barna, noe må man sette på sin politiske agenda som nr 1, dette er min sak.

Det gjorde jeg klart fra begynnelsen.

Ja det vet jeg, du gjorde det tydelig. Jeg har ikke sagt at jeg er uenig et eneste sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regnbuene

Hei!

Det er en gutt mishandlet til døde av sin stefar og mor, stefar dømt, vil sitte inne i 5 år, mor ikke dmt selv om stilltiende aksepterte det som skjedde.

Få blir dømt for mishandlign av sine barn, endelig skjedde det et unntak

Mener du Christoffer Kihle Gjerstad? Aldri fått med meg noen Aleksander Killes. Mulig noe har gått meg hus forbi. Det skjer stadig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER vanskelig. Men i dine innlegg så får man en opplevelse av at disse menneskene det gjelder ikke teller, fordi prosentandelen er så liten, fremfor reelle voldtekter hvor prosentandelen er høy, - noe som er korrekt men det betyr ikke at smerten og opplevelsen av det å bli utsatt for falsk anmeldelse er mindre.

Du betegner de som er uenige med deg som usikre kvinner. Hvorfor? Hva konkret mener du er latterlig og "dumskap", ord du selv nevner i et innlegg for få min. siden.

Hei!

Jeg syns flertallet kvinner som menn er generelt dumme i sitt syn på rettigheter til barn feks,.

Det er ikke lenge siden det ble forbudt å slå barn i Norge, det er fortsatt tillatt i Frankrike. Flertallet vil ikke ha et forbud men heldigvis er en intelektuel gruppe mennesker, vel i mindretall, men pga av sin argumentasjon i ferd med å få den franske stat over på sin side, dvs få et forbud.

Det er ikke den gjengse oppfatning som er det smarte alltid, men de reflekterte, her i denne saken mener jeg at jeg tilhører de som går foran og mot konvensjoner

Alle og også du vet at det er ikke enkletindividet jeg skriver om, men flertallet og hvor man vil at fokus skal settes inn, jeg vil at det skal settes på barna, også om det går på bekostning av noen voksne menn/kvinner,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''..har ikke våpen da min mann syns det er en dårlig ide.''

Jeg tror jeg kan forstå ham :-) (Siden du nå stadig sier at du kunne tenke deg å skyte diverse folk...)

Hei!

Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vet jeg, du gjorde det tydelig. Jeg har ikke sagt at jeg er uenig et eneste sted.

Hei!

:)

Fint nå er jeg sliten og må logge av, må tenke på morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...